AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Er på hyttetur nå i påska og pappen til kjæresten min oppfører seg merkelig. For eksempel: storfamilien var samlet for en påskequiz som han hadde laget. Vi var oppdelt i lag, og da vi skulle gå gjennom fasit klaget kjæresten min på at et annet lag fikk poeng for noe, typ: «teit at de får poeng for det», hvor det ender opp med at pappaen hans svartner og nærmest kaster quizen fra seg i sinne, sier at han må begynne å oppføre seg og at han ikke gidder dette mer. Stormer inn på soverommet og blir der en liten stund og stemningen blir veldig klein. Kommer ut til slutt, men går inn på soverommet når gjestene drar og blir der resten av kvelden (klokka var da 19). Dagen etterpå er det scilent treatment. Ignorerer til og med de små barnebarna sine som ikke forstår noe av denne situasjonen. Det er veldig ukoselig og jeg vil egentlig bare dra hjem. Har opplevd flere sånne episoder, hvor fellesnevneren er scilent treatment og dårlig stemning i flere dager etterpå… høres dette ut som en diagnose av noe slag eller er han bare ekstremt barnslig? Jeg som er voksen takler det jo greit men får vondt av barnebarna som bare vil leke med farfaren sin og bare blir avvist 😕 Anonymkode: d1200...681
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Om han har fått en diagnose er det vel bare han som kan svare på og ikke kvinneguiden. Å få psyk. diagnose krever en utredning. Å spekulere i hvilke diagnoser enkelte mennesker kan ha, er jo ikke akkurat veldig lurt. Det er ikke slik at man kan stille en diagnose ut i fra en beskrivelse på nett, og det vil heller ikke hjelpe deg og din situasjon at dette spekuleres i. Du snakke med din kjæreste om å snakke med pappaen hans om at han har et sinneproblem og at dette er uakseptabelt for barna deres å oppleve, så hvis han ikke greier å regulere seg selv må han gå og få terapi for at dere kan være sammen. Anonymkode: 8c081...0ec 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Vi på KG kan ikke svare på det. Han må evt til utredning. Anonymkode: af3c8...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om han har fått en diagnose er det vel bare han som kan svare på og ikke kvinneguiden. Å få psyk. diagnose krever en utredning. Å spekulere i hvilke diagnoser enkelte mennesker kan ha, er jo ikke akkurat veldig lurt. Det er ikke slik at man kan stille en diagnose ut i fra en beskrivelse på nett, og det vil heller ikke hjelpe deg og din situasjon at dette spekuleres i. Du snakke med din kjæreste om å snakke med pappaen hans om at han har et sinneproblem og at dette er uakseptabelt for barna deres å oppleve, så hvis han ikke greier å regulere seg selv må han gå og få terapi for at dere kan være sammen. Anonymkode: 8c081...0ec Ts her. Jeg er helt enig, spesielt i det siste du sier, men jeg var usikker på om jeg bare overreagerer eller om det faktisk er noe å ta tak i😅 Anonymkode: d1200...681
Carrot Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 trenger ikke diagnostisere dårlig oppførsel som noe annet enn det - dårlig oppførsel, han mangler noen sosiale evner i beste fall, eller er bare en dust som ikke kan oppføre seg i verste fall. Hva sier kjæresten din da? Regner med du har snakket med han også ikke bare med KG? 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Carrot skrev (Akkurat nå): trenger ikke diagnostisere dårlig oppførsel som noe annet enn det - dårlig oppførsel, han mangler noen sosiale evner i beste fall, eller er bare en dust som ikke kan oppføre seg i verste fall. Hva sier kjæresten din da? Regner med du har snakket med han også ikke bare med KG? Ts her ja, i starten av forholdet trodde jeg jo han var fysisk syk noen ganger, vi kunne være invitert til middag og han satt der bare med armene i kors og var stille, så på vei hjem kunne jeg spørre om det gikk bra med han, hvorav min kjæreste svarer at han «bare er sånn noen ganger». Har visst vært sånn hele barndommen hans og det er ikke noe jeg tror han vil konfrontere pappaen sin med. Men han må jo føle at stemningen blir trykket når han oppfører seg sånn. Alle går jo på tå rundt her når han er i det humøret Anonymkode: d1200...681
Carrot Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts her ja, i starten av forholdet trodde jeg jo han var fysisk syk noen ganger, vi kunne være invitert til middag og han satt der bare med armene i kors og var stille, så på vei hjem kunne jeg spørre om det gikk bra med han, hvorav min kjæreste svarer at han «bare er sånn noen ganger». Har visst vært sånn hele barndommen hans og det er ikke noe jeg tror han vil konfrontere pappaen sin med. Men han må jo føle at stemningen blir trykket når han oppfører seg sånn. Alle går jo på tå rundt her når han er i det humøret Anonymkode: d1200...681 Så vær den som ikke går på "tå hev" men som sier "nå er du teit" og gjør han oppmerskom på at han oppfører seg dumt om det plager deg. Personlig ville jeg ignorert han tilbake så lenge han ikke skrek opp til meg - i så fall ville jeg sagt "dette er ikke en oppførsel jeg aksepterer fra noen, heller ikke deg" og latt det bli med det. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Ikke nødvendigvis diagnose, men jeg antar at han er i den alderen der dem ikke ble møtt emosjonelt i oppveksten. Så han sliter åpenbart med å håndtere følelser og enkelte triggere. Anonymkode: dbcfc...553 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 Carrot skrev (Akkurat nå): Så vær den som ikke går på "tå hev" men som sier "nå er du teit" og gjør han oppmerskom på at han oppfører seg dumt om det plager deg. Personlig ville jeg ignorert han tilbake så lenge han ikke skrek opp til meg - i så fall ville jeg sagt "dette er ikke en oppførsel jeg aksepterer fra noen, heller ikke deg" og latt det bli med det. Haha skulle ønske jeg hadde turt å si at han er teit, men jeg skal love deg at han ikke kommer til å ta det med godt humør😂 vi andre har det jo hyggelig, da🙈 men han sitter der som en trassen tenåring. Grunnen til at jeg laget tråden er egentlig bare for å høre hva dere tror, og da tenker jeg mest på hvis besteforeldrene skal passe barna våre. Hvis han klikker på dem så ønsker jeg ikke å la dem være alene med han. Jeg tror absolutt ikke han ville vært voldelig med dem, men jeg vil jo at barna mine skal føle seg trygge. Så hvis det er en diagnose i bildet så håper jeg han ser det selv og tar tak i det, selv om jeg tviler på at han kommer til å gjøre det (mannen er nesten 60 år og veldig stolt, ikke terapi-typen i det hele tatt). Anonymkode: d1200...681
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Kan godt hende han har adhd. Kan overreagere fullstendig av små bagateller, få et voldsomt sinne. Lever med en selv, så det kjenner jeg til. Har han andre symptomer som kan stemme, eller har noen av barna hans det? Anonymkode: 6d23a...3f2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå