Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha vært igjennom 2 intervju, hvorav ett med lang presentasjon og mye forberedelser. Noen som har gjort det? Hvorfor?

Anonymkode: f7ed4...28c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det viste seg å ikke være en 100% match - og en magefølelse som ledet meg i den retningen. Lønn og slikt blir heldigvis stort sett avklart tidlig i prosesser nå. 

Ifb case så ble det tydelig for meg at jeg at den som blir tetteste samarbeidspartner ikke kom til å være den sparringspartneren jeg trenger for å bli på det stedet lenge.

Anonymkode: 35d3c...e4d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi noe annet kom i stedet :) 

Jeg synes også mange firmaer bruker for LANG tid på å ansette noen. 2-3 runder med intervju, tåkeprat.

Anonymkode: 20c85...d57

AnonymBruker
Skrevet

Intervjuer er for begge parter, du skal bli kjent med bedriften og bedriften skal bli kjent med deg. Dersom du har gjennomført to intervjuer og holdt presentasjon for bedriften og kjenner på at dette ikke er en bedrift som møter dine forventninger er det helt greit å takke nei til jobb. 

Det kan være mange ting som kom frem underveis i disse intervjuene som du ikke viste på forhånd, derav at intervjuer er for begge parter. Lønn, pensjonsforhold, forsikringer, arbeidssted, arbeidstid er typiske ting du kan anta men ikke vite på forhånd :)

I min erfaring så er det mange HR avdelinger som skriver jobb utlysningen men ikke har peiling på selve jobben, og dermed så blir det en grei differanse på stillingsutlysningen og hva som blir presentert i intervjuet. 

Anonymkode: 2905e...e58

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takket nei til en fristende jobb fordi lederen virket forferdelig. Hun snakket blant annet stygt om tidligere ansatte 

Har i ettertid hørt at de har masse utskifting der. Tipper det er pga leder 

Anonymkode: 426bb...147

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Ikke vært borti så omfattende intervju, men tok kontakt rett etter intervju for å si at jeg trakk meg.

Måtte reise til en annen by for andregangsintervjuet, og fikk vite lønnssjiktet da. Det var mye lavere enn forventet. Brukte to dager på å vurdere det, før jeg ringte å sa at jeg trakk meg om de ikke matchet daværende lønn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trakk meg i en prosess hvor jeg nok hadde fått jobben (jeg kjenner nå han som skulle blitt min sjef og han sa jeg var favoritten). 

Først og fremst så var nok ikke stillingen helt det jeg så for meg.

Men opplevelsen av ansettelsesprosessen var også dårlig. Han ene som intervjuet meg var rett og slett litt drittsekk, men det kunne jeg levd med (det var bemanningsbyrå og ikke en fra bedriften). Men så var det så sinnsykt mye jobb med disse casene og presentasjonenen, det var runde på runde, intervjuer, videoer, caser, tester, og siste finalerunde skulle man lage enda en case-presentasjon, og vi fikk sånn to dagers varsel. Da var det ekstremt arbeidspress på jobben jeg hadde, så jeg måtte faktisk ha valgt bort oppgaver der for å prioritere case til intervju, jeg hadde rett og slett ikke tid. Så da måtte jeg trekke meg. 

Jeg tror noen bemanningsbyrå er altfor glade i caser og tester og fjorten intervjurunder. Det er viktig å få rett person, men du kan jo også ende opp med å miste kandidater på det. De mistet i all fall meg, jeg hadde nok fort hatt den jobben nå om de hadde kjørt et mer standard intervjuopplegg som man faktisk har tid til å delta i mens man er i full jobb.

Anonymkode: 4fa3a...edf

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror noen bemanningsbyrå er altfor glade i caser og tester og fjorten intervjurunder

Ikke et svar på HI, men det verste er når bedriften stjeler caseløsningen din uten å tilby verken jobb eller betaling. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter å ha vært igjennom 2 intervju, hvorav ett med lang presentasjon og mye forberedelser. Noen som har gjort det? Hvorfor?

Anonymkode: f7ed4...28c

Ja visst, fordi gjennom alle disse rundene gir arbeidsgiver også et bilde av seg selv .. som i mitt tilfelle gradvis ble tydeligere og tydeligere og mer og mer negativt. 

Anonymkode: f0975...5b1

AnonymBruker
Skrevet

Daværende jobb ga meg 100k lønnsøkning som det nye tilbudet ikke kunne matche. Da ble det nej.

Anonymkode: d8056...ed3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...