AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Jeg skal lage middag til kun meg selv i dag. Jeg har en kyllingfilet og 2.5 dl med Jacobs kyllingkraft på boks. Forslag til hva jeg kan lage? Potet, ris, pasta? Grønnsaker og matfløte har jeg. Ville feks ris kokt i kyllingkraft være god til? Tips? Anonymkode: 224cc...bc6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Ovnsbak kylling og grønnsaker i en liten form. Enkelt og veldig godt når jeg lager middag til en Anonymkode: c229a...227
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Jeg ville laget en suppe, da har du også rester til neste dag. For eksempel er ulike varianter av denne en favoritt hos oss https://www.lecremedelacrumb.com/olive-garden-chicken-gnocchi-soup/. Du kan bruke ulike grønnsaker, eller pasta i stedet for gnocchi om du ikke orker å lage det. Ris i kyllingkraft ville jeg ikke laget. Men om du har risotto kan du lage en nydelig rett med disse ingrediensene. Anonymkode: daf17...8e2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Kylling i kremet sennepssaus: https://www.greatbritishchefs.com/recipes/chicken-with-mustard-recipe Med båtpoteter til, og feks brokkoli, grønne bønner, asparges (veldig godt!) eller spinat. Viktig å bruke dijonsennep i sausen for riktig smak. Anonymkode: 2ea17...a7e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 Tusen takk for alle tips! Risotto fikk jeg lyst på, men hadde ikke i skapet. Vurderer Dijon sennepsausen. Har 250 ml Jakobs kyllingkraft jeg bør få brukt opp før den går ut på dato. Oppskriften sier 500 ml, men jeg kan kanskje halvere den, siden jeg er en person? Jeg har ikke hvitvin, så vet ikke helt om jeg kan lage den da? Kan jeg erstatte det med noe eddik, sitron, buljong eller noe? Har ikke feks eplejuice. Suppen ser god ut, men sparer den oppskriften til en annen gang. Ovnsbakte grønnsaker og båtpoteter kan jeg fikse, men vil gjerne få brukt kyllingkraft en, så den ikke må kastes. Det er søndag og jeg har ikke søndagsåpen butikk i nærheten, så må bruke det jeg har. Takker så mye for hjelp! Ts Anonymkode: 224cc...bc6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tusen takk for alle tips! Risotto fikk jeg lyst på, men hadde ikke i skapet. Vurderer Dijon sennepsausen. Har 250 ml Jakobs kyllingkraft jeg bør få brukt opp før den går ut på dato. Oppskriften sier 500 ml, men jeg kan kanskje halvere den, siden jeg er en person? Jeg har ikke hvitvin, så vet ikke helt om jeg kan lage den da? Kan jeg erstatte det med noe eddik, sitron, buljong eller noe? Har ikke feks eplejuice. Suppen ser god ut, men sparer den oppskriften til en annen gang. Ovnsbakte grønnsaker og båtpoteter kan jeg fikse, men vil gjerne få brukt kyllingkraft en, så den ikke må kastes. Det er søndag og jeg har ikke søndagsåpen butikk i nærheten, så må bruke det jeg har. Takker så mye for hjelp! Ts Anonymkode: 224cc...bc6 Absolutt fint å halvere kraftmengden, og forsåvidt hele oppskriften - du har jo mye mindre kylling også! Og ikke noe problem å bruke sitron og/eller litt hvitvinseddik for å erstatte hvitvin i sausen. Bare smak til tilslutt, og ha sitronsaft i sausen til du synes smaken blir god. Jeg gjør alltid det uansett med denne og liknende sauser - sitron, salt, evt litt sukker til balansen blir bra og smaken sitter. Anonymkode: 2ea17...a7e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå