Gå til innhold

Invitere barna til søskenbarn i bryllupet?


Ford3000

Anbefalte innlegg

Greia er, vi har tenkt å gifte oss, men mannen har utrolig stor familie, mens min er veldig liten. Han ønsker å invitere alle, jeg syns vi ikke behøver det, også grunnet økonomi. Det koster å ha fest, og vi er langt fra rike. Hjelper ikke på at jeg ikke har helse til å stå i jobb, og har heller ikke helse til å planlegge et storslått bryllup. Vi blir ikke helt enige. Han ønsker å ha foreldre, søsken, litt venner, tanter og onkler, søskenbarn og barna til søskenbarna. Når det har vært litt større bursdager, f.eks til et søskenbarn eller en onkel, har det jo vært mange inviterte, også barna. Ikke for det, veldig koselig, men fordi folk bor litt spredt har ikke alle hatt mulighet til å møttes, og da har man bare vært rundt 40-50 stk på feiringen. Det er også flere søskenbarn han ikke har særlig kontakt med, men han føler at han må invitere alle, for det er dumt å utelukke noen. Nå har jeg kanskje fått han med på å ikke invitere barna til søskenbarna, men blir det dumt? Og hva skriver man eventuelt i en invitasjon til de med barn? Det har jo vært slik at barna til søskenbarna alltid har vært med på alle andre feiringer. Har jo gjerne lyst til at våre nieser og nevøer skal delta i bryllupet, så det er ikke snakk om et helt barnløst bryllup.

Jeg håper noen har noen gode råd. I verste fall blir det bare et bryllup med venner, foreldre, søsken, selv om man så gjerne skulle hatt flere med, for det er mange fine folk i hans familie. Liker hans familie, er bare det at økonomien tilsier at man må begrense det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lurt å sette begrensninger, jeg synes du tenker fornuftig.   
 

Jeg har stor familie, mens min kommende mann har færre. Jeg utelater derfor søskenbarn med familie, mens hans kommer. Noen reagerer nok på dette, men jeg synes det gir mening (også pga relasjon). 
 

Å blakke seg totalt på et bryllup for å gjøre alle glade er ikke aktuelt for meg. Vi kommer til å snakke med dem som ikke er invitert om hvorfor før invitasjonene sendes ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ba ikke barna til våre søskenbarn. Da skrev vi kun navna til søskenbarnet og partneren på invitasjonen. Ene søskenbarnet spurte om det var greit at de tok med babyen på 5 mnd, pga amming. Og det var selvfølgelig greit. 

På våre søsken sine invitasjoner skrev vi alle navna, siden vi ønsket at nieser og nevøer var med. 

Anonymkode: e8065...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av barn inviterte vi kun våre egne nevøer og nieser. Det ene er økonomien, men det andre er at alle hadde veldig små barn på den tiden, og vi ønsket oss ikke barnehagesirkus😅

Gikk helt fint det altså. Søskenbarna øvrig familie og venner dukket opp likevel, og nøt en kveld fri 😊

Anonymkode: 02fe1...8e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det vanvittig å blakke seg for et bryllup. Det ville være helt uaktuelt for meg. Og jeg vil gå så langt å si jeg ikke ville være sammen med en som insisterte på at vi skulle bruke alt vi hadde på bryllup. 

Anonymkode: 1667b...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for svar så langt!

Har ikke fått varsel om at det var postet svar på tråden, og jeg har ikke vært så mye innom KG heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...