Gå til innhold

Hvor mye av hvert plagg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er gravid med termin helt i slutten av august og har såvidt begynt å handle litt klær. Lurer egt på hvor mye jeg vil trenge av hvert plagg i hver størrelse? Altså hvor mange bodyer i str 50, 56 etc. 

Hva fikk du bruk for?

Anonymkode: 0428c...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er gravid med termin helt i slutten av august og har såvidt begynt å handle litt klær. Lurer egt på hvor mye jeg vil trenge av hvert plagg i hver størrelse? Altså hvor mange bodyer i str 50, 56 etc. 

Hva fikk du bruk for?

Anonymkode: 0428c...a44

Her gikk det mange skift pga gulp. Var heller ikke interessert i å vaske klær hver eneste dag. 
 

12-14 bodyer (gikk 2-3 overdeler om dagen)

3-4 pysjamas (eventuelt sovepose og ullbody)

6-8 bukser/ strømpebukser 

2 tynne luer, 1 strikka lue 

1 ulljakke, 1 ulldress. 

tynne votter og strikka votter. 

Her brukte vi str 50 lenge, men noen hopper rett inn i 56. Så ville kanskje kjøpt litt i 50 og litt i 56, også sett an størrelsen etter fødsel og handlet inn etter behov da. 

 

Anonymkode: 04204...4f0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Her gikk det mange skift pga gulp. Var heller ikke interessert i å vaske klær hver eneste dag. 
 

12-14 bodyer (gikk 2-3 overdeler om dagen)

3-4 pysjamas (eventuelt sovepose og ullbody)

6-8 bukser/ strømpebukser 

2 tynne luer, 1 strikka lue 

1 ulljakke, 1 ulldress. 

tynne votter og strikka votter. 

Her brukte vi str 50 lenge, men noen hopper rett inn i 56. Så ville kanskje kjøpt litt i 50 og litt i 56, også sett an størrelsen etter fødsel og handlet inn etter behov da. 

 

Anonymkode: 04204...4f0

Tusen takk for tips 💕

Anonymkode: 0428c...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk veldig mange skift her pga gulp, men du kan fint kjøpe ekstra i litt større størrelser og bruke det som reserve. Fikk forresten absurde mengder klær i gave til første barnet😂 så fikk ikke brukt halvparten

Anonymkode: 3d420...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10-15 bodyer. 6-8 bukser og pysjer. Gadd ikke vaske klær ofte, så kjøpte heller litt mer klær. Kjøpte alt brukt da :) 

Anonymkode: 4f37c...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville handlet litt basics i 50, og mer i 56.. Og heller supplert med mer etterhvert dersom det trengs. 

Hadde vel

10-12 omslagsbodyer  - de man drar over hodet er et herk i de minste str. 

8-10 - hele pysjer med knapper eller toveis glidelås. 

3 tynne Ull luer - sommer Ull 

5-6 strømpebukser- sokker faller bare av. 

Og litt ymse sparkebukser/kjoler alt etter kjønn. 

Ønsket oss spesifikt klær i str over 62.. 

Anonymkode: e07d1...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er gravid med termin helt i slutten av august og har såvidt begynt å handle litt klær. Lurer egt på hvor mye jeg vil trenge av hvert plagg i hver størrelse? Altså hvor mange bodyer i str 50, 56 etc. 

Hva fikk du bruk for?

Anonymkode: 0428c...a44

Begynner med et sett for hver dag, altså 7 fulle sett i str 50. Vi brukte str 50 i 2 uker, 56 i 1 måned, 62 hoppet han glatt over og gikk rett i 68. Innen han var 1 år var han i str 98.

Kunne like godt ha skrevet de, begge guttene var slike.

Anonymkode: 7879f...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor ofte du er interessert i å vaske klær. Kan fint gå 2-3 sett per dag pga gulping og etterhvert også fast føde som søles. Minst 14 bodyer. Det andre 8-10 deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til andre svar her trengte vi nesten ingen klær i de 2 første størrelsene. baby bæsjet så det kom utenfor bleien 1 gang første 1-2 måned og gulpet nesten aldri så mye at det kom på klærne (hadde ofte gulpeklut eller sånn liten smekke). Tisset for det meste bare utenfor om natta så det kom bare på pysj.

Baby blir jo ikke særlig skitten ut over dette hun lå jo stort sett på oss eller på sofaen eller i vogna..

Vi brukte også pysj på dagtid iblant.

Hadde maks 4 bodyer og bare 1 bukse og 1 strømpebukse i str 50. Litt mer i str 56 men ikke veldig mye mer. Noen pysjer og heldresser i tillegg.

Anonymkode: 618a9...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde 5 bodyer, og 4 bukser i 50, og 3 pysjer, tror jeg. I 56 hadde vi mer, fordi vi fikk en del plagg i den størrelsen i gave.

Vår første gulpet også veldig sjelden, og de gangene hun gjorde det, var det gjerne jeg som måtte skifte etterpå. Nr. to gulpet en del, men hun var så stor ved fødsel at hun kunne bruke 56 fra start om vi brettet opp ermer og bein, samtidig som plaggene i 50 etter storesøsteren også passet. Så til henne brukte vi det vi hadde i de to størrelsene om hverandre en periode. 

Anonymkode: 9c961...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å kjøpe inn litt av hvert og så supplere når du ser hva dere liker og det går mest av. Noen babyer bruker 50 i to måneder og andre går rett inn i 56. Mange sverger til omslagsbodyer, jeg syns det var noe herk med alle knappene når det tar to sekunder å tre en vanlig body over bakhodet. Noen liker strømpebukser, andre bukser. Noen babyer gulper mye og noen ingenting. Noen får eksem av ull rett mot kroppen. I tillegg har ulike merker ulik passform, så om du får en rund, lang, smal baby osv kan det også hende dere får en favoritt der. Kanskje får dere mye klær i gave. 

Det eneste jeg kan si med sikkerhet dere ikke trenger er sånne bittesmå hettegensere og jeans og kjoler størrelse 50 og sånt. De selges vel fordi de ser søte ut, men er fullstendig ubrukelige. 😆 Typiske gaver fra venner uten barn. 

Anonymkode: 35f39...c5d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...