Gå til innhold

Introdusere ny kjæreste for tidlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min ektefelle og jeg fraflyttet fra hverandre 01.01 og fikk godkjent separasjon 12.03.

Vi har et barn sammen og hun har et barn fra tidligere. 

I helga fikk jeg sjokk. Min x har barna og jeg ble kjent med at hun hadde besøk av en ny kjæreste. Jeg ble kjent med at hun hadde kjæreste for noen dager siden.  Han har ligget over hos de både natt til lørdag og natt til søndag.

Jeg mener at dette er uhørt i en tid man et bekymret for hvordan vårt barn på 9 år vil ta en slik dramatisk endring i livet slik et brudd vil være for barn.

Hva synes dere?

Anonymkode: a6c08...c5d

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg er enig i at det er altfor tidlig.

Det er ingenting du kan få gjort med det likevel. Det er realiteten ved et samlivsbrudd, du har mistet all kontroll og oversikt og din eks kan i realiteten gjøre som de vil (foruten bedrive omsorgssvikt).

Anonymkode: d156c...5c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig , sier mye om mor i grunn 

Anonymkode: 01aa6...b74

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Min ektefelle og jeg fraflyttet fra hverandre 01.01 og fikk godkjent separasjon 12.03.

Vi har et barn sammen og hun har et barn fra tidligere. 

I helga fikk jeg sjokk. Min x har barna og jeg ble kjent med at hun hadde besøk av en ny kjæreste. Jeg ble kjent med at hun hadde kjæreste for noen dager siden.  Han har ligget over hos de både natt til lørdag og natt til søndag.

Jeg mener at dette er uhørt i en tid man et bekymret for hvordan vårt barn på 9 år vil ta en slik dramatisk endring i livet slik et brudd vil være for barn.

Hva synes dere?

Anonymkode: a6c08...c5d

Om du syns det er for tidlig eller ikke så angår det ikke deg. Hvem hun velger å la barna møte, og når er hennes valg. 

Personlig syns jeg det er tidlig og la barn møte en ny partner og ha han på overnatting, men det er hennes valg - ikke mitt eller ditt. 

Anonymkode: c398e...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min ektefelle og jeg fraflyttet fra hverandre 01.01 og fikk godkjent separasjon 12.03.

Vi har et barn sammen og hun har et barn fra tidligere. 

I helga fikk jeg sjokk. Min x har barna og jeg ble kjent med at hun hadde besøk av en ny kjæreste. Jeg ble kjent med at hun hadde kjæreste for noen dager siden.  Han har ligget over hos de både natt til lørdag og natt til søndag.

Jeg mener at dette er uhørt i en tid man et bekymret for hvordan vårt barn på 9 år vil ta en slik dramatisk endring i livet slik et brudd vil være for barn.

Hva synes dere?

Anonymkode: a6c08...c5d

Har dere ett eller flere barn? Exen har barna men samtidig snakker du bare videre om en niåring.

Og du, så lenge barnet/barna er trygge og ikke utsettes for farer hos mor har du ingenting med hva hun gjør i sitt hjem!

Anonymkode: ff169...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor tidlig!! Hun tar åpenbart ikke hensyn til barnet😔 Garantert hatt denne kjærsten lenge! 

Anonymkode: 2fcf0...74f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk skal jo på liv å død ha en partner, de er villig til å tråkke over levende mennesker som i dette tilfelle, for å få behovene sine dekket. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales vel at man ventet ca et år før man introduserer en ny partner. Avhenger selvfølgelig også på alderen på barna. Nesten voksne barn blir noe annet enn små barn i småskolealder. Det handler også mye om stabilitet og det at man bør være sikker på at forholdet varer før barna må forholde seg til en ny voksenperson. 


Men. Det er lite du får gjort med det, så da er din rolle i dette å sørge for at det blir minst mulig traumatisk og ikke snakke negativt om mors valg og/eller mors nye partner. Når skaden først er skjedd bør su være støttende og «entusiastisk» og positiv, for det beste for ungene er å ha et godt forhold til deg, mor, og til mors nye partner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har dere ett eller flere barn? Exen har barna men samtidig snakker du bare videre om en niåring.

Og du, så lenge barnet/barna er trygge og ikke utsettes for farer hos mor har du ingenting med hva hun gjør i sitt hjem!

Anonymkode: ff169...50a

For noe tull! 

Anonymkode: 01aa6...b74

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om du syns det er for tidlig eller ikke så angår det ikke deg. Hvem hun velger å la barna møte, og når er hennes valg. 

Personlig syns jeg det er tidlig og la barn møte en ny partner og ha han på overnatting, men det er hennes valg - ikke mitt eller ditt. 

Anonymkode: c398e...754

Jo visst angår det ham! Barna og hva barna opplever og utsettes for, går ikke an å dele 50/50. De er like mye foreldre selv om de ikke deler seng lenger, og fordeler barna så godt som mulig mellom seg i hverdagen. Likevel så er det å introdusere nye kjærester osv noe de bør være enige om på forhånd. Helt enig at eksen til TS kan få seg kjæreste når hun vil, men å introdusere dem for barna med overnatting osv så pass raskt, synes jeg absolutt er noe TS har noe med! 

