Gå til innhold

Pusse opp eller bytte ut trapp inne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte en rekkehusleilighet i fjor, med 3 etasjer. 
Tidligere eier hadde limt vinylbelegg på trinnene, og dette fjernet vi. Den dro dessverre med seg litt av treverket under. 
Vi sparklet og malte den hvit, men det ble ikke fint i det hele tatt. 
Før jul malte vi trinnene mørke, men det ser ikke bra ut. Ujevnt i kantene. 

Gelenderet er ikke noe fint, så mest av alt har jeg lyst til å bytte ut hele trappen. 

Jeg har forsøkt å finne ut ca pris uten å få besøk av en selger. Kjedelig for han/henne med en tur til oss, uten at jeg vet om vi har råd. 

Noen som har byttet ut en trapp mellom 3 etasjer? 
Eventuelt lagt på nytt belegg i trinnene? 

Ble det dyrt? 

Anonymkode: 532c9...f97

Skrevet (endret)

Legg ut jobben på mittanbud så får du inn pristilbud og løsnignsforslag. 

Jeg har ikke sett trappa, men hvis den er ujevn kan det hende det kan løses ved å slipe ned trinnene. Du kan også bytte kun gelenderet om det er ønskelig. 

Endret av pop up bruker
AnonymBruker
Skrevet

Du må nok beregne minst 40-50 000,- pr etasje for ny trapp, i økonomi-standard.

Anonymkode: 3df7a...57d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Anonymkode: 532c9...f97

Skrevet

Om trappen skal være malt, så kan det bli helt perfekt med sparkel og maling. Absolutt ingen grunn til å bytte den ut. Men man må sparkle pent. Gjerne helsparkle trinnene. Bruk sparkel tilpasset tre og panel. 
Grunning og 2 strøk. Blir bra det. 
Det er litt arbeid, men mindre arbeid og timeligere enn å bytte trapp.  

Skrevet

Trappefornyer. Parkettlignende plank på toppen av det du har. Bytt ut rekkverk. Da blir den som ny, og koster vesentlig mindre

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
halap skrev (På 24.3.2024 den 17.40):

Om trappen skal være malt, så kan det bli helt perfekt med sparkel og maling. Absolutt ingen grunn til å bytte den ut. Men man må sparkle pent. Gjerne helsparkle trinnene. Bruk sparkel tilpasset tre og panel. 
Grunning og 2 strøk. Blir bra det. 
Det er litt arbeid, men mindre arbeid og timeligere enn å bytte trapp.  

Enig ! Husk å bruke tresparkel og ikke lett sparkel.  Du kliner på og pusser helt slett. Sparkelen blir veldig hard så du trenger slipemaskin. 

Anonymkode: c4d6b...b7f

AnonymBruker
Skrevet

Vi pusset opp en trapp i fjor etter å ha funnet ut at ny trapp ble for dyrt. Vi tettet trinnene og la parkett i dem (det finnes parkett-typer med trappenese i nøyaktig samme materiale. Det blir pent om man velger dette, og ikke billig-lister som man bare limer på). Vi tettet også gelender med sponplater (det var sprinkler tidligere), og fikk installert lys rett over trinnene. Fikk den malt i fin farge etterpå. Det ble knall, og sparte oss for titusenvis, selv om vi hadde tømrer til jobben.

Anonymkode: 78708...1aa

Skrevet

Trappefornyer om jeg skulle gjort jobben igjen. Pusset ned trappa og beiset. MYE jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...