AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Er helt jævlig smertefult, brennende har litt canesten men lindrer ikke, føler for å sitte i en bøtte med noe lindrende resten av dagen. Er det en grei grunn eller MÅ det være feber for å ta egenmld?? Det gir meg hodepine og smerter i kjeven, går å strammer tennene hele tiden, vondt i bihulene osv, vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom dagen 😭 Anonymkode: 0bab2...c96
minister-mio Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Det høres ut som både egenmeldingsgrunn og en tur til legen er aktuelt. Bør du ikke bruke canesten over en viss tid som en kur? Hvis det ikke blir bedre kan du trenge annen medisin. 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Paracet? Anonymkode: 614a7...af3 Det er prøvd, funker til en viss grad mot hodepine men ikke resten.. Anonymkode: 0bab2...c96 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 minister-mio skrev (21 minutter siden): Det høres ut som både egenmeldingsgrunn og en tur til legen er aktuelt. Bør du ikke bruke canesten over en viss tid som en kur? Hvis det ikke blir bedre kan du trenge annen medisin. Frister til legevakt, er så ille men kan ikke oppta plassen for noen som trenger den mer så jeg drar til legen i morgen hvis de gir meg akutt time. Anonymkode: 0bab2...c96
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Har du prøvd Diflucan? Absolutt verdt et forsøk! Det er reseptfritt på apotek og mye mer effektivt enn canesten. Anonymkode: aadb4...1c9 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 Hvis canasten ikke fungerer ska en ta kontakt med lege. Fikk her beskjed merket en ikke bedring løpet av 2 døgn skulle en ta kontakt med lege Anonymkode: e3b80...a1a 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du prøvd Diflucan? Absolutt verdt et forsøk! Det er reseptfritt på apotek og mye mer effektivt enn canesten. Anonymkode: aadb4...1c9 Takk for tips!! Nei har bare brukt canesten men har aldri vært så ille som nå og canesten fungerer svært dårlig nå så jeg skal reise på sykehusapoteket kl 18 (åpner ikke før det) og se etter det! Tusen takk Anonymkode: 0bab2...c96
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Ta diflucan i stedet. Mye mer effektivt, tar det raskere, og ikke noe søl. Høres imidlertid rart ut at soppinfeksjon skal gi disse plagene, ville nok kontaktet legen mandag. Anonymkode: 34e71...0fd 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis canasten ikke fungerer ska en ta kontakt med lege. Fikk her beskjed merket en ikke bedring løpet av 2 døgn skulle en ta kontakt med lege Anonymkode: e3b80...a1a Det kom brått i går ettermiddag så ekstremt utover kvelden og natta har vært søvnløs. Tar kontakt med lege i morgen og tror det blir egenmelding! Men burde jeg si grunnen (sier man det så vet hele avdelingen det, da det er helg og avdelingen jeg må ringe) eller kommer kollegaene til å se på det som en ugyldig grunn?? Redd det blir snakkis. Har klart å reist på jobb med det før men da har det ikke vært i NÆRHETEN av slik jeg har det nå, itillegg bygger disse plagene på andre plager. Ville heller hatt 40 i feber Anonymkode: 0bab2...c96
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det kom brått i går ettermiddag så ekstremt utover kvelden og natta har vært søvnløs. Tar kontakt med lege i morgen og tror det blir egenmelding! Men burde jeg si grunnen (sier man det så vet hele avdelingen det, da det er helg og avdelingen jeg må ringe) eller kommer kollegaene til å se på det som en ugyldig grunn?? Redd det blir snakkis. Har klart å reist på jobb med det før men da har det ikke vært i NÆRHETEN av slik jeg har det nå, itillegg bygger disse plagene på andre plager. Ville heller hatt 40 i feber Anonymkode: 0bab2...c96 Du trenger selvsagt ikke å si noe Nok å si at du er syk. Anonymkode: daf7b...f5f 4
Brunhilde Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 Du har ingen plikt til å si hva du feiler når du bruker egenmelding med mindre det er direkte relatert til arbeid eller arbeidsmiljø. 3
NiceOrNothing Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Frister til legevakt, er så ille men kan ikke oppta plassen for noen som trenger den mer så jeg drar til legen i morgen hvis de gir meg akutt time. Anonymkode: 0bab2...c96 Du skal ikke tenke hva som tar opp plassen for andre . La legen bestemme hva som er viktig å prioritere . Det er viktig å komme tidlig til behandling , for å få bukt med symptomene og ikke bruke mer egenmelding enn nødvendig . Ta en egenmelding å dra til legen i morgen . Medikamenter funker stort sett raskt, å du er nok good to go på tirsdag el onsdag 💛
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 Høres ubehagelig ut. God bedring! Og ja, du kan ta egenmelding når du er så dårlig - du må ikke oppgi grunn, så si at du er syk. Anonymkode: 3694f...2a2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 Egenmelding er når du på grunn av helseplager ikke klarer å gå på jobb, slik som for deg nå. Gå til lege å få hjelp. Vær hjemme å bli bedre. Ingen har noe med hvordan du er syk/hvorfor. Anonymkode: f842b...7f8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Frister til legevakt, er så ille men kan ikke oppta plassen for noen som trenger den mer så jeg drar til legen i morgen hvis de gir meg akutt time. Anonymkode: 0bab2...c96 Men kjære deg, ring legevakten og snakk med dem!❤️ du tar da ikke opp plassen til noen som trenger den dersom legevakten ber deg om å komme! Anonymkode: eb53f...15f 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #17 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kom brått i går ettermiddag så ekstremt utover kvelden og natta har vært søvnløs. Tar kontakt med lege i morgen og tror det blir egenmelding! Men burde jeg si grunnen (sier man det så vet hele avdelingen det, da det er helg og avdelingen jeg må ringe) eller kommer kollegaene til å se på det som en ugyldig grunn?? Redd det blir snakkis. Har klart å reist på jobb med det før men da har det ikke vært i NÆRHETEN av slik jeg har det nå, itillegg bygger disse plagene på andre plager. Ville heller hatt 40 i feber Anonymkode: 0bab2...c96 Sikkert ikke alle som er enig. Men mitt tips er å finne en annen sykdom å skylde på. Jeg får UVI en sjelden gang, kraftig. Jeg kan også ha så kraftige runder med mens at jeg er ubrukelig (ligger på baderomsgulvet og skjelver, kaster opp). Jeg kaller det migrene. Som jeg har hatt før, og vet hvordan arter seg. Anonymkode: 34e71...0fd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert ikke alle som er enig. Men mitt tips er å finne en annen sykdom å skylde på. Jeg får UVI en sjelden gang, kraftig. Jeg kan også ha så kraftige runder med mens at jeg er ubrukelig (ligger på baderomsgulvet og skjelver, kaster opp). Jeg kaller det migrene. Som jeg har hatt før, og vet hvordan arter seg. Anonymkode: 34e71...0fd Ja det er sant. Har kraftig mensensmerter jeg også i perioder men hører det ikke er «egenmeldingsgrunnlag» Anonymkode: 0bab2...c96
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #19 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det kom brått i går ettermiddag så ekstremt utover kvelden og natta har vært søvnløs. Tar kontakt med lege i morgen og tror det blir egenmelding! Men burde jeg si grunnen (sier man det så vet hele avdelingen det, da det er helg og avdelingen jeg må ringe) eller kommer kollegaene til å se på det som en ugyldig grunn?? Redd det blir snakkis. Har klart å reist på jobb med det før men da har det ikke vært i NÆRHETEN av slik jeg har det nå, itillegg bygger disse plagene på andre plager. Ville heller hatt 40 i feber Anonymkode: 0bab2...c96 Du behøver ikke si til arbeidsgiver hva som feiler deg. God bedring Anonymkode: e3b80...a1a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja det er sant. Har kraftig mensensmerter jeg også i perioder men hører det ikke er «egenmeldingsgrunnlag» Anonymkode: 0bab2...c96 Jeg skulle gjerne vært mer åpen om kvinneplager. Men jeg gidder bare ikke. Det verste er at kvinner er kvinner verst her, for de tar en ibux og drar på jobb med menssmerter og UVI. Og å ikke nevne årsak fører også bare til snakk. Så jeg har "migrene". Anonymkode: 34e71...0fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå