Gå til innhold

Hjemmesykepleien eller psykiatri?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd begge deler?

 

Anonymkode: e0d91...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du som i å jobbe der eller å motta tjenester fra de? 

Anonymkode: 9f5ae...a9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener du som i å jobbe der eller å motta tjenester fra de? 

Anonymkode: 9f5ae...a9c

Jobbe. Beklager, det kom ikke så godt frem.

Anonymkode: e0d91...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen som har prøvd begge deler?

 

Anonymkode: e0d91...31e

Har jobbet i begge deler ja... aner egentlig ikke hva du spør om...? 

Anonymkode: 8684d...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har jobbet i begge deler ja... aner egentlig ikke hva du spør om...? 

Anonymkode: 8684d...7b4

Det står jo i overskriften? Hvor dere hadde valgt å jobbe? Dere med erfaringer fra begge steder?

Anonymkode: e0d91...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det står jo i overskriften? Hvor dere hadde valgt å jobbe? Dere med erfaringer fra begge steder?

Anonymkode: e0d91...31e

I overskriften står det: "Hjemmesykepleien eller psykiatri?" 

Mens innlegget følger opp med "noen som har prøvd begge deler" Det gir ikke meg liksom ikke så mye. Det er et ja/nei spørsmål. Som nevnt har jeg jobbet lenge begge steder. Jeg trivdes godt på begge plasser.

Anonymkode: 8684d...7b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i begge deler, å hjemmesykepleien er best uten tvil. Hjemmesykepleien synes jeg er mye mer variert og spennende. 

Men noen av kollegaene mine i psykiatrien, kunne ikke tenkt seg å jobbe noen andre plasser.

Så kommer nok helt ann på deg som person 😊

 

Anonymkode: 2e48a...df9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utdannelse har du? Og hva har du erfaring med fra før?

Jeg har jobbet i hjemmesykepleien i over 20 år, og jeg elsker det! Det er variert, det er alltid nye nytt, ingen dager er like, man må tenke selv - og være selvstendig, man får mange spennende caser, man lærer så mye fordi man får alt av sykdommer, diagnoser osv. Videre så er sykepleiere i hsy ettertraktet feks hos sykehus, fordi man har så bred erfaring. 

Jeg var innom psykiatrien i praksis, så var der ikke lenge, og det er en plass jeg kanskje kunne tenkt meg, men mtp på det jeg har skrevet over, så er hsy plassen for meg. Samtidig så er det travelt i hsy, det er ikke alltid man sitter igjen med en god følelse om man ikke klarer å hjelpe pasienten "godt nok", man tar på en måte jobben med hjem. Man ser også mange triste skjebner, der man kan føle seg hjelpeløs fordi man ikke kan gjøre nok. Og det er endel som slutter fordi de ikke klarer/orker presset, og alt det vonde man ser og opplever. Men alt i alt, så gjør man er forskjell for dem som får hjelp av hsy, og jeg kan ikke tenke meg å jobbe noen annen plass.

Anonymkode: af28f...a40

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok lettere å få dagjobb på sikt innen psykiatri enn HSY. Liker man stell, prosedyrer og en travel arbeidsdag, så er hsy tingen.

Anonymkode: ef17a...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte veldig godt HSY. Har ikke jobbet direkte i psyk., men, vi hadde mye psyk i HSY, og det var meget tidkrevende og krevde som regel enorm tålmodighet (samtaler, alarmer, rus osv.). Hadde ikke klart det fulltid. 

Anonymkode: 5fdc5...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...