Anonymkode: 9e8c2...ac0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har dere ett eller flere barn? Exen har barna men samtidig snakker du bare videre om en niåring.

Og du, så lenge barnet/barna er trygge og ikke utsettes for farer hos mor har du ingenting med hva hun gjør i sitt hjem!

Anonymkode: ff169...50a

Tull! Far har noe med hva som skjer med barnet helt uavhengig av hvor det befinner seg! Hvis barnet får reaksjoner på dette da, hvem sitt ansvar blir det da? Tror du barnet slukker følelsene sine når det da er hos far, for da er det kun han det skal forholde seg til, og det barnet opplever hos mor skal barnet bare legge fra seg 50/50 sånn automatisk? Det er mennesker det er snakk om her. Man kan ikke dele barn helt 50/50 mellom seg. Det er greit å ha rutiner som sier hvem barnet skal være med når og sånn, men de store tingene som velter et barns liv - i tillegg til sorgen over at foreldre nettopp har skilt seg.... - som å inntrodusere mors nye kjæreste, ny stefamilie osv, bør være noe man som foreldre er enige om! Her viser TS en eks/mor som totalt driter i barnas følelser og tar inn ny kjæreste på overnatting før lakenet er kaldt etter TS! Det er usmakelig og ekkelt! Klar far har lov å si noe!  

Anonymkode: 9e8c2...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en ufattelig egoisme der hun kun tenker på egne behov .

Såpass grovt at det riktige er å koble inn barnevernet. Absolutt ikke utenkelig at dette vil skje igjen med enda en ny kjæreste nå kjæresten vil oppleve og forstå hvilket menneske dette er.

Anonymkode: a6c08...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som mener dette angår far. 

NEI det gjør ikke det. Hvem mor introduserer eller lar barna møte når hun har barna, eller andre ting hun velger å gjøre under sitt samvær angår ikke far. Eller mor om rollen er omvendt. 

Burde mor ha snakket med far først - ja 

Burde hun ventet - ja

Men det er faktisk 100% opp til henne. Far kan ikke diktere eller bestemme hva mor skal gjøre eller ikke under sitt samvær. 

Dette er til og med regulert i Barneloven - hva en forelder kan og ikke kan bestemme/blande seg inn i når foreldre ikke er par lengre. 

Anonymkode: c398e...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til alle dere som mener dette angår far. 

NEI det gjør ikke det. Hvem mor introduserer eller lar barna møte når hun har barna, eller andre ting hun velger å gjøre under sitt samvær angår ikke far. Eller mor om rollen er omvendt. 

Burde mor ha snakket med far først - ja 

Burde hun ventet - ja

Men det er faktisk 100% opp til henne. Far kan ikke diktere eller bestemme hva mor skal gjøre eller ikke under sitt samvær. 

Dette er til og med regulert i Barneloven - hva en forelder kan og ikke kan bestemme/blande seg inn i når foreldre ikke er par lengre. 

Anonymkode: c398e...754

Klart det angår far, barns beste sksl være i fokus!

Anonymkode: 01aa6...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angår far, men far har dessverre ikke noe han skulle ha sagt. 
 

TS: De fleste, men ink forstår veldig godt at du reagerer. Selv venter jeg lenger med introduksjon. 

Anonymkode: d0dcc...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jo visst angår det ham! Barna og hva barna opplever og utsettes for, går ikke an å dele 50/50. De er like mye foreldre selv om de ikke deler seng lenger, og fordeler barna så godt som mulig mellom seg i hverdagen. Likevel så er det å introdusere nye kjærester osv noe de bør være enige om på forhånd. Helt enig at eksen til TS kan få seg kjæreste når hun vil, men å introdusere dem for barna med overnatting osv så pass raskt, synes jeg absolutt er noe TS har noe med! 

Anonymkode: 9e8c2...ac0

Poenget her er vel at det ikke er noen form for sanksjonsmuligheter eller konsekvenser. For det første kan det ikke reverseres - hun har allerede introdusert ham - for det andre kan ikke far få gjort noe med det.

Hun synes jo tydeligvis det er greit siden hun har gjort det, og dersom han tar kontakt for å si noe om det, vil hun stemple ham som sjalu eller invaderende. Og slik blir dialogen dem imellom stadig mer konfliktfylt.

Folk bruker vanvittig mye energi og krefter på å irritere seg over eksen, og jeg er overrasket over hvor mange som ikke forutser disse tingene når de ber om skilsmisse. Du mister all kontroll, for du kan i realiteten ikke gjøre noe med hva eksen foretar seg. TS kunne funnet seg en stripper på 19 år uten at hans ekskone kan få gjort noe med det heller.

Anonymkode: d156c...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg føler med deg! Hun eier ingen form for anstendighet.

Anonymkode: bc0c1...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...