Gå til innhold

Hva bruker dere Onenote til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri skjønt greia. Hvorfor er det bra å bruke? 

Anonymkode: c5163...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte det på skolen for noen år siden, fordi læreren anbefalte det. Synes det var veldig oversiktlig, fordi du kan lage faner for oppgaver og notater. Savnet det egentlig når jeg var ferdig med skolen og ikke hadde tilgang lenger😅

Anonymkode: edbf1...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er student, så bruker det til å notere ned fra de forskjellige forelesningene + pensum. Deler det opp etter tematikk og emner.

Anonymkode: dfaa3...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dokumentasjon av forskjellig slag

Anonymkode: be66c...c09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg brukte det på skolen for noen år siden, fordi læreren anbefalte det. Synes det var veldig oversiktlig, fordi du kan lage faner for oppgaver og notater. Savnet det egentlig når jeg var ferdig med skolen og ikke hadde tilgang lenger😅

Anonymkode: edbf1...cbf

Har man ikke tilgang i vanlig officepakke?

Anonymkode: c5163...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det til alt fra stikkord til møter, til statistikk over når ulike ting har skjedd, via handlelister, og litt større notater. Mest korte da, for bruker det mest på mobilen, men har også appen på iPaden. Fint med synkronisering da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulik dokumentasjon og lister. Driver firma, og har et dokument for hver maskin. Her har jeg en tabell over servicer som er gjort, liste over ting som skal fikses for her maskin/bil, og veldig kjekt å kunne legge inn vedlegg, slik som bilder, brukerveiledninger, fakturaer osv. rett inn i samme dokumentet og ha alt på et sted. Også veldig praktisk at OneNote synkes mellom alle enheter, som telefon, nettbrett og PC og er tilgjengelig uansett enhet.

I familien bruker vi det til å dele notater, f.eks. pakkeliste til ferieturer, eller linker til feriehus som er aktuelle å leie. I OneNote har vi også vår handleliste. Alle i familien har tilgang til denne handlelista på sin telefon, og den som oppdager noe som må handles inn på den ukentlige byturen, krysser det av på denne lista. Når vi går i butikken, fjerner vi krysset for hver ting som er kjøpt, og vi har full kontroll.

Nedenfor er et utsnitt av vår handleliste. Har fungert perfekt i mange år.

 

image.png.fb9a34c06596a64efc87fe5a15b1c9b6.png

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Anonymkode: e846f...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker det daglig på jobb. Møtenotater, skriver kjapt ned hvordan ting henger sammen, planer, lister over ting jeg må gjøre. Bruker det til alt jeg ellers ville brukt penn og papir til, bare raskere å skrive. OneNote er et undervurdert verktøy.

Anonymkode: ba2a8...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker notater, som i post it lapper. Kan lett hente det frem på mobilen. Skriver ned stort og smått, brukes nesten daglig.

Anonymkode: ffb35...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...