Sugar&Spice Skrevet 23. mars #1 Del Skrevet 23. mars Hei På tide å opprette en egen dagbok her! Jeg er 32 år, har ett barn (og ønsker på sikt et til) og er samboer. I høst har jeg slitt -veldig- psykisk, og har funnet ut sammen med psykologen at jeg har kompleks PTSD. Jeg har slitt store deler av livet, men aldri helt forstått hvorfor/hva osv. Jeg har gått mye til psykolog, men aldri blitt friskere. Nå begynner flere brikker å falle på plass, og jeg begynner - sakte men sikkert- å bevege meg på veien mot å bli frisk(ere). Jeg går til psykolog en gang i uken, står på venteliste til psykomotorisk fysioterapeut (siden desember… Det tar tid ) og har nå begynt å trene med PT. De siste ukene har jeg vært sykemeldt fra jobb etter en total kræsj, men nå er planen min å returnere hvert fall delvis Jeg jobber i klassisk kontorjobb. Jeg har (ufrivillig) gått mye ned i vekt siden i høst. Fra 69 kilo, til 59 kilo. Jeg er 173 høy, så selv om jeg fremdeles er på normalvektig (dog nedre sjikte) så ønsker jeg å gå opp litt. Hovedsaklig muskler, men jeg syns jeg kan tåle mer fett på kroppen og. Vi får se hva som skjer! Jeg sliter veldig med mat, og å få i meg nok mat er en utfordring for meg. Angsten min sitter ekstremt i magen, så når jeg har det vanskelig er det så og si umulig for meg å få i meg mat. Derav vekttapet siden i høst. Litt av målet med treningen er at jeg skal trigge matlyst og få i meg mer (og bedre) mat. Først og fremst ønsker jeg å bli psykisk og fysisk sterkere og sunnere, og så vil jeg bruke dagboken til å dokumentere og fortelle om veien min Jeg har tatt kroppsanalyse på treningsenteret og dette er tallene fra 13. februar: Vekt: 59,2 kg Fettprosent: 21,7% Muskelmasse: 44 kg Visceralt fett rangering: 1 Min helse ser med andre ord helt super ut, men jeg vet at alt ikke er optimalt her. Nå venter bedre tider! Jeg er spent! Håper noen vil følge her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 24. mars #2 Del Skrevet 24. mars Trening er hvertfall bra for psyken. Hjelper til med å holde vonde tanker og sånn unna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå