Gjest Blåmonster Skrevet 26. mars 2024 #21 Del Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du må følge det programmet heller regner med du sikter til https://forums.t-nation.com/t/5-3-1-how-to-build-pure-strength/281694 Jeg er over 40, så løfter 2 ganger i uken. Da er jeg klar hver gang, søvn og energi. Men 3 dager blir det MYE mindre hvile, alt må stemme. Mindre progresjon for min del. Som yngre 5 dager i uken pga konkurrerte i styrkeløft. På instagram så frontes det at du skal TRENE hver dag, du MÅ...det ekstreme skal hylles. Skal trene uansett hvor trøtt og dårlig form du er...fordi "litt" er bedre enn ingenting. Amatøropplegg. På treningsfrie dager skal kroppen ha hvile, vanlig aktivtiet som gåtur etc. Trapp i stedet for heis...etc. Spise ordentlig mat av råvarer. Les mer: https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/wAMR04/en-av-verdens-fremste-kroppsbyggere-er-norsk-og-trener-bare-tre-timer-i-uken-dette-er-tobarnsfarens-hemmelighet Anonymkode: 2cc76...c1e Takk veldig bra innhold 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. mars 2024 #22 Del Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Glemte å legge til i tråden her at jeg er lberbelri. Jeg har en bmi på ca 30 som vil si jeg er 173, 5 høy og veide 105 kilo på det meste. Veide 98 kilo i oktober når jeg meldte meg inn på gumnen. Nå har jeg gått ned 10 cm etter oktober. Hvis jeg bare trener tre økrer i uken så vil ikke jeg dorbrenne nok kalorier til å gå ned i fettprosent og samtidig spise normalt. Jeg må forbrenne 1000 kalorier mer enn det jeg spiser hver dag 7 dager i uken for å forbrenne en kilo fett hver uke. Uten å da unne meg noe usunt i helger. Dette klarer jeg selfølgelig ikke da jeg har et sosialt liv og koser meg med venner og familie av og til i helger. Men jeg har klart å trene ca 13 t hver uke og gå ned ksndkje litt over en halv kilo i uka. Og når jeg trener får jeg mye mindre behov for godteri og kaker, alkohol osv Men når jeg har blitt slank så skal jeg trappe ned til tre eller fire økter i uka kanskje Men skki nå vil jeg trene ekstra for å få bort fettet Anonymkode: 2d087...2bc Hvis du vil brenne mange kalorier så kan du ta noen lange sykkelturer. Sykling belaster såpass mildt at man fint tåler 2-3 timer turer når man har vendt seg til det. Du kan øke turlengden med 10 minutter pr uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 26. mars 2024 #23 Del Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du må følge det programmet heller regner med du sikter til https://forums.t-nation.com/t/5-3-1-how-to-build-pure-strength/281694 Jeg er over 40, så løfter 2 ganger i uken. Da er jeg klar hver gang, søvn og energi. Men 3 dager blir det MYE mindre hvile, alt må stemme. Mindre progresjon for min del. Som yngre 5 dager i uken pga konkurrerte i styrkeløft. På instagram så frontes det at du skal TRENE hver dag, du MÅ...det ekstreme skal hylles. Skal trene uansett hvor trøtt og dårlig form du er...fordi "litt" er bedre enn ingenting. Amatøropplegg. På treningsfrie dager skal kroppen ha hvile, vanlig aktivtiet som gåtur etc. Trapp i stedet for heis...etc. Spise ordentlig mat av råvarer. Les mer: https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/wAMR04/en-av-verdens-fremste-kroppsbyggere-er-norsk-og-trener-bare-tre-timer-i-uken-dette-er-tobarnsfarens-hemmelighet Anonymkode: 2cc76...c1e Spise ordentlig mat fra gode råvarer er helt genialt triks. Slik mat har gjerne færre kalorier pr gram enn ultraprossessert mat. God matvaner og god matkvalitet legger grunnlag en bærekraftig livsstil. Min mening er at mye er gjort når man har etablert gode vaner slik at man ikke går opp i vekt igjen. Holde seg frisk og skadefri er også viktig og i denne sammenhengen så har kosthold og hvile betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 27. mars 2024 #24 Del Skrevet 27. mars 2024 Uten restitusjon hadde du aldri sluttet å ta repetisjoner, noen sinne, aldri sovet. Du hadde stått i knebøystativet og tatt reps konstant uten pause. Med en gang du stopper er restitusjonen i gang. Du kan fint trene samme muskler hver dag så lenge totalbelastningen er slik at du klarer å restituere til neste økt. Da har du jo et døgn med restitusjon da 💪 Om det er det mest effektive eller enkleste å få til å passe inn i livet er en annen sak. