Gå til innhold

Påskekrimlekene på NRK


Janzypants

Anbefalte innlegg

Nytt underholdningsprogram på NRK som er inspirert av 24-stjerners julekalender, med Magnus Neby i programlederrollen. 

Dette er de 10 deltakerne:

Kristine Grændsen
Kåre Magnus Bergh
Lena Kristin Ellingsen
Anette Trettebergstuen
Henrik Asheim
Ole Henry Snildalsli
Mari Bella
Rikke Isaksen
Esben "Dansken" Selvig
Arman Surizehi
 

En mystisk morder tvinger Magnus Neby til å arrangere påskekrimlekene for disse 10 kjendisene. Den som gjør det dårligst i dagens oppgave, ender opp død dagen derpå. Forskjellige hint om morderen blir gitt underveis.

Hvem tror du er morderen?

 

Endret av Janzypants
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første episode ble sendt 23.mars og den dagens hint om morderen er:

"Jeg elsker å bygge og renovere".

I dagens episode ble det gitt et nytt hint, stående ved siden av mordofferet. Det var en åpnet flaske med sesamolje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morderen bør vel være en som ikke har en annen kontrakt med en annen tv-stasjon/strømme-tjeneste. 

Kan kortene ha vært et hint også, eller ostepoppen man så i egget, og senere i en skål på "frokostrommet"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger dagens (eller gårdagens blir det jo) mordoffer og hint inn i spoiler.

Spoiler

Da var det Rikke som ble funnet død - solbrent til døde foran bærbart solarium😅 Ganske bra laget, etter min mening!

Dagens hint er "Jeg er en okse og en tiger"

 

Legger ut en samling av alle hintene etter hvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasha skrev (49 minutter siden):

Morderen bør vel være en som ikke har en annen kontrakt med en annen tv-stasjon/strømme-tjeneste. 

Kan kortene ha vært et hint også, eller ostepoppen man så i egget, og senere i en skål på "frokostrommet"

Ja, kanskje det? 🤔 Jeg har bare hengt meg opp i det de fysisk sier at er hint, men det kan jo selvfølgelig være hint i andre ting også! 

Jeg vet ikke hvor strengt det er i tv-bransjen ang å gjøre sånne sidejobber for andre enn de du har kontrakt med. Mange er vel freelancere? I guess time will show😅 Men foreløpig så liker jeg konseptet veldig godt, og håper det viser seg at alle hintene stemmer godt! At det ikke er sånn "far fetched"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, nei takk!
Her rigger jeg meg til med middagsvafler på vaffeldagen og gleder meg til å endelig se Påskekrimlekene. Jeg slo av halvveis i første episode og vaflene ligger nå i søpla. Greit at man kan ha forskjellig humor, men hva f*** er underholdende med at noen brekker seg og spyr?
Hele påska er ødelagt!
Neida.
Jeg tror på at det faktisk skjedde og "underholdende" å ha med, men er det virkelig nødvendig å ha med hver brekkelyd og hver spystråle, "vakkert" opplyst av påskesol, for å virkelig gni det inn at han spyr - han spyyr! SEEE og HØØR!!! 
Spy er ikke humor...🤢

Hilsen kvalm, irritert, forbanna og trist

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan okse og tiger være stjernetegn og årstall? Altså tigeren år?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totalt er hintpakken slik (jeg tar bare med det som vi vet er hint)

"Jeg elsker å bygge og renovere".

En åpnet sesamolje-flaske

"Jeg er en okse og en tiger"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en okse og tiger. Erik Follestad (snekker/tømrer) spilte bl.a. for Frisk Asker (Tiger i logoen)

Navnet hans inneholder bokstaver som danner OKSE.

Spekulasjoner, men men..

Endret av Sicktrip
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emlia skrev (4 timer siden):

Kan okse og tiger være stjernetegn og årstall? Altså tigeren år?

Bra gjetta! Oksen kan være stjernetegnet tyren :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auri skrev (10 timer siden):

Bra gjetta! Oksen kan være stjernetegnet tyren :) 

Google: 3. Tigerens år. Personer som er født i år 2022, 2010, 1998, 1986, 1974 og 1962, er født i tigerens år. 1 februar 2022 går vi inn i Tigerens år

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal frem til et anagram av sesamolje? OLJEMESSA? Som henviser til Bergen eller Stavanger? Oljemessa var i Bergen før, nå i Stavanger. En person fra Bergen eller Stavanger som er født i tigerens år og har stjernetegnet tyren? Og vunnet et eller annet. 🤔

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og er forfatter!

Men jeg vil ikke ta det for bokstavelig, det betyr ikke nødvendigvis noen som skriver som yrke. Mange kjendiser har gitt ut bøker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, det holder vel at personen har gitt ut en matbok e.l. også overdriver NRK hintet til at vedkommende er forfatter. Jeg synes fremdeles det er uklart hvem det kan være. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

JohanneK skrev (11 timer siden):

Kanskje vi skal frem til et anagram av sesamolje? OLJEMESSA? Som henviser til Bergen eller Stavanger? Oljemessa var i Bergen før, nå i Stavanger. En person fra Bergen eller Stavanger som er født i tigerens år og har stjernetegnet tyren? Og vunnet et eller annet. 🤔

Genialt! Jeg har lurt på Kjersti Bergesen men fikk ikke sesamoljen til å stemme. Hun er glad i oppussing, har skrevet bok om det samme og er født i året 1962 der de kinesiske tegnene okse og tiger bytter plass. Da er det medaljen jeg ikke får til å stemme i så fall. Vant de noensinne Gullruten? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn så har jeg det for meg at det er Mads Clemmetsen 🤷‍♀️ men han er iallfall ikke noen forfatter eller i nærheten så langt jeg vet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohanneK skrev (12 timer siden):

Kanskje vi skal frem til et anagram av sesamolje? OLJEMESSA? Som henviser til Bergen eller Stavanger? Oljemessa var i Bergen før, nå i Stavanger. En person fra Bergen eller Stavanger som er født i tigerens år og har stjernetegnet tyren? Og vunnet et eller annet. 🤔

Det tror jeg er å dra det litt langt…

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

emlia skrev (På 26.3.2024 den 9.41):

Google: 3. Tigerens år. Personer som er født i år 2022, 2010, 1998, 1986, 1974 og 1962, er født i tigerens år. 1 februar 2022 går vi inn i Tigerens år

Hva hvis det bare er for å forvirre? At han er bare har tyren og oksens egenskaper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...