AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Jeg blir så stresset av lyder fra naboen. Når går i trappen, er på verandaen, sentrifuge, dunk-klonk-bom-tramp-lyder. Hvordan holder dere ut? Jeg vil flytte så fort jeg kan. Helt utrolig at relativ ny bolig skal være så lytt. Føler meg hemmet i vanlig livsførsel av å bo så tett på folk. Hører de meg nyse, le, gråte, toalett-besøk, dusj, vaskemaskin, krangler osv. Privatlivet blir jo krenket. Det er så ubehagelig å bo slik. Anonymkode: 0db56...469 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 Har bodd i både blokk og rekkehus og ALDRI opplevd slike lyder fra naboene Anonymkode: 91146...023 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #3 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blir så stresset av lyder fra naboen. Når går i trappen, er på verandaen, sentrifuge, dunk-klonk-bom-tramp-lyder. Hvordan holder dere ut? Jeg vil flytte så fort jeg kan. Helt utrolig at relativ ny bolig skal være så lytt. Føler meg hemmet i vanlig livsførsel av å bo så tett på folk. Hører de meg nyse, le, gråte, toalett-besøk, dusj, vaskemaskin, krangler osv. Privatlivet blir jo krenket. Det er så ubehagelig å bo slik. Anonymkode: 0db56...469 Enig med deg. Bor i tomannsbolig men det er så lydt og har uhyggelig nabo som tramper så hardt de kan i gulvet i timesvis. så er umulig å sove før klokka er tre om nettene. Anonymkode: c47da...71e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #4 Skrevet 23. mars 2024 Jeg bor i blokk og den er 3 år gammel så er nytt og jeg hører lite og sjeldent naboer heldigvis. Trives godt her. Uff du får flytte da jeg vet ikke annet. Anonymkode: 45c38...f15
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #5 Skrevet 23. mars 2024 Noen steder er det mer lytt enn andre. Anonymkode: 4d6e0...c48 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Skrevet 23. mars 2024 Føler det samme ts! Er så stresset av alle lydene og føler jeg bråker uansett hva jeg gjør. Forstår ikke hvorfor det ikke isoleres bedre. Anonymkode: f3efa...686 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 Jeg har bodd i blokk, rekkehus, tomannsbolig og enebolig. Og aldri hørt sånne lyder. Jeg trives best i rekkehus/tomannsbolig. Begge deler har vært i borettslag. Er i tomannsboligen jeg bor nå, og trives veldig godt. Kan høre noen lyder fra naboen iblant, men det er ikke mye, og da på dagtid. På sommeren hører man barn som er ute og leker, men det er bare koselig. Anonymkode: b0ebf...4dd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 Bor i blokk på over 50 år, hører så og si ikke noe. Bodd i rekkehus også 3 stk, aldri igjen. Enebolig blir for mye for meg alene. Anonymkode: 17ba8...01b 4
bvp Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Jeg kjenner meg igjen, bodde i ei blokk fra 1961 i noen år, på badet hørte vi folk snakke i de nærmeste leilighetene, luftekanalene kunne bære lyden langt, når noen boret i veggen hørtes det ut som naboen men det kunne være 5-6 leiligheter bortenfor, en gang ble vi holdt våkne halve natten av noe som hørtes ut som skraping på veggen, det viste seg at det var ei gammel dame i leiligheten under som hadde hjelp med tapetsering og det vi hørte var at de smurte tapetlim på stueveggen.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 Der jeg bor, kan man høre naboen hoste og skritt i etasjen over høres ut som en valsende flodhest; boligblokker har forskjellig grad av lydisolasjon, og det spiller også rolle i hvilken etasje man bor i - bor man helt øverst, vil man ha det roligere enn de som bor i etasjene under der lyden forplanter seg om bygget har etasjeskiller av betong. Synes forresten det er merkelig at i en tid med dagens høye boligpriser og all verdens kvalitetsmerkinger, ikke finnes en standard for hva man hører eller ikke hører av lyd fra naboene; slik situasjonen er nå, får mange en lei overraskelse når de flytter til en såkalt "rolig" blokk, og standarisering av grad av lydisolasjon burde etter min mening vært påbudt. Anonymkode: 77e19...f3e 4 2 2
