Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har i et par dager nå hatt en liten klump (kommer ikke på bedre ord).. Den sitter på innsiden av kjaken, rett over der den nedre visdomstanna holder på å vokse ut! Kan nesten ikke spise lenger, for det gjør så vondt! er ikke bare når jeg tygger på den, trenger bare skrape tennene borti liksom.

Hvis jeg sitter helt stille med munn merker jeg det ikke, bare med en gang jeg kommer borti!

Hver gang jeg skal bite sammen tenna kommer den i mellom..

Tror jeg blir gal snart!!

Noen som vet hva dette kan komme av? kan ikke huske jeg har betet så mye der at det skulle utvikle seg til å bli en klump.

Må jeg bare vente til den forsvinner? Har ikke akkurat merket noen forbedring, heller tvert i mot! Begynner nesten å lure på om det er farlig.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det betennelse i tannkjøttet? Om du har bitt deg en gang så kan det sette seg skikkelig betennelse der. Jeg fikk sånn kraftig klump av betennelse der, og som deg klarte jeg nesten ikke spise, det gjor fryktelig vondt. Men prøvd å kjøp munnskyllevann på apoteket i sånn brun flaske. Den heter carsodyl. Tok betennelsen bort med meg.

Gjest Jalileh
Skrevet

Kanskje den er der fordi visdomstanna er på vei ut? Tror det er ganske vanlig. :)

Skrevet

Takk for råd!

Er ikke i tannkjøttet da! Er på kjaken! Er akkurat som om jeg har betet meg skikkelig der.. er mulig det bare er det, men at det gjør ekstra vondt siden det er så langt bak..

Skrevet

Okey. Men jeg har også fått betennelse der og den har også gått bort med munnskyllevann. Koster bare mellom 20 - 30 kr, så kanskje verdt et forsøk?

Gjest Jalileh
Skrevet
Takk for råd!

Er ikke i tannkjøttet da! Er på kjaken! Er akkurat som om jeg har betet meg skikkelig der.. er mulig det bare er det, men at det gjør ekstra vondt siden det er så langt bak..

Ah ok. *sløve meg* :ler:

Men jeg slenger meg også på munnskyldevann-bølgen.

Skrevet

Ok! Takk, da skal jeg prøve det :)

Skrevet

Kan det være trøske/munnskåld? Det er klumper i munnen som kommer særlig etter en forkjølelse. Gjør vondt når man spiser og det er ømt ved berøring. Det finnes et middel mot trøske på apoteket og du kan forebygge ved å bruke Sensodyne tannkrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...