Gå til innhold

Hva hadde du brukt 50k på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvilke argumenter vil du bruke for at en maldivenetur er ett tiltak som gjør det lettere for deg å få ny jobb? 
På hvilken måte ville du forklart HR at du anser Maldivene som ett omstillingstiltak? 
 

Anonymkode: efa19...7e4

Folk trenger hvile/ sol/ sjø for å få krefter til å søke ny jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Horer og fyll. Det er jo bare tull at en sluttpakke ikke går til deg direkte.

Anonymkode: 39317...759

Enig !

La meg moderere meg litt, reiser og visse kvinner.

Anonymkode: 6c112...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Horer og fyll. Det er jo bare tull at en sluttpakke ikke går til deg direkte.

Anonymkode: 39317...759

Det kan bli litt vanskelig å få HR til å godkjenne en plan som består av horer og fyll. 🤣🤣 

TS, jeg hadde sett meg om etter et kurs på et eksotisk sted. 

Anonymkode: 980dc...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig at arbeidsgiver setter slike premisser for en sluttpakke. En sluttpakke pleier å symbolisere lønn for noen måneder uten arbeid, og videre at det da skal gå til normale utgifter når man står uten jobb. NAV dekker nødvendigvis ikke fulle lønnen man hadde, og videre kan det ta tid før man får de. 

Jeg ville definitivt spart pengene, og hadde eventuelt presentert noen aktuelle kurs innen mitt yrke som jeg definitivt ikke hadde deltatt på. Pengene hadde gått som buffer for utgifter. 

Anonymkode: c8a83...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke vanlig at arbeidsgiver setter slike premisser for en sluttpakke. En sluttpakke pleier å symbolisere lønn for noen måneder uten arbeid, og videre at det da skal gå til normale utgifter når man står uten jobb. NAV dekker nødvendigvis ikke fulle lønnen man hadde, og videre kan det ta tid før man får de. 

Jeg ville definitivt spart pengene, og hadde eventuelt presentert noen aktuelle kurs innen mitt yrke som jeg definitivt ikke hadde deltatt på. Pengene hadde gått som buffer for utgifter. 

Anonymkode: c8a83...092

Kan ikke ta ut pengene, må vise frem hva jeg skal bruke på - og vise kvitteringer for refusjon.

Eksempelvis: Avklare at jeg skal ta buss-lappen fordi jeg vil bli buss-sjåfør, få godkjenning, deretter levere kvitteringer fra en kjøreskole.

Men regner med man kan være litt kreativ, bare man er troverdig.. 

Anonymkode: 61f33...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan ikke ta ut pengene, må vise frem hva jeg skal bruke på - og vise kvitteringer for refusjon.

Eksempelvis: Avklare at jeg skal ta buss-lappen fordi jeg vil bli buss-sjåfør, få godkjenning, deretter levere kvitteringer fra en kjøreskole.

Men regner med man kan være litt kreativ, bare man er troverdig.. 

Anonymkode: 61f33...480

Jeg ville tatt pianotimer. Hadde kommet et godt stykke på vei for 50 k :)

Anonymkode: 064c0...7b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde gitt faen i alt og kjøpt meg en pent brukt vintage Chanel-veske. De får du for rundt den summen der.

Anonymkode: 74fd0...b8f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er ikke vanlig at arbeidsgiver setter slike premisser for en sluttpakke. En sluttpakke pleier å symbolisere lønn for noen måneder uten arbeid, og videre at det da skal gå til normale utgifter når man står uten jobb. NAV dekker nødvendigvis ikke fulle lønnen man hadde, og videre kan det ta tid før man får de. 

Jeg ville definitivt spart pengene, og hadde eventuelt presentert noen aktuelle kurs innen mitt yrke som jeg definitivt ikke hadde deltatt på. Pengene hadde gått som buffer for utgifter. 

Anonymkode: c8a83...092

Det er faktisk veldig vanlig at man får en sluttpakke som inneholder både ett vist antall måneder etterlønn og i tillegg omstillingstiltak.

I fagforeningen jeg er aktiv i, så oppfordres det til å forhandle til seg ekstra goder/tillegg vedsidenav etterlønn under nedbemanning.

Anonymkode: efa19...7e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel være den dårligste sluttpakken siden Eirik blodøks mistet jobben og måtte flykte i 935..? 🤭..

Hadde takket ja hvis jeg hadde 1 uke igjen å leve og gitt pengene til den første prostituerte jeg fant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt bukplastikk i Latvia.

Anonymkode: c25aa...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kan ikke ta ut pengene, må vise frem hva jeg skal bruke på - og vise kvitteringer for refusjon.

Eksempelvis: Avklare at jeg skal ta buss-lappen fordi jeg vil bli buss-sjåfør, få godkjenning, deretter levere kvitteringer fra en kjøreskole.

Men regner med man kan være litt kreativ, bare man er troverdig.. 

Anonymkode: 61f33...480

Bli PT på Bali 😎

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

50k? 50 000 kr?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 100k.

Hva hadde jeg brukt 100k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 200k.

Hva hadde jeg brukt 200k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 400k.

Hva hadde jeg brukt 400k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 800k.

Hva hadde jeg brukt 800k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 1600k.

Hva hadde jeg brukt 1600k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 3200k.

Hva hadde jeg brukt 3200k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 6400k.

Hva hadde jeg brukt 6400k på?

På fond og aksjer sånn at jeg kunne fått 12800k.

Hva hadde jeg brukt 12800k på?

Slå ut håret og leve livet fra jeg er 82 til jeg intar den evige horisontalen et år senere.

 

Anonymkode: 22408...51d

 

21 hours ago, Motelvibes said:

Maldivenetur. Seriøst: de pengene er dine.

 

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke vanlig at arbeidsgiver setter slike premisser for en sluttpakke. En sluttpakke pleier å symbolisere lønn for noen måneder uten arbeid, og videre at det da skal gå til normale utgifter når man står uten jobb. NAV dekker nødvendigvis ikke fulle lønnen man hadde, og videre kan det ta tid før man får de. 

Jeg ville definitivt spart pengene, og hadde eventuelt presentert noen aktuelle kurs innen mitt yrke som jeg definitivt ikke hadde deltatt på. Pengene hadde gått som buffer for utgifter. 

Anonymkode: c8a83...092

 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde gitt faen i alt og kjøpt meg en pent brukt vintage Chanel-veske. De får du for rundt den summen der.

Anonymkode: 74fd0...b8f

 

13 hours ago, TomSawyer said:

Må vel være den dårligste sluttpakken siden Eirik blodøks mistet jobben og måtte flykte i 935..? 🤭..

Hadde takket ja hvis jeg hadde 1 uke igjen å leve og gitt pengene til den første prostituerte jeg fant.

 

13 hours ago, AnonymBruker said:

Tatt bukplastikk i Latvia.

Anonymkode: c25aa...8bd

Hva med å faktisk lese tråden før man forsøpler med fordummende svar? 

Ts kan få inntil 50 000 basert på kvitteringer i tillegg til lønn ut året. Hun kan selvfølgelig ikke bruke pengene på fond eller vesker. 🙄

Ts, hva har du lyst til da? Av seriøse alternativ ville jeg vurdert kurs på BI, NHH eller annet. Hvis du trenger eventyr ville jeg sett etter kurs/studiepoeng i utlandet. PT på Bali var ikke så dumt. 😂

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

issoras skrev (På 26.3.2024 den 10.53):

 

 

 

 

 

Hva med å faktisk lese tråden før man forsøpler med fordummende svar? 

Ts kan få inntil 50 000 basert på kvitteringer i tillegg til lønn ut året. Hun kan selvfølgelig ikke bruke pengene på fond eller vesker. 🙄

Ts, hva har du lyst til da? Av seriøse alternativ ville jeg vurdert kurs på BI, NHH eller annet. Hvis du trenger eventyr ville jeg sett etter kurs/studiepoeng i utlandet. PT på Bali var ikke så dumt. 😂

Heller mot å finne noe kurs som kan gi litt utvidede perspektiver, eller mer dybde. utenlands er absolutt en mulighet

Anonymkode: 61f33...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...