Gå til innhold

Kjedelig sexliv..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Har dere forspill?

Blir mannen lett tent?

Blir du avist eller er han alltid klar?

Er han villig til å prøve nye ting?

Føler mannen er så kjedelig i sengen! Det er lite sex, det er alltid det samme og aldri forspill. Han har ikke behov for sexleketøy eller annet..

Tenker mest på seg selv og det er aldri forspill.. 

Anonymkode: 009d8...123

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Har dere forspill?

Blir mannen lett tent?

Blir du avist eller er han alltid klar?

Er han villig til å prøve nye ting?

Føler mannen er så kjedelig i sengen! Det er lite sex, det er alltid det samme og aldri forspill. Han har ikke behov for sexleketøy eller annet..

Tenker mest på seg selv og det er aldri forspill.. 

Anonymkode: 009d8...123

Må de med langt forhold kun svare?

1år her.

Varierer da jeg har mye å stå i så sexlyst ikke på topp.

Men vi har en enorm tiltrekning. Han er opptatt av min nytelse. Vi deler fantasier. Osv..

 

Ingen av oss trenger mye sex. Mer nærhet når vi trenger det som da kan bli sex.

 

Anonymkode: 920f7...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen i 16 år og sexen er bedre nå enn før. Vi har blitt bedre kjent med hverandre og har testet ut mye nytt og mange fantasier de siste årene. 

Vi har alltid forspill bortsett fra hvis vi skal ha en kjappis, da kan det bli noe kort. 

Vi begge får minimum én orgasme, men vi begge kan få flere på en økt. 

Han blir veldig lett tent (slik som meg) og vi avviser sjeldent. Likevel har vi ikke sex hver dag, men 3-7 ganger i uka hvor det ofte klaffer slik at vi begge er i humør samtidig. Vi leser også hverandre godt, så vi merker raskt om den andre ikke er i humør til sex og derfor tar vi ikke initiativ på slike dager. Varierer hvem som har høyest lyst, så vi begge kan kjenne på utilfredshet innimellom, men vi har alltid stort behov for nærhet i andre former, så det nyter vi begge uavhengig av sexlyst.

Han er et vanedyr, men elsker å prøve nye ting. Vi har fått mye nytt på repertoaret opp gjennom og finnes stadig noe nytt som faller i smak. 

Anonymkode: 3cd3f...d24

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sagt fra, og sagt neitakk til han selv kom frem til at litt innsats lønner seg. 

Opp gjennom over 20 års forhold har også mannen min hatt periodiske tendenser til å bli lat og ego. Da har han fått klar beskjed, furtet noen dager, og så vist i handling at han likevel tok det til seg. Hadde jeg aldri sagt noe hadde vi vært der dere er. Istedenfor har vi fremdeles et deilig og variert sexliv. Dog må jeg ta en slik samtale omtrent hvert andre- tredje år. 

Anonymkode: 84655...eb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er han fornøyd med «det vanlige», men jeg vil eksperimentere mye oftere. «Det vanlige» er viktig for oss - det er tross alt vanlig fordi det er noe vi liker og er «gode på». Men vi krydrer jevnlig med noe nytt.

Her er noen tips vi bruker:

  • Hvis jeg vil prøve noe nytt, er det jeg som må ta initiativ.
  • Hvis det er noe jeg vil han skal gjøre, må jeg gjøre det lett for ham. Jeg må dessuten være veldig konkret. Han blir f.eks. klar mye raskere enn meg så når han går rett på, så stopper jeg ham og forteller nøyaktig hva jeg vil ha for å bli klar.
  • Jeg gjør research på nettet og finner ideer jeg har lyst til å teste ut. Nettet har mange ideer. Prøv f.eks. å søke på «sexstillinger» eller «lek med sansene under sex». 
  • Før vi prøver noe nytt, snakker vi om det. Noen ganger er han litt skeptisk i starten, men han er villig til å prøve. 
  • Det enkleste er å eksperimentere i retninger jeg tror han vil like - da blir han fort ivrig. 😉 F.eks. da jeg fant ut at det med rett trening er mulig for en mann å få multiple orgasmer uten sprut. (Det er forresten blitt «vanlig» hos oss nå.)
  • Vi snakker lett sammen om sex. Når vi prøver noe nytt, prater vi alltid om det etterpå. Hva likte vi? Hva kan gjøre det bedre? Er det noe vi har lyst til å prøve flere ganger? Ga det oss ideer til å prøve noe annet i samme retning?
  • Vi har lav terskel for å prøve noe nytt. Noen ganger blir det med den ene gangen, andre ganger prøver vi flere ganger. Og noe blir faste innslag. Erotisk hypnose er det siste som virkelig slo an hos oss.
  • Senk skuldrene og ha det gøy sammen underveis!

Vel, det var det jeg kom på i farten. 🙂

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/23/2024 at 9:29 PM, AnonymBruker said:

Da hadde jeg sagt fra, og sagt neitakk til han selv kom frem til at litt innsats lønner seg. 

Opp gjennom over 20 års forhold har også mannen min hatt periodiske tendenser til å bli lat og ego. Da har han fått klar beskjed, furtet noen dager, og så vist i handling at han likevel tok det til seg. Hadde jeg aldri sagt noe hadde vi vært der dere er. Istedenfor har vi fremdeles et deilig og variert sexliv. Dog må jeg ta en slik samtale omtrent hvert andre- tredje år. 

Anonymkode: 84655...eb7

Så flink du har vært til å stå opp for deg selv og egne behov!
Jeg har ikke turt å snakke åpent om dette før og nå ser jeg det er en gigatabbe. Vi har helt tabu rundt å snakke om sex omtrent, bare sånn"det var bra". Og det er helt idiotisk, sex ER kommunikasjon! Så nå lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre.
16 år sammen, siste har vært elendige på mange måter og sexen har blitt mindre og mindre og dårligere.
Vi har hatt fantastisk sex innimellom, men det er blitt ekstremt mye bare at han kommer, han har helt slutta å spørre meg om jeg vil noe mer. Også lit tmin feil, fordi jeg en stund ikke ville og bare ville bli ferdig.
Så nå sitter jeg her og lurer på å gjøre det slutt, og vet så mye hadde vært bedre om vi hadde klart å snakke om sex fra første stund. (Men jeg var så ung, mildt sagt en annen dame nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke sex

Anonymkode: c6154...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammen i 10år. Sexlivet har virkelig fått lide under 2 babyperioder men nå er vi back on track 👍 Nå har vi så mye sex vi rekker i en hektisk småbarnshverdag. Kanskje 3-5 ganger per uke. Vi tar begge initiativ og avviser sjeldent, i hvertfall han. 

Sexlivet er bedre og mer variert enn noen gang. Ofte blir det litt innslag av femdom/bdsm og noen ganger bare skikkelig lidenskapelig vanilla. Vi har alltid mye forspill. Noen ganger gjennom hele dagen hvor vi tar på hverandre når barna ikke ser, og hinter til hva som skal skje senere på kvelden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (7 minutter siden):

Så flink du har vært til å stå opp for deg selv og egne behov!
Jeg har ikke turt å snakke åpent om dette før og nå ser jeg det er en gigatabbe. Vi har helt tabu rundt å snakke om sex omtrent, bare sånn"det var bra". Og det er helt idiotisk, sex ER kommunikasjon! Så nå lurer jeg virkelig på hva jeg skal gjøre.
16 år sammen, siste har vært elendige på mange måter og sexen har blitt mindre og mindre og dårligere.
Vi har hatt fantastisk sex innimellom, men det er blitt ekstremt mye bare at han kommer, han har helt slutta å spørre meg om jeg vil noe mer. Også lit tmin feil, fordi jeg en stund ikke ville og bare ville bli ferdig.
Så nå sitter jeg her og lurer på å gjøre det slutt, og vet så mye hadde vært bedre om vi hadde klart å snakke om sex fra første stund. (Men jeg var så ung, mildt sagt en annen dame nå.)

Ja god sex forutsetter ærlig og god kommunikasjon. Tror ikke det er mulig uten. 

Nå er ikke jeg redd for å si fra i utgangspunktet, men jeg tenker også at kommunikasjon om sex må det da være mulig å begynne med selv om man ikke har vært god på det tidligere også. Bare hoppe i det liksom. Selv om skummelt. Alt nytt er jo skummelt. 

Jeg har tenkt de siste årene at dersom vårt sexliv skulle krasje en gang tror jeg at en god løsning da kunne være å gjøre noe helt nytt. Et kurs i tantra for eksempel. Da måtte vi jo restarte på en måte, og kommunisere, fordi det var noe helt nytt for oss begge, og så kom vi i gang igjen. (I deres tilfellet hadde dialog om sex kommet i gang, og kunne kanskje bli enklere videre generelt. ) Vårt sexliv har imidlertid aldri krasjet, så jeg har ikke fått forsøkt ut teorien, men gir deg tipset. 😄

Uansett, vil man komme videre angående noe må man ofte være modige, og bare våge. Hva er det verste som kan skje dersom du begynner å snakke med ham om sex? Du kan bli skuffet I at han stritter mot å prate og endre noe, og så kan forholdet etterhvert ryke. Men når alternativet du tenker nå er å bare gjøre det slutt, så er jo ikke det alternativet verre. Det er bare det samme, men med en viss sjanse for at dere kan redde forholdet også. 

Nå et det ikke alle menn som man får dialog med, uansett. Min eks ble eks av den grunn, men da har iallefall du forsøkt. Istedenfor å bare dumpe ham uten å ha gjort det du kunne først. Om han nekter å kommunisere/endre noe, så ligger det på ham. Da har du forsøkt. Ikke bare feiget ut. 

Anonymkode: 84655...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 21.09):

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Har dere forspill?

Blir mannen lett tent?

Blir du avist eller er han alltid klar?

 

 

Anonymkode: 009d8...123

Sexen er veldig, veldig bra når vi har den. Vi har veldig sjelden, men veldig god sex.

De få gangene igjennom året vi har sex, så har vi sex lenge. Vi har det jeg tror du tenker på som «forspill». Selv deler vi ikke opp sexen på den måten. Hva er hovedretten liksom?

Vi blir begge veldig lett tente når vi først vil ha sex. Selvom det er sjelden vi har sex, så vet vi at begge to er særdeles lett å tenne når man tar et initiativ.

Vi har aldri, noen gang avvist hverandre.

 

Anonymkode: 6e847...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 21.09):

Jeg er mannen i forholdet som svarer.

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Over 30  år sammen. Sexen er god, men litt kjedelig og forutsigbar.

Har dere forspill?

Som oftest en halv times forspill, med kos og kyss som eskalerer til penetrerende sex. Av og til oral på henne om jeg får lov og hun ønsker det.

Blir mannen lett tent?

Jeg er alltid tent og kåt. Må onanere flere ganger i uka for å dempe behovet for sex.

Blir du avist eller er han alltid klar?

Hun har en fast dag i uka hun vil ha sex. Skulle jeg prøve en annen dag eller et annet tidspunkt blir jeg avvist

Er han villig til å prøve nye ting?

Jeg har foreslått diverse ting og har mange "kinks", men hun avviser alt.

Føler mannen er så kjedelig i sengen! Det er lite sex, det er alltid det samme og aldri forspill. Han har ikke behov for sexleketøy eller annet..

Hvorfor er mange par så inkompatible tro? Skulle gjerne hatt ei som var mer utprøvende og frigjort.

Tenker mest på seg selv og det er aldri forspill.. 

Det går alltid 1-2 uker mellom hver gang, men hun kommer 2-3 ganger når vi er i gang (har ingen indikasjoner på at dette er faking).

Anonymkode: 009d8...123

 

Anonymkode: df67a...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Helt ok når vi først kommer dit, men jeg føler at jeg jobber mye mer enn han

Har dere forspill?

Ja, men han er mest passiv og jeg er mye mer "på" enn han

Blir mannen lett tent?

Ja og nei

Blir du avist eller er han alltid klar?

Jeg blir ofte avvist og det gjør veldig vondt fordi det kræsjer med ideen om at mannen alltid er klar og kåt, men han er ikke det. Da føler jeg meg ofte lite attraktiv pga. det og lurer på om han ikke synes jeg er attraktiv eller bare litt platt sagt "deilig". Exer jeg har hatt før ham var mer enn villige, men han er ofte ikke det og vil ikke snakke om det heller.

Er han villig til å prøve nye ting?

Nei

Føler mannen er så kjedelig i sengen! Det er lite sex, det er alltid det samme og aldri forspill. Han har ikke behov for sexleketøy eller annet..

Han har ikke noe behov for leketøy. Jeg har noen som jeg holder hemmelig for ham, fordi forrige gang jeg prøvde å introdusere noe for ham ble jeg møtt med snøfting og et gubbete er det der virkelig nødvendig da.

Ferdig klaget, takk 🙂

Ellers så er vi kjempegode venner og deler det meste av humor og interesser, men sexlivet mangler alvorlig. I lengden tenker jeg at det er småsteinen i skoen som gjør at jeg ikke gidder i lengden.

Anonymkode: 4e8c6...56c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 21.09):

Dere som er i langt forhold, hvordan er sexen?

Har dere forspill?

Blir mannen lett tent?

Blir du avist eller er han alltid klar?

Er han villig til å prøve nye ting?

Føler mannen er så kjedelig i sengen! Det er lite sex, det er alltid det samme og aldri forspill. Han har ikke behov for sexleketøy eller annet..

Tenker mest på seg selv og det er aldri forspill.. 

Anonymkode: 009d8...123

Har vært sammen i 20+ år.