bvp Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Der jeg bor, kan man høre naboen hoste og skritt i etasjen over høres ut som en valsende flodhest; boligblokker har forskjellig grad av lydisolasjon, og det spiller også rolle i hvilken etasje man bor i - bor man helt øverst, vil man ha det roligere enn de som bor i etasjene under der lyden forplanter seg om bygget har etasjeskiller av betong. Synes forresten det er merkelig at i en tid med dagens høye boligpriser og all verdens kvalitetsmerkinger, ikke finnes en standard for hva man hører eller ikke hører av lyd fra naboene; slik situasjonen er nå, får mange en lei overraskelse når de flytter til en såkalt "rolig" blokk, og standarisering av grad av lydisolasjon burde etter min mening vært påbudt. Anonymkode: 77e19...f3e Min mor bor i blokk fra 2005 og der hører vi ikke naboene, virker ikke som lyden forplanter seg i veggene når man borrer heller så det er nok mye bedre i litt nyere blokker.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 bvp skrev (9 minutter siden): Min mor bor i blokk fra 2005 og der hører vi ikke naboene, virker ikke som lyden forplanter seg i veggene når man borrer heller så det er nok mye bedre i litt nyere blokker. Jeg har hørt flere som bor i nyere blokker, klage over at man hører alt for mye lyd, så ny blokk er ingen garanti for stillhet. Men bor man i en blokk med høy standard og svømmebasseng i underetasjen, har sikkert utbygger også lagt i noen ekstra kroner i god lydisolering. Noe som dessverre ikke er tilfellet over alt; man kan finne mye slurv i dagens nye boliger. Anonymkode: 77e19...f3e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 bvp skrev (25 minutter siden): Min mor bor i blokk fra 2005 og der hører vi ikke naboene, virker ikke som lyden forplanter seg i veggene når man borrer heller så det er nok mye bedre i litt nyere blokker. Hva er "borrer"? Anonymkode: e76a7...93a
Supermerry Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er "borrer"? Anonymkode: e76a7...93a Hun mente garantert "borer"; det forsto du sikkert. 9 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 Trives i blokk fordi jeg har ikke tid eller lyst til å ta meg av enebolig helt alene. Det er sinnsykt mye arbeid. Og er ikke villig til å bruke min fritid fra jobb på å vedlikeholde hus. Nabobråk I blokken jeg bor i betyr å høre ungene i leiligheten under meg. Jeg skrur på TVen eller musikk for å overdøve dem. Så jævla enkelt er det faktisk. Anonymkode: a61a1...750 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 Her hører jeg så og si null fra naboene selv i rekkehus. Så jeg hører ikke når de går i trappen.Men selvfølgelig kan jeg høre at det brukes en dusj eller et toalett hvis jeg selv er på toalettet. Men aldri ellers. Anonymkode: 4190c...59c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #17 Skrevet 24. mars 2024 Bor i nytt rekkehus og i midten. Hører kun en sjelden gang når noen går i trappene fra det ene huset kun. Jeg tenker å bo her for alltid☺️ Anonymkode: 8cc73...bf4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 Jeg har bodd lenge i blokk og hører litt noen ganger. Det som er slitsomt for meg er at jeg ikke er min egen herre når jeg bor her, selv om jeg oppfører meg uklanderlig, har kjøpt leiligheten og betaler min husleie. Jeg kan aldri bestemme over meg og mitt eget. Noen høyere trumfer alt det over meg og bestemmer hva reglene skal være her for meg som menneske, når fagfolk skal sette i gang i alle leiligheter, jeg kan ikke velge selv og jeg kan ikke si nei. Jeg savner veldig å bo i fred i enebolig med stor tomt, landlig og kunne bestemme helt over mitt eget liv. Slippe sladder tett på meg og stygge blikk fra enkelte gamle damer som om de mistenkte at jeg var KGB-spion. Blokkliv er ikke for alle, men når en ikke har det økonomiske valget, så må en bare lide seg igjennom til en dør. Blokk er en veldig ufri tilværelse og jeg lider. Anonymkode: f4e50...c70 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #19 Skrevet 24. mars 2024 Jeg bor i en blokk fra sent 60-tall, og hører veldig lite. Det suser i rørene på badet, og om noen borer i veggene høres det godt. Kanskje om noen mister noe rett i gulvet rett over oss. Om noen har fest en lørdagskveld hører vi kanskje bassen. Ikke noe av det er noe som plager meg eller hindrer meg å sove. Anonymkode: 46592...ed0 2 1
Daria Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 Det er nok litt en vanesak - jeg er oppvokst i blokk og vant til å ha lyder rundt meg (og sover dårlig på hytta - det er jo så stille der...). Innimellom forbanner jeg både barnefamilier, festmennesker og hundeeiere og drømmer om andre omgivelser, men blokkleilighet kommer med mange fordeler også. Jeg ville aldri flyttet i enebolig frivillig. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå