Gå til innhold

Hotell i Edinburgh


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal på en kort tur til Edinburgh i september. Har såvidt kikka litt på hotell og finner mye dyrt. Til og med Ibis-hotellene virker veldig dyre. Noen som har noe tips til «skjulte» perler?

Anonymkode: 63cee...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjulte perler, ja. Til en billig pris, nei. Prøv Premier Inn. Sentralt hotell til under 2000 kr natta

Anonymkode: a21ce...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er boligkrise i Edinburgh og har nettopp blitt innført strengere regler rundt AirBNB, så da blir det dyrt. Selv de som bor her, har store problemer med å finne et sted å bo.

Jeg har bodd i Edinburgh i sju år, og det har aldri vært verre enn nå.

Vet dessverre ikke om noen skjulte perler med mindre du vil bo utenfor byen og ta toget inn eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Skjulte perler, ja. Til en billig pris, nei. Prøv Premier Inn. Sentralt hotell til under 2000 kr natta

Anonymkode: a21ce...2d0

Enig. Bodde på hub by Premier Inn Royal Mile sist jeg var der, det gjør jeg gjerne igjen.

Anonymkode: 83cc2...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (11 timer siden):

Det er boligkrise i Edinburgh og har nettopp blitt innført strengere regler rundt AirBNB, så da blir det dyrt. Selv de som bor her, har store problemer med å finne et sted å bo.

Jeg har bodd i Edinburgh i sju år, og det har aldri vært verre enn nå.

Vet dessverre ikke om noen skjulte perler med mindre du vil bo utenfor byen og ta toget inn eventuelt.

På en litt lengre tur kunne jeg ha gjort det. For to netter går det bort for mye tid. 
Jeg har aldri brukt air b&b nettopp fordi det kan fratar lokale muligheter på boligmarkedet

Anonymkode: 63cee...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

På en litt lengre tur kunne jeg ha gjort det. For to netter går det bort for mye tid. 
Jeg har aldri brukt air b&b nettopp fordi det kan fratar lokale muligheter på boligmarkedet

Anonymkode: 63cee...97b

Det skjønner jeg. Det eneste du kan gjøre er å prøve å unngå helger der mange andre besøker Edinburgh. I september starter for eksempel universitetene opp (som oftest rundt tredje helg), så da kommer mange til byen, gjerne med familie, for å flytte inn og/eller finne seg bolig, så da kan det være dyrere enn normalt. Oktober er sannsynligvis roligere.

Men det er alltid en ekstremt dyr by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 9.07):

Enig. Bodde på hub by Premier Inn Royal Mile sist jeg var der, det gjør jeg gjerne igjen.

Anonymkode: 83cc2...062

Stemmer det at det er glassvegger inn til badet der? Det er helt greit når en bor alene, men deler en rom med noen vil en gjerne ha tette vegger og dør

Anonymkode: 63cee...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer det at det er glassvegger inn til badet der? Det er helt greit når en bor alene, men deler en rom med noen vil en gjerne ha tette vegger og dør

Anonymkode: 63cee...97b

Ja, er glassdør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotell i Edinburgh er overraskende dyrt i forhold til sammenlignbare byer. Vi skal overnatte to netter i august før vi reiser hjem etter ferie i nord-England og må ut med nesten 4000,- pr natt for enkelt flyplasshotell. Vet august er høysesong, men uansett. 

Anonymkode: 3b420...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brittania hotel er et helt ok hotel, et lite stykke å gå inn til sentrum, men finnes snarvei langs en elv- og det går også buss rett utenfor døra omtrent. 

Anonymkode: 5efe4...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Hotell i Edinburgh er overraskende dyrt i forhold til sammenlignbare byer. Vi skal overnatte to netter i august før vi reiser hjem etter ferie i nord-England og må ut med nesten 4000,- pr natt for enkelt flyplasshotell. Vet august er høysesong, men uansett. 

Anonymkode: 3b420...801

August er Edinburgh Fringe Festival, verdens største festival. Det er ikke bare høysesong, det er helt ekstremt. Prøv å ta en tur inn i byen og se på noen show i hvert fall :)  Det er skikkelig stemning.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny1111 skrev (22 minutter siden):

August er Edinburgh Fringe Festival, verdens største festival. Det er ikke bare høysesong, det er helt ekstremt. Prøv å ta en tur inn i byen og se på noen show i hvert fall :)  Det er skikkelig stemning.

Det er planen, må nyte den flotte byen når vi har to dager der. Gleder meg til å dele Edinburgh med døtrene på 11 og 13 år, sist var de 4 og 6 år. Skal undersøke hva som skjer 9.-11. august. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, mammams said:

Det er planen, må nyte den flotte byen når vi har to dager der. Gleder meg til å dele Edinburgh med døtrene på 11 og 13 år, sist var de 4 og 6 år. Skal undersøke hva som skjer 9.-11. august. 

https://www.edfringe.com/

Her legges programmet ut, blir masse gøy for barn også :) De har begynt å legge ut ting, men en stund til alt er ute. Pleier å være mellom 3000 og 4000 show. Du kan filtrere og bare velge "Children's Shows". Mange av showene går hver dag hele måneden.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 14.50):

Skjulte perler, ja. Til en billig pris, nei. Prøv Premier Inn. Sentralt hotell til under 2000 kr natta

Anonymkode: a21ce...2d0

Jeg sjekker stadig vekk hotell i Edinburgh, vil gjerne besøke den helt nydelige byen på nytt. Men hinsides dyr overnatting, 7 døgn med et rom uten vindu til nesten 1500 pund er ikke aktuelt. 

Anonymkode: 6ef69...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd et par ganger på Ibis-hotellene, og vært fornøyd. Men som du sier blitt veldig dyrt over alt der. Sjokkerende mye dyrere over alt enn første gang jeg var i Edinburgh for en del år siden. Men liker byen for godt til å holde meg unna for godt, og synes det har blitt dyrt nesten over alt nå. Pluss svak krone som aldri hjelper. 

Anonymkode: e238a...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Edinburgh med ledig gjesterom, og vennene mine kommer aldri på besøk. Hvorfor har ikke jeg venner som folk i denne tråden 😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Linny1111 said:

Jeg bor i Edinburgh med ledig gjesterom, og vennene mine kommer aldri på besøk. Hvorfor har ikke jeg venner som folk i denne tråden 😭

Say whaaat, hvordan vet du om vi har venner? 😁 Kanskje vi er Viggo venneløse alle sammen. Men hvis du er venneløs med gjesterom i Edinburgh så kan du jo starte ettroms B&B for kg-folket til en rimelig penge da. 😊

Anonymkode: e238a...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...