Gå til innhold

Avslag på masterutdanning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Fikk nettopp avslag på masterutdanning, med begrunnelse om at jeg ikke innfridde kravene om relevant arbeidserfaring. Jeg går nå inn å ser på dokumentasjonen og ser at arbeidsgiver har lagt inn for få timer i forhold til hva jeg faktisk har jobbet. Dette er jo både min og arbeidsgiver sin feil, hadde jeg oppdaget dette tidligere, hadde jeg nok kommet inn… Tror dere det er mulig å ettersende ny arbeidsattest med riktig antall timer, eller er løpet kjørt? Noen som har erfaringer med dette? Tenker å ringe universitetet på mandag og rådføre meg, men slik jeg ser det så er det jo kun min feil at jeg ikke sjekka at arbeidsgiver hadde lagt inn riktig antall timer fra start… Ergo så er vell egt løpet kjørt og jeg må lære på den harde måten.

 

Anonymkode: f43c1...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor søker du ikke bare på ordinær måte? Med karaterer fra bachelor 

Anonymkode: ecdfb...6da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring de du. Dersom de har ledige plasser så ser jeg ingen grunn til at de skal være vanskelig bare fordi de kan. Men dersom plassene nå er tatt så må du nok bare prøve på nytt til neste år.

Anonymkode: bb24a...a4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ring de du. Dersom de har ledige plasser så ser jeg ingen grunn til at de skal være vanskelig bare fordi de kan. Men dersom plassene nå er tatt så må du nok bare prøve på nytt til neste år.

Anonymkode: bb24a...a4c

Takk for svar! Tenker også at det ikke skader å ringe dem, svarer er jo enten ja eller nei.

Anonymkode: f43c1...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring på mandag og spør om prosedyre for dette, om det går an å rette opp, og beklage at du ikke tenkte på å dobbeltsjekke hva arbeidsgiver har lagt inn.

Vanskelig å si om de kan gjøre noe med det. Kommer kanskje an på om det er et gitt antall, og plassen er tildelt noen andre allerede. 

Anonymkode: 90cbd...8f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor søker du ikke bare på ordinær måte? Med karaterer fra bachelor 

Anonymkode: ecdfb...6da

Det har jeg gjort, men noen masterutdanninger krever også relevant arbeidserfaring, noe denne masterutdanningen gjør.

Anonymkode: f43c1...6a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ring på mandag og spør om prosedyre for dette, om det går an å rette opp, og beklage at du ikke tenkte på å dobbeltsjekke hva arbeidsgiver har lagt inn.

Vanskelig å si om de kan gjøre noe med det. Kommer kanskje an på om det er et gitt antall, og plassen er tildelt noen andre allerede. 

Anonymkode: 90cbd...8f9

Takk for svar! Tenker egt det samme som du skriver, men skader ikke å høre uansett.

Anonymkode: f43c1...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du få erfaringer her burde du sagt hvilken utdanning det er snakk om. Generelt er det sånn at dersom du ikke ha lastet oppriktig dokumentasjon innen søknadsfristens utløp, så er det ikke noe du kan komme med i ettertid. Er det en utdanning med ledige plasser kan du ringe og be om å få ettersende, men er det kamp om plassene og tilbudene er sendt andre, så har du sannsynligvis ikke annet valg enn å vente til neste år.

Anonymkode: 609e0...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skal du få erfaringer her burde du sagt hvilken utdanning det er snakk om. Generelt er det sånn at dersom du ikke ha lastet oppriktig dokumentasjon innen søknadsfristens utløp, så er det ikke noe du kan komme med i ettertid. Er det en utdanning med ledige plasser kan du ringe og be om å få ettersende, men er det kamp om plassene og tilbudene er sendt andre, så har du sannsynligvis ikke annet valg enn å vente til neste år.

Anonymkode: 609e0...3eb

Beklager, er master i intensivsykepleie. Men er enig i det du skriver, tenker at jeg må søke igjen neste år.

Anonymkode: f43c1...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar fra alle! Skal ringe i morgen og høre.:)

Anonymkode: f43c1...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...