Gå til innhold

Barnslige navn til babyer

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, savner litt sterkere navn. Synest helt ærlig at menn bør ha en R i navnet sitt for å fremstå mest mulig mandig 😅 

Anonymkode: 5ca1e...b5d

Så da kan de hete Rex, Taran, River, Jaran og Aron, og fremstår skikkelig mandige. Held ok navn, men ikke spesielt mandige tenker jeg.  

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Av de navnene du skriver, er det ingen jeg kunne valgt selv. Men, det er jo helt vanlige navn. Når barna blir store vil jo navnene være en naturlig ting ved dem. 

Forstår ikke det med at noen navn kan være barnslige. Det er vel kanskje ikke noe bedre at små barn har navn som voksenlige? 

Jeg husker da jeg var liten, så lurte jeg på hva jeg skulle hete når jeg ble voksen.  Jeg kjente ingen andre med mitt navn, og trodde da at jeg måtte bytte da jeg ble voksen.  Men navnet har fulgt meg i over 50 år, og det duger godt på ei godt voksen dame også.  

Anonymkode: 53c73...4aa

Veslemøy? 😁

Anonymkode: 8a780...11e

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet om ei gammal dame som heter Vesla, rart hun ble voksen med det navnet 😁

Anonymkode: 0de3e...f57

Haha jeg har møtt et par Vetle 😄 Tenkte ikke over at det er et babynavn selv om det faktisk betyr "lille".

Tror det er litt subjektivt hva som er "søte babynavn" og hva som er "gammel dame-navn". Eline og Mie synes jeg er fine navn som absolutt ikke er sukkersøte. Maja og Lisa liker jeg kjempegodt men synes de er veldig feminine og søte navn.

Og mange navn jeg syntes var sterke og fine tradisjonelle jentenavn mente mannen var "gammel dame" da jeg foreslo dem for vårt barn. Feks Else, Åse, Astrid, Agnes og liknende. Men møter mange barn som heter det.

Anonymkode: 99d56...859

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...