Gå til innhold

Bytte fra dusj til badekar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to små bad, begge har dusj og nå ønsker vi at det som er litt større skal ha badekar. 

Hva vil noe slikt koste kun for jobben? Jeg tenker da på å kollapse dusjen og bære den bort for oss samt å installere badekaret vi skal kjøpe. Jeg skjønner at det er vanskelig å si nøyaktig, ca-pris er flott! Takk! 

Anonymkode: e0878...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ringer du ikke et par rørleggerfirma og ber de komme med et tilbud? Det er jo komplett umulig for andre å anslå hva dette vil koste hos dere, siden det er mange faktorer som avgjør pris. 

Anonymkode: 5ec11...557

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30-40 tusen.

Anonymkode: 8f551...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vi har to små bad, begge har dusj og nå ønsker vi at det som er litt større skal ha badekar. 

Hva vil noe slikt koste kun for jobben? Jeg tenker da på å kollapse dusjen og bære den bort for oss samt å installere badekaret vi skal kjøpe. Jeg skjønner at det er vanskelig å si nøyaktig, ca-pris er flott! Takk! 

Anonymkode: e0878...764

Kollapse dusjen? Mener du demontering av dusjen?

Anonymkode: 6eabb...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.3.2024 den 12.47):

Kollapse dusjen? Mener du demontering av dusjen?

Anonymkode: 6eabb...48d

Takk for at du hang deg opp i det viktige her. Kjempehjelpsomt. 

Anonymkode: e0878...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 22.05):

30-40 tusen.

Anonymkode: 8f551...f5c

Takk for svar. Det er faktisk overraskende at folk som har en viss idé svarer på det man spør om her på kvinneguiden 😂

Anonymkode: e0878...764

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 27.3.2024 den 18.35):

Takk for svar. Det er faktisk overraskende at folk som har en viss idé svarer på det man spør om her på kvinneguiden 😂

Anonymkode: e0878...764

Jeg kan også gjette. Og tror det blir mer. I alle fall 50k

Anonymkode: e3550...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg hadde ikke gjettet like mye som dere over. Omtrent timepris på firmaer vi har hatt for å gjøre lignende jobber ligger mellom 500-800 + mva. Vil gjette på omtrent 2 dagers arbeid (ikke mer, jeg ville blir overrasket) i tillegg kommer vekkkjøring av avfall. Ville tenkt 800 x 8 x 2 (tilfeller to stykker utfører jobben) x 1,25 = 16 000 + 2000 (levere avfallet) = 18 000 ink mva. 

Anonymkode: a46e4...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha pusset opp flere plasser gjennom de siste 20 årene så må jeg stille meg bak de som sier; hent anbud. 

Det kan være de mener membranen ikke er god nok (etter gjeldene våtromsnorm) for å gjøre arbeid uten at det blir veldig omfattende. Det kan (mest sannsynlig) være at rør må legges om litt om du ønsker en pen løsning, og da må man plutselig også gjøre noe med vegg. Og mye mer. 

"Kollapse dusjen" kan dere gjøre selv. Men det priser de nok ikke inn i anbudet en gang, gitt hvor rask sak det er. 

Anonymkode: aa829...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gjøres veldig enkelt, - ihvertfall om de kan bruke samme røropplegg og sluk som til dusjen. 

Anbefaler å hente inn anbud og dere forklarer nøyaktig hvordan det ser ut nå. Evt. at de kommer på befaring, - noen gjør vel akkurat det gratis også? Husker ikke hvilket firma. 

Umulig å si pris, men jeg tipper nærmere den rimeligste nevnt i tråden.

Anonymkode: e5965...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...