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. mars 2024 #25 Del Skrevet 27. mars 2024 (endret) Når jeg sykler til jobb så prøver jeg av å til å sette personlig rekord. Hvis jeg klarer det så går det alltid saktere neste dag, hvilket betyr at jeg neppe er fullt restituert, men hviler jeg to dager, så kommer overskuddet og jeg kan plutselig sette rekord igjen. Jeg tror ikke man trenger å være fullrestituert hver dag, men tror det kan være lurt å være fullrestituert en gang i uka. Jeg kom plutselig til å tenke på religiøse regler, hviledag på søndag, sabbath etc. Idéen om en hviledag er urgammel, og den har fungert i hundrevis av år. Hvilket kan indikere at hviledag er en god idé. Endret 27. mars 2024 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #26 Del Skrevet 27. mars 2024 Sandum.PT skrev (11 timer siden): Uten restitusjon hadde du aldri sluttet å ta repetisjoner, noen sinne, aldri sovet. Du hadde stått i knebøystativet og tatt reps konstant uten pause. Med en gang du stopper er restitusjonen i gang. Du kan fint trene samme muskler hver dag så lenge totalbelastningen er slik at du klarer å restituere til neste økt. Da har du jo et døgn med restitusjon da 💪 Om det er det mest effektive eller enkleste å få til å passe inn i livet er en annen sak. Det er sant det varierer litt men stort sett går det ett døgn mellom øktene mine men i begynnelsen når jeg begynte å trene så lot jeg det gå 48 timer mellom siden jeg ble grusomt støl i starten. nå blir jeg bare så vidt støl innimellom når jeg er med på noe gruppetrening som kroppen ikke er vant til å bli med på ofte Ts Anonymkode: 2d087...2bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #27 Del Skrevet 27. mars 2024 I Grosny skrev (9 timer siden): Når jeg sykler til jobb så prøver jeg av å til å sette personlig rekord. Hvis jeg klarer det så går det alltid saktere neste dag, hvilket betyr at jeg neppe er fullt restituert, men hviler jeg to dager, så kommer overskuddet og jeg kan plutselig sette rekord igjen. Jeg tror ikke man trenger å være fullrestituert hver dag, men tror det kan være lurt å være fullrestituert en gang i uka. Jeg kom plutselig til å tenke på religiøse regler, hviledag på søndag, sabbath etc. Idéen om en hviledag er urgammel, og den har fungert i hundrevis av år. Hvilket kan indikere at hviledag er en god idé. Skjønner du får jo mye mer overskudd av å lade batteriene litt Man blir jo sliten i kroppen generelt. Merker jo det selv at jeg hadde mindre energi på spinningtimen i dag til morran siden jeg åsså var på spinning i går kveld 👍☺️ Anonymkode: 2d087...2bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2024 #28 Del Skrevet 27. mars 2024 Stress - restitusjon - adaptasjon stress - stress - stress = negativ formkurve , du trener deg svakere. jeg liker å trene annenhver dag, ikke fordi noen må, men da kan man stresse kroppen ganske kurant. 2+2 =4 Anonymkode: 05199...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 28. mars 2024 #29 Del Skrevet 28. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Stress - restitusjon - adaptasjon stress - stress - stress = negativ formkurve , du trener deg svakere. jeg liker å trene annenhver dag, ikke fordi noen må, men da kan man stresse kroppen ganske kurant. 2+2 =4 Anonymkode: 05199...e6c God plan. Jeg hørte forresten på en video forrige uke der de kritiserte inndeling av trening i ukesperioder. Det er ikke sikkert det passer, og man bør velge tidsperioder som passer en selv. Noen velger antall dager pr uke, noen pr 2 dager, noen pr 10 dager, noen pr 9 dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå