Gå til innhold

Til deg som lå drita i snøen!


Anciol

Anbefalte innlegg

Hei unge jente 16 som lå i snøen full, har du tenkt over hvilken fare du utsatte deg for med å drikke deg full og legge deg ned ute i snøen, flaks for deg var jeg ute og gikk med hunden sent på kvelden  , så jeg fikk plukket deg opp og levert deg til foreldrene dine som bor i nabolaget vårt. Neste gang må du ikke drikke deg så full at du sovner i snøen, fordi der ute er det mange som kan utnytte deg og begå overgrep mot deg, samt du kan fryse i hjel! Så lov meg dette barn at du ikke gjør det igjen!  Håper foreldrene dine gav deg en skikkelig tale om alkoholkonsum og lignende! De var hvert fall glad for at du kom trygt hjem og takket meg neste dag med en blomst:)

  • Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OK

Anonymkode: 0ea66...690

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Jeg skal gi henne beskjed om meldingen din.

Anonymkode: 2d902...5e9

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat uvanlig at folk ligger drita i kulden rundt omkring. Politiet og ambulansen bruker vel altfor mange ressurser på å plukke med seg slike. Jeg har selv passet på en mann i 60-årene som lå drita i veikanten ganske nylig, men lager ikke en tråd på KG om det.

Anonymkode: 4b2ef...135

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at det gikk bra og så heldig hun var som traff på deg som hjalp henne hjem. Husk bare at det er ikke sikkert hun har drukket så mye med vilje og overlegg. Det kan ha vært første gang hun drakk og at hun ikke visste grensene sine. Det kan hende hun ble skjenket med drikke hun ikke visste styrken på. Hun kan ha blitt dopet. Vi som voksne må av og til huske at vi ikke er ungdom lengre, og vi må huske at vi ikke kjenner hele historien. Formaning hjelper ikke jenta, uansett om hun drakk seg så full med vite og vilje, eller om det skjedde noe annet.  Men, uansett hva som hadde skjedd så var det heldig at akkurat du kom forbi og hjalp henne. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fant henne ❤️

Anonymkode: 1e43f...a87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anciol skrev (9 minutter siden):

Hei unge jente 16 som lå i snøen full, har du tenkt over hvilken fare du utsatte deg for med å drikke deg full og legge deg ned ute i snøen, flaks for deg var jeg ute og gikk med hunden sent på kvelden  , så jeg fikk plukket deg opp og levert deg til foreldrene dine som bor i nabolaget vårt. Neste gang må du ikke drikke deg så full at du sovner i snøen, fordi der ute er det mange som kan utnytte deg og begå overgrep mot deg, samt du kan fryse i hjel! Så lov meg dette barn at du ikke gjør det igjen!  Håper foreldrene dine gav deg en skikkelig tale om alkoholkonsum og lignende! De var hvert fall glad for at du kom trygt hjem og takket meg neste dag med en blomst:)

Si det direkte til vedkommende enn å skrive det her inne. Det hjelper ingen verdens ting å skrive det her. Du må få sagt det til vedkommende slik at den personen forstår hva du tenker. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver innlegg til en 16-år gammel jente her inne? Flott at du fant henne altså.
 

En du kan heller bruke det som en liten påminnelse om at foreldre må fortelle barna våre at de alltid kan ta kontakt med oss for henting om de skulle bli full og at man uansett aldri må gå hjem alene i fylla. 

Anonymkode: 5867b...4dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager så mye. Det var bare skikkelig kult å bli drita-rita. Lover at det aldri skal skje igjen.

Koz og klemz fra Britt Randi 16 år.

Anonymkode: a2ec3...21f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anciol skrev (24 minutter siden):

Hei unge jente 16 som lå i snøen full, har du tenkt over hvilken fare du utsatte deg for med å drikke deg full og legge deg ned ute i snøen, flaks for deg var jeg ute og gikk med hunden sent på kvelden  , så jeg fikk plukket deg opp og levert deg til foreldrene dine som bor i nabolaget vårt. Neste gang må du ikke drikke deg så full at du sovner i snøen, fordi der ute er det mange som kan utnytte deg og begå overgrep mot deg, samt du kan fryse i hjel! Så lov meg dette barn at du ikke gjør det igjen!  Håper foreldrene dine gav deg en skikkelig tale om alkoholkonsum og lignende! De var hvert fall glad for at du kom trygt hjem og takket meg neste dag med en blomst:)

Og?

Det har skjedd med både gutter og jenter og selvfølgelig hjelper en de det gjelder.

Anonymkode: be2b2...ab9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du vet hvem hun er, så er det vel mer hensiktsmessig å si dette til henne, istedenfor å opprette tråd her?

Anonymkode: 388ba...622

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å gjøre feil, og de fleste ungdommer gjør feil på vei inn i voksenlivet. Sånn har det vært i alle tider, og kommer til å fortsette å være. De trenger støtte og hjelp, ikke moralisering. Som regel går det bra, men vi har aldri en garanti. 
 

Det er det som kalles livet. 

Anonymkode: 512ce...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å kriminalisere alkohol som faktisk skaper trøbbel for folk og legalisere bl.a. cannabis.

Endret av Blåttvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil du ha kred for at du hjalp en 16 åring?

Anonymkode: 60514...832

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (2 timer siden):

På tide å kriminalisere alkohol som faktisk skaper trøbbel for folk og legalisere bl.a. cannabis.

Ja!! Alkohol er gift som ødelegger liv og familier.

Anonymkode: 3fbaf...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anciol skrev (5 timer siden):

Hei unge jente 16 som lå i snøen full, har du tenkt over hvilken fare du utsatte deg for med å drikke deg full og legge deg ned ute i snøen, flaks for deg var jeg ute og gikk med hunden sent på kvelden  , så jeg fikk plukket deg opp og levert deg til foreldrene dine som bor i nabolaget vårt. Neste gang må du ikke drikke deg så full at du sovner i snøen, fordi der ute er det mange som kan utnytte deg og begå overgrep mot deg, samt du kan fryse i hjel! Så lov meg dette barn at du ikke gjør det igjen!  Håper foreldrene dine gav deg en skikkelig tale om alkoholkonsum og lignende! De var hvert fall glad for at du kom trygt hjem og takket meg neste dag med en blomst:)

Kan ikke du drite i å kringkaste de gode gjerningene du gjør og bare GJØRE de?

Det er det som er å være en god hjelper. 

Anonymkode: 28d35...43b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...