Gå til innhold

Tips til lønnsforhandling i ny jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg fant nettopp ut at kommunen jeg bytter til har ca 50.000 mindre i samme stilling som jeg har nå. Det er mye for en familie. Kan jeg da spørre om de kan matche den lønna jeg har nå? Ikke signert kontrakten enda 

Anonymkode: eb418...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Saken er at jeg fant nettopp ut at kommunen jeg bytter til har ca 50.000 mindre i samme stilling som jeg har nå. Det er mye for en familie. Kan jeg da spørre om de kan matche den lønna jeg har nå? Ikke signert kontrakten enda 

Anonymkode: eb418...426

Såklart kan du det når du ikke har signert kontrakt. Verste som kan skje er at de trekker tilbake tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endo skrev (9 minutter siden):

Såklart kan du det når du ikke har signert kontrakt. Verste som kan skje er at de trekker tilbake tilbudet.

Nei, de vil aldri trekke tilbake tilbud.  Det har de ikke lov til. Det verste som kan skje at de sier de ikke kan gi høyere lønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akryl skrev (1 time siden):

Nei, de vil aldri trekke tilbake tilbud.  Det har de ikke lov til. Det verste som kan skje at de sier de ikke kan gi høyere lønn.

Det hadde jo vært helt krise hvis de trakk tilbudet. Jeg har sagt opp forrige jobb 

Anonymkode: eb418...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke ordlegger deg med å stille et ultimatum , feks at du ikke godtar jobbtilbudet mindre du får lønnen du krever så er tilbudet fortsatt gyldig og kan ikke trekkes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madah skrev (Akkurat nå):

Så lenge du ikke ordlegger deg med å stille et ultimatum , feks at du ikke godtar jobbtilbudet mindre du får lønnen du krever så er tilbudet fortsatt gyldig og kan ikke trekkes. 

Kan jeg da si at jeg gjerne takker ja, men går ned i lønn og får lenger reisevei. Noe som ikke er lukrativt for meg. Og at jeg gjerne diskuterer lønna ?

Anonymkode: eb418...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan jeg da si at jeg gjerne takker ja, men går ned i lønn og får lenger reisevei. Noe som ikke er lukrativt for meg. Og at jeg gjerne diskuterer lønna ?

Anonymkode: eb418...426

Ja det går fint det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kan jeg da si at jeg gjerne takker ja, men går ned i lønn og får lenger reisevei. Noe som ikke er lukrativt for meg. Og at jeg gjerne diskuterer lønna ?

Anonymkode: eb418...426

Ikke si at du takker ja, da har du allerede gitt dem det de vil ha uten at du har fått det du vil ha. Si at du er kjempeglad for at du fikk jobben og synes dette er kjempestas. Og så sier du noe om at du ble litt overrasket over at lønna er såpass lav. Spør om det er noe dere kan gjøre med det.

Anonymkode: 2f26e...c35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du takket ja til en jobb med dårligere lønn og lengere reisevei? 

En muntlig aksept av er jobbtilbud er i prinsippet like bindende som et skriftlig aksept, men de vil neppe saksøke deg..

Hvis du ikke klarer å forhandle deg til en bedre lønn så må du nesten bare begynne i den nye jobben, samtidig som du fortsetter å søke nye jobber.

Du har sannsynligvis 6 måneder prøvetid med 2 ukers oppsigelse i den nye jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...