Gjest Schmuhu Skrevet 23. mars 2024 #21 Skrevet 23. mars 2024 (endret) Janina1 skrev (2 timer siden): Og den lenka til Røde Kors la du ved fordi….? Bare i tilfelle du ombestemmer deg ang. bilkjøpet ditt. Da har du en meningsfull måte å bruke de pengene på. AnonymBruker skrev (1 time siden): Sier du det samme til de som stadig skifter ut fossilbil? "Dårlig reklame for fossilbil"? Eller prøver du bare å være så teit som mulig? Anonymkode: 0d2c4...cc5 Jeg prøver å ha så billig bilhold som mulig, uten å måtte ha lader hjemme eller mindre enn 500km rekkevidde. Epler og pærer ... kanskje? Men bilen skal kjøres fra A til B på en sikker og komfortabel måte så billig som mulig. Jeg klarer ikke å få regnestykket til å gå opp for min del når det gjelder elbil. Eller når du skifter ut fungerende biler bare for å ha noe nytt. Men regnestykket er svært individuelt. Mulig at elbil er lønnsom for Ts. Men alternativkostnaden av begge eksempler er fremdeles ikke presentert for Ts. Schmuhu Endret 23. mars 2024 av Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #22 Skrevet 23. mars 2024 Janina1 skrev (5 timer siden): Kun fordi jeg har lyst på den nye modellen og annen farge. 🫣 Ikke noen miljøgevinst her i hvert fall, om du tror det. Anonymkode: a6eb3...457
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #23 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hybrid er det værste av to verdener. Den bruker unødvendig mye strøm, fordi den må drasse på en tung forbrenningsmotor, og dwn bruker unødvendig mye drivstoff fordi den må drasse på ett tungt batteri. I tillegg så er ikke servicer og vedlikehold billig.... Skjønner ikke at hybrider selger... Anonymkode: eb73c...3aa Fortell meg at du aldri har hatt hybrid uten å fortelle meg at du aldri har hatt hybrid Anonymkode: 8d442...f79 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #24 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hybrid er det værste av to verdener. Den bruker unødvendig mye strøm, fordi den må drasse på en tung forbrenningsmotor, og dwn bruker unødvendig mye drivstoff fordi den må drasse på ett tungt batteri. I tillegg så er ikke servicer og vedlikehold billig.... Skjønner ikke at hybrider selger... Anonymkode: eb73c...3aa Ekspander Fortell meg at du aldri har hatt hybrid uten å fortelle meg at du aldri har hatt hybrid Anonymkode: 8d442...f79 Må man ha hybrid for å finne ut av disse tingene? Anonymkode: f8115...892
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #25 Skrevet 24. mars 2024 Fikk nettopp bud på 270K fra en bilforhandler for vår dieselbil som vi kjøpte i 2021, tror vi gav rundt 300K. Så det selger tydeligvis greit det også, muligens med tanke på harde vintere fremover. Folk avventer litt elbil mtp. at teknologien stadig forbedres. Elbilene som er ute nå til under en halv million er ikke noe å skryte av om man bor i nord eller innlandet. Anonymkode: 55c3a...072
Isambard Skrevet 24. mars 2024 #26 Skrevet 24. mars 2024 Jeg tenker at i din situasjon og med ordningene i Norge så er elbil et soleklart valg. Jeg ser fortsatt praktiske fordeler med dieselbil, men først og fremst for de som kjører langt og sjelden.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #27 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Må man ha hybrid for å finne ut av disse tingene? Anonymkode: f8115...892 Tydeligvis, for ingenting av det vedkommende sier stemmer. Hybriden min bruker under halvparten så mye bensin som den gamle bensinbilen min (som i tillegg var mindre og lettere), og vedlikehold har også vært mye rimeligere fordi det knapt er noe som ryker. Anonymkode: 8d442...f79 1
Imsdalen Skrevet 24. mars 2024 #28 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Du må ikke finne på å bruke 300k på en hybrid. De er knappt salgbar nå og om et par år må du gi de bort. Dvs at du i praksis må sitte med den til den går i bilpressa, og bruke masse penger på bensin, service og reparasjoner. Hybrider har like mange deler som et helikopter jo. Anonymkode: 65a4f...006 Det er planen ja, og det burde det virkelig være for alle som kjøper bil. Denne bruk og kast-mentaliteten mange har er jo helt sinnssyk. Resten av det du kommer med er bare fjas, godt vedlikeholdte Toyota-hybrider er i alle fall svært ettertraktet og jeg kunne sikkert solgt min ti ganger bare i dag. 1
Silvia515 Skrevet 25. mars 2024 #29 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 9.14): Jeg trenger ny bil, helst i går. Men jeg klarer ikke bestemme meg for hvilken 🤯 Har tilgang til elbillader, men har så negativt syn på elbiler (og det er uberettiget?). Max budsjett er 300000kr. Har to store barn, relativt kort vei til jobb eier ikke hytte. Bor i Sandnes/Stavanger. Lading, rekkevidde etc stresser meg. Har kun kjørt bensinbil tidligere. Er en person som kjører bilene mine til de ikke går lengre, og den jeg har nå synger på aller siste verset. Er hybrid bedre for meg? Tenker på småbil men syns de alle er konebiler. Anonymkode: ea7fc...31a Hva med en ladbar BMW 330e?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #30 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 17.17): Hybrid er det værste av to verdener. Den bruker unødvendig mye strøm, fordi den må drasse på en tung forbrenningsmotor, og dwn bruker unødvendig mye drivstoff fordi den må drasse på ett tungt batteri. I tillegg så er ikke servicer og vedlikehold billig.... Skjønner ikke at hybrider selger... Anonymkode: eb73c...3aa Hæ? Du har lite peiling ser jeg. Toyota Corollaen min bruker i gjennomsnitts kjøring 0,35 per mil. Toyota har nesten 30 år erfaring med Hybrid-systemer, så disse bilene er lagd for å vare. De har også færre deler enn fossilbiler som kan koste noen kroner hvis de går i stykker, f.eks. dynamo og starter. Anonymkode: cb16e...1ac
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #31 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hæ? Du har lite peiling ser jeg. Toyota Corollaen min bruker i gjennomsnitts kjøring 0,35 per mil. Toyota har nesten 30 år erfaring med Hybrid-systemer, så disse bilene er lagd for å vare. De har også færre deler enn fossilbiler som kan koste noen kroner hvis de går i stykker, f.eks. dynamo og starter. Anonymkode: cb16e...1ac Færre deler en enn bensin/diesel motor har de definitivt ikke! De har faktisk flere deler, som er en elmotor og et større batteri enn selve startbatteriet på 12V. Anonymkode: f6aa5...7d2 1
Silvia515 Skrevet 26. mars 2024 #32 Skrevet 26. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Du har lite peiling ser jeg. Toyota Corollaen min bruker i gjennomsnitts kjøring 0,35 per mil. Jeg har aldri kjørt spesielt økonomisk, men jeg støtter deg i at Toyota-hybrider kan kjøres billig. Tror riktignok ikke jeg har klart 0.35 l/mil på Yaris, Auris, Corolla eller RAV, men det er ikke bilen sin skyld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå