Gå til innhold

Tre år mellom barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette en fin aldersforskjell? 

Jeg ønsket ikke tettere for jeg så ikke for meg at jeg hadde orket det, så det ble tee år mellom. Jeg skjønner at dette kommer an på barna men jeg håper jo veldig at de skal kunne leke sammen og være venner. 

Anonymkode: e7299...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt fin aldersforskjell 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har den aldersforskjellen og det har vært veldig fint her. Eldste var ferdig med bleie, smokk, vogn etc og var mer selvstendig da han ble storebror. De har alltid hatt glede av hverandre selv om de har vært ulike til sinns. Nå er de tenåringer og for husfredens skyld tror jeg der er bra det er tre skoleår mellom så de går på forskjellige skoler 😅

Anonymkode: a0bfc...139

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det og synes det stort sett har funket helt supert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen fungerer det bra, for andre ikke. Tror ikke det finnes noen fasit på aldersforskjell. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre år mellom mine yngste. Det fungerer utmerket 

Anonymkode: 95e13...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3,5 år mellom våre. Synes det er helt perfekt og hadde valgt det igjen🤩 

Anonymkode: 5cb96...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre år mellom ene søsken og meg, og det var veldig mange i min klasse som hadde storesøsken som gikk i klasse med det aktuelle søskenet. 

Uten å basere meg på kilder eller annet så føler jeg det er en veldig vanlig aldersforskjell og ser flere i familien og venner rundt meg har den aldersforskjellen. Det er selvsagt mange som har andre aldersforskjeller også, og umulig å si om det er «den perfekte» aldersforskjellen for dere. Det kan også svinge igjennom årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

For noen fungerer det bra, for andre ikke. Tror ikke det finnes noen fasit på aldersforskjell. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Nei, men så ba jeg ikke om en fasit heller. 

Anonymkode: e7299...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en veldig vanlig aldersforskjell, så det ser jo ut til å fungere for mange. Jeg har knapt 2 år mellom mine og er kjempefornøyd med det. De som f eks har tre barn med 3 år mellom hvert barn har bleieunger i 8 år og barnehagebarn i 12 år i strekk, det hadde blitt for mye for min del 😅

Anonymkode: 6816f...f52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig men en litt uheldig aldersforskjell egentlig bedre å ha de næremre eller vente til elsdte er 4-5 år heller, 3 år begynner de å finne egen identitet og trass Max uheldig alder for søsken sjalusi, bedre før 3 år eller senere 

Anonymkode: f61a7...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, men så ba jeg ikke om en fasit heller. 

Anonymkode: e7299...072

Nei, men det avhenger av alt fra dere som foreldre til hvordan barna er. Du vil få svar fra begge leire, de som syns det var fantastisk forskjell og de som syns den var for stor eller liten. Aldri forstått slike tråder. Det er jo veldig relativt. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du håper på at de skal kunne leke sammen og bli venner. Det vil de absolutt kunne! Det er 4,5 år mellom mine og de har hatt stor glede av hverandre hele veien. Jeg tror det er enklere med så stor aldersforskjell at eldste er selvhjulpen og skjønner mye. Mine barn har aldri kranglet. De har alltid kost seg i hverandres selskap. 

Da var det verre mellom meg og mine søsken. Vi var 1,5 år mellom de eldste og 2 år mellom de yngste. Vi sloss og kranglet hele oppveksten. Først som voksne har vi glede av hverandre.

Anonymkode: a2453...490

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funket helt fint her. Fra yngste var 1,5 år har de hatt stor glede av hverandre.

Anonymkode: 87fdb...29d

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 14.43):

Nei, men det avhenger av alt fra dere som foreldre til hvordan barna er. Du vil få svar fra begge leire, de som syns det var fantastisk forskjell og de som syns den var for stor eller liten. Aldri forstått slike tråder. Det er jo veldig relativt. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Du har aldri forstått at folk lurer på ting som er relevant for deres situasjon? Du forstår ikke at å stille et spesifikt spørsmål for å få folk som er i den situasjonen til å fortelle sin erfaring? ... Ok 😂

Kanskje denne tråden ikke var ment for deg da, så da er det jo fint du kan svare i tråder som du kan uttale deg om?🙃

Anonymkode: e7299...072

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde 3 år mellom hvert barn framfor bare 2 år. 

Anonymkode: 00d55...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har aldri forstått at folk lurer på ting som er relevant for deres situasjon? Du forstår ikke at å stille et spesifikt spørsmål for å få folk som er i den situasjonen til å fortelle sin erfaring? ... Ok 😂

Kanskje denne tråden ikke var ment for deg da, så da er det jo fint du kan svare i tråder som du kan uttale deg om?🙃

Anonymkode: e7299...072

Jeg kan uttale meg i denne tråden. Men hvordan det fungerer mellom mine barn med 3 års forskjell og dine har ingen sammenheng med aldersforskjellen. Men barna i seg selv. Med andre ord, man får absolutt ingenting spesielt ut av slike tråder. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 21.52):

Jeg kan uttale meg i denne tråden. Men hvordan det fungerer mellom mine barn med 3 års forskjell og dine har ingen sammenheng med aldersforskjellen. Men barna i seg selv. Med andre ord, man får absolutt ingenting spesielt ut av slike tråder. 

Anonymkode: 89a6f...13a

Man får jo noe ut av å høre andres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 4 åring og en 1 åring, foreløpig syns vi aldersforskjellen er super. Eldste er ferdig med bleie, smokk, sover stort sett gjennom natten, klarer kle på seg selv osv. Ønsket ikke tettere av samme grunn som deg, men sliten blir man såklart uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2 og 3 års aldersforskjell. Foretrekker 2 da barna er mer på samme nivå. 
 

Med 3 år er det som å ha 2 barn, men 2 år er det som å ga 1,5 

Anonymkode: 489f1...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...