Jeg har alltid tatt initiativet, brakt inn leketøy, spurt om hun vil noe spesielt, men hun har vært portvokter.

De siste årene har porten som oftest vært stengt. Det har vi kranglet om, og nå bor vi sammen som en familie uten noe kjæresteforhold.

Anonymkode: a03a1...ea0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har vært sammen i 20+ år.

Jeg har alltid tatt initiativet, brakt inn leketøy, spurt om hun vil noe spesielt, men hun har vært portvokter.

De siste årene har porten som oftest vært stengt. Det har vi kranglet om, og nå bor vi sammen som en familie uten noe kjæresteforhold.

Anonymkode: a03a1...ea0

Dette er identisk med min situasjon. Det verste er at dette på sikt går utover min tiltrekning til henne. Hvem blir vel kåt av en som viser null seksuell interesse?
Dette fører til at man onanerer seg tom for å unngå kåthet og være den som viser initiativ, som igjen kan føre til avvisning. Ikke noe god sirkel dette.


Ellers gjør jeg det meste etter ‘boka’. Bidrar mye i hjemmet, tar henne med på opplevelser, flink med komplimenter, gir kjærtegn ellers i hverdagen der målet ikke er sex, hennes nytelse og orgasme i senga er alltid pri 1.

Tror mange kvinner rett og slett går lei av sex med samme mann i 20+ år. Synd. Jeg er ikke lei og har ikke behov for sex med nye kvinner, men det ser ut til at det er det som må til hvis jeg skal få tilfredsstilt mitt seksuelle behov.

Anonymkode: d11f5...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror mange kvinner rett og slett går lei av sex med samme mann i 20+ år. Synd. Jeg er ikke lei og har ikke behov for sex med nye kvinner, men det ser ut til at det er det som må til hvis jeg skal få tilfredsstilt mitt seksuelle behov.

Anonymkode: d11f5...312

Kvinner har i snitt lavere sex driv enn menn. Kvinner har 2-3 ganger større sannsynlighet enn menn for å få tap av seksuell lyst med alder. Og etter 10 år inn i et forhold så er det en overraskende stor andel kvinner (50%?) som ikke lengre tenner på sin partner.

Det krangles det selvsagt om på KG og ikke alle har en personlig opplevelse som gjennomsnittet.

Jeg tror at det gir mening å snakke om at dette ikke betyr at du har en «dårlig» kvinne. Det er ikke hennes feil at hun er en kvinne. Det trenger heller ikke å bety at du er en «dårlig» mann. I alle fall ikke dårligere enn veldig mange andre menn.

Noen kvinner ser denne asymmetrien som en sjanse til å «vinne» andre og helt urelaterte interesse-konflikter i heimen. Enten det nå er uenighet om hvor mye du skal støvsuge, hvor ofte du skal ta en øl med vennene dine, eller hvor mye av den økonomiske byrden du skal ta. Noen av dem kommer også på KG og forteller oss at alt er mannens skyld i noe som ligner på en slags feminin politisk kamp. Jeg tenker at menn bør delta i familiens oppgaver etter en delingsnøkkel som paret kan bli rimelig enig om, men det er uheldig for begge parter å knytte sex opp mot støvsuging.

Det er en forskjell mellom «lavt sexbehov» og «tenner ikke lengre på deg». Alle kan nok være sliten eller deppa og ha lavere sexbehov i en periode. Men en kvinne som ikke lengre tenner på sin mann tror jeg aldri vil endre syn. Du kan ydmyke deg for henne, du kan krangle om sex eller du kan spille kostbar men det endrer ikke en pøkk.

Så da er valget ditt:

1. Vær ferdig med sex. Finn deg andre interesser. Kos deg med evt barn/barnebarn, puss opp huset, plei vennene dine

2. Dump dama og se evt om det finnes noen der ute som gjør deg mer lykkelig

3. Let etter et sidesprang

Anonymkode: a03a1...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har "bare" vært sammen sju år, men har det jeg vil kalle "hyggelig" sex. ikke veldig spennende, deilig men ikke noe "wow", men fint med mye kjærtegn og kyssing og varme.

de første årene (da vi ikke var kjærester, vi "holdt på" veldig lenge) var sexen fantastisk, han var som et villdyr. de siste årene har han blitt gubbete, både på grunn av dårligere helse, men også bare kjedeligere. alle forslag fra min side blir avvist med et rart blikk. sex på nye steder, ønske om dickpics, alt blir møtt med "hva går det av deg?".

det er absolutt et savn og hender jeg fantaserer om andre sexpartnere, samtidig er ikke sex kjempeviktig for meg,

så jeg tror ikke det vil ødelegge forholdet.

Anonymkode: 52129...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...