Gå til innhold

Øk Adm med logistikkfag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen har som har tatt en øk adm utdanning med fordypning i logistik? Jeg tar en vanlig øk adm nå men det er en del  fleksibilitet i forhold til retning så jeg vurdere om jeg skal ta noen emner innen logistikk og supply chain.  Jeg har noe erfaring fra logistikkbransjen fra før, så det er derfor jeg tenker litt i denne retning. 

Men jeg er litt usikker på hvor lurt det er i forhold til relevans på arbeidsmarkedet. Hvor mange relevante jobber er det, og hvor stor rift er det om de? Er jeg sjanseløs om jeg ikke har en ren logistikk utdanning?

Og vil en sånn spesialisering gjøre meg mindre aktuell for de jobbene som "alle andre" øk adm studenter kriger om?

Anonymkode: ed29a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en bachelor i øk adm med noen logistikkfag andre året. Nå har ikke jeg søkt jobber innen logistikk, men fagkombinasjonen har ikke utgjort så mye fra eller til på de jobbene jeg har fått. Har arbeidet litt med regnskap, men så gått over i en mer saksbehandler-retning. Bruker egentlig lite av det rent økonomifaglige fra utdanningen, så ser absolutt fordeler i å ha fag fra andre retninger i bacheloren. Tok noen IT-fag også som jeg har hatt god bruk for.

Anonymkode: 4b213...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få skoler som tilbyr rene logistikkfag. Er vel stort sett Molde og forsvaret. Logistikk er fremtidsrettet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Majer said:

Få skoler som tilbyr rene logistikkfag. Er vel stort sett Molde og forsvaret. Logistikk er fremtidsrettet

Molde, HVL, NTNU, USN. Noen flere har også noen valgemner i Suply Chain Management. 

Jeg er usikker på hva som er den beste tilnærmingen til dette bare. Kanskje gjøre ferdig øk adm og så ta noen logistikkemner etterpå.... jeg vet ikke...

Anonymkode: ed29a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker jobb der olje/gass/energibransjen er store tør jeg påstå det er mangel på dem med formell utdanning innen (petroleums)logistikk. Tror du bransjen er død? Vel, ikke for øyeblikket, det er full gass på investeringer offshore. Ung og redd for framtida? Hvem skal drive havvindlogistikken spesielt og  havenergilogistikk generelt? 

Om du ikke synes energibransjen er attraktiv (selv om det er det lønnsomheten ligger), alle typer tjenester og varer skal fram på den mest effektive måten, nå og i all framtid, kjør på!

Endret av Hareena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Hareena said:

Hvis du ønsker jobb der olje/gass/energibransjen er store tør jeg påstå det er mangel på dem med formell utdanning innen (petroleums)logistikk. Tror du bransjen er død? Vel, ikke for øyeblikket, det er full gass på investeringer offshore. Ung og redd for framtida? Hvem skal drive havvindlogistikken spesielt og  havenergilogistikk generelt? 

Om du ikke synes energibransjen er attraktiv (selv om det er det lønnsomheten ligger), alle typer tjenester og varer skal fram på den mest effektive måten, nå og i all framtid, kjør på!

petroleum var vel ikke det jeg hadde i tankene egentlig, men hvor man havner vet man jo aldri. Effektiv flyt av varer og tjenester er jeg forsåvidt opptatt av og har noe kunnskap om, så derfor tenker jeg på dette.

Jeg lurer egentlig mer på hvordan arbeidsmarkedet er og om jeg vil ha noen mulighet i konkurranse med de som har gått de rene logistikk utdanningene?

Anonymkode: ed29a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg lurer egentlig mer på hvordan arbeidsmarkedet er og om jeg vil ha noen mulighet i konkurranse med de som har gått de rene logistikk utdanningene?

Svaret mitt var kanskje uklart, men både i energibransjen og andre bransjer vil det være en fordel med økonomi med fordypning i logistikk framfor rene logistikkutdanninger, særlig i innkjøperstillinger. 
 

Endret av Hareena
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en master i logistikk i min sivøk-utdanning. Har ikke brukt den til noe som helst, og opplevde ikke at den sto tilbake for noe da jeg søkte jobber

Anonymkode: 2d861...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har en master i logistikk i min sivøk-utdanning. Har ikke brukt den til noe som helst, og opplevde ikke at den sto tilbake for noe da jeg søkte jobber

Anonymkode: 2d861...189

Oki.. takk. Jeg tenkte egentlig mest på bachelor nivå. Foreløbig i alle fall. Men tanken på master har selvsagt streifet meg... Men da har du en ren øk adm i bunnen uten logisitkk?

Anonymkode: ed29a...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...