Gå til innhold

Barn og skjerm


Pjokken

Anbefalte innlegg

Som jeg har skrevet i en annen tråd, skal jeg bli forelder i slutten av Mai. Etter min mening er skjerm utrolig skadelig for barn og jeg planlegger å skjerme barnet mitt lengst mulig fra slikt. Tenker dere at det er urimelig å vente til han er femten år gammel? En venn av meg gjorde det, og det ser ut til at det gikk helt fint.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

🧌

Anonymkode: ee2fa...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🧌

Anonymkode: ee2fa...31a

Utdyp

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (16 minutter siden):

Som jeg har skrevet i en annen tråd, skal jeg bli forelder i slutten av Mai. Etter min mening er skjerm utrolig skadelig for barn og jeg planlegger å skjerme barnet mitt lengst mulig fra slikt. Tenker dere at det er urimelig å vente til han er femten år gammel? En venn av meg gjorde det, og det ser ut til at det gikk helt fint.

Det er skjerm i barnehagen, på skolen, lekser via skjerm og hos venner av barnet. Skal du nekte han læring og feks dra på kino? Aldri se en barnefilm sammen med han? Ikke la han dra på besøk til noen i tilfelle de ser på tv eller spiller noe? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (18 minutter siden):

Utdyp

TS

Det kan til og med jeg gjøre, som ikke anklaget deg for å være troll engang. Å tro at man kan skjerme avkommet fra skjerm til de er femten år gamle er så urealistisk at det ikke er noen som tror at det kan være en mulighet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (20 minutter siden):

Det kan til og med jeg gjøre, som ikke anklaget deg for å være troll engang. Å tro at man kan skjerme avkommet fra skjerm til de er femten år gamle er så urealistisk at det ikke er noen som tror at det kan være en mulighet.

Selvfølgelig kan jeg ikke skjerme han fra alt, men jeg kan skjerme han så langt jeg får til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pjokken skrev (2 timer siden):

Som jeg har skrevet i en annen tråd, skal jeg bli forelder i slutten av Mai. Etter min mening er skjerm utrolig skadelig for barn og jeg planlegger å skjerme barnet mitt lengst mulig fra slikt. Tenker dere at det er urimelig å vente til han er femten år gammel? En venn av meg gjorde det, og det ser ut til at det gikk helt fint.

😂😂😂😂😂😂  

Anonymkode: f9152...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pjokken skrev (2 timer siden):

Som jeg har skrevet i en annen tråd, skal jeg bli forelder i slutten av Mai. Etter min mening er skjerm utrolig skadelig for barn og jeg planlegger å skjerme barnet mitt lengst mulig fra slikt. Tenker dere at det er urimelig å vente til han er femten år gammel? En venn av meg gjorde det, og det ser ut til at det gikk helt fint.

Lykke til!

Anonymkode: b2179...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er god og jeg hadde forsøkt hvis jeg var deg. MEN, det kommer til å bli MYE vanskeligere enn du tror. 

Når det ikke er barn ute i gata lenger og alle klassekompisene hans snakker om spill, spill og atter spill på skolen. Når kompisene kun vil ha med barnet ditt hjem hvis de kan game eller kun vil bli med ditt barn hvis de kan game. Når absolutt alt av samtaler barna har i dag går utpå hvilken youtuber som er best eller om den nye skibbedy toilet har kommet ut, så blir fort barnet ditt den som faller ut av det sosiale. 

Vi har forsøkt. Og det er søren meg ikke lett. 

Anonymkode: 6df95...d7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenker du barnet skal gjøre lekse og skolearbeid når den tid kommer? De har mer eller mindre sluttet med bøker på skolen. Du planlegger sikkert hjemmeskole da.

Anonymkode: 4cbe0...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg liten tro på. Det jeg dog har tro på er å begrense skjermbruk. Da i form av tidsstyring og annet, slik hen får ett sunt forhold til det. 

Anonymkode: 03334...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til barnet starter på skolen er det enkelt å holde livet relativt skjermfritt. Hadde satt det som første mål, så kan du vurdere bruk av skjerm igjen mot slutten av barnehagetiden. 

Anonymkode: a6658...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...