Gå til innhold

Masse spam og drit i newsfeeden på FB.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg får inn på FB dukker det opp fullt av damer med overdimensjonerte pupper og ræv og rare navn som skal selge (?) et eller annet. Noen dager er det verre enn andre. I dag er det helt ekstremt. Andre dager er det andre spam-temaer. Er det sånn hos andre i dag også? Fy faen for no dritt. 

(Nei, jeg kommer ikke til å slette kontoen min for det.)

Anonymkode: 82d38...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, jeg får spam om masse forslag om søte hunde historier, men det er nok fordi det er det jeg klikker innom når jeg scroller. Får også en del matgrupper jeg er medlem i og jobbfag og mest innlegg fra venners fb side

Fb leverer vel stort sett ting i tråd med det du går inn på.

Anonymkode: fde9f...d13

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare opp uinteressant dritt på FB, har vært helt ubrukelig i det siste.

Anonymkode: 88ffa...0bf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter, trykk "ikke vis dette igjen", over tid forsvinner det. Jeg fikk opp mye indisk i en periode, rapporterte og trykte "vil ikke se dette", og da forsvant det

Anonymkode: 6ae25...a01

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Rapporter, trykk "ikke vis dette igjen", over tid forsvinner det. Jeg fikk opp mye indisk i en periode, rapporterte og trykte "vil ikke se dette", og da forsvant det

Anonymkode: 6ae25...a01

Gjør det, men poenget er hvordan FB har blitt. Det kommer tilbake. Helt irrelevante ting også. 

Anonymkode: 82d38...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får opp massevis av svensk matlaging og om dyr (enten som reddes eller som vokser opp med mennesker). 
 

Å få opp ting fra venner eller grupper, nei…. Det er visst vanskelig for fb. Det ser ut som de prøver å gjøre seg selv overflødig…

Anonymkode: 077c3...e75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg får opp massevis av svensk matlaging og om dyr (enten som reddes eller som vokser opp med mennesker). 
 

Å få opp ting fra venner eller grupper, nei…. Det er visst vanskelig for fb. Det ser ut som de prøver å gjøre seg selv overflødig…

Anonymkode: 077c3...e75

Det er mange som klager på at man når ikke ut med mye av det man legger ut. Det er mest søppel. Og resirkulering av 15 år gamle statuser som FB vil du skal minnes og republisere. DET får du opp! 

Anonymkode: 82d38...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 har ikke Facebook stort sett vært ganske ubrukelig hele veien da?? :tunge1:   

Anonymkode: 645ea...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 har ikke Facebook stort sett vært ganske ubrukelig hele veien da?? :tunge1:   

Anonymkode: 645ea...1a8

Kommer an på bruken og det vet du vel. Mange interessegrupper med mye informasjon og nytteverdi. Men, den beryktede hoved-feeden er stort sett en spam- og trashfelle. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

 har ikke Facebook stort sett vært ganske ubrukelig hele veien da?? :tunge1:   

Anonymkode: 645ea...1a8

Det har blitt mye, mye verre med åra. I starten viste feeden innlegg fra folk du hadde på vennelista, i kronologisk rekkefølge. Gradvis har de byttet til "anbefalt" sortering, begynte å tvinge inn "anbefalte" innlegg fra folk, sider og grupper du ikke bryr seg om, og dyttet inn stadig mer og stadig mer forfølgende reklame. Instagram er enda verre, og Youtube, Snapchat og Tiktok er på full fart utfor stupet. Det er tilmed et navn for dette her, det kalles enshittification.

Anonymkode: 97a8d...3ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 9.23):

Rapporter, trykk "ikke vis dette igjen", over tid forsvinner det. Jeg fikk opp mye indisk i en periode, rapporterte og trykte "vil ikke se dette", og da forsvant det

Anonymkode: 6ae25...a01

Funker ikke

Anonymkode: 19881...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye spam og tull på Facebook. Har klikket på "ikke vi dette" flere ganger uten at det hjalp, dukket opp uansett 

Anonymkode: 19881...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har merket stor endring på Facebook de siste ukene. Blir mer og mer uinteressant kjendisnytt og reklame. Får aldri opp noe venner legger ut mer. Får svært sjelden likes eller reaksjoner på noe jeg legger ut, så antar at svært få ser det.
Jeg er med i en del grupper og følger alle lokalbutikkene på facebook, fordi jeg er interessert i få varsler om spesielle tilbud. Ofte har de dagstilbud på noe, men det kommer naturligvis ikke opp før 2-3 dager etter. Facebook er bare dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Får opp rare nyhetssider nå. Kan ikke klikke på «ikke interessert», bare «slumre i 30 dager». Og disse kjendisnyhetene. Jeg gir faen i hvem som knulla hvem i en reality eller hvem som hadde angst for fem år siden. 

Anonymkode: 82d38...b3c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook har aldri vært verre!Hjelper ikke å blokkere eller klikke på "ikke vis" og slikt.Det begynte for noen måneder siden,ser ikke ut til å gi seg.😬.Burde la være å legge ut noe,det er få som ser det.

Anonymkode: 91740...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Facebook har aldri vært verre!Hjelper ikke å blokkere eller klikke på "ikke vis" og slikt.Det begynte for noen måneder siden,ser ikke ut til å gi seg.😬.Burde la være å legge ut noe,det er få som ser det.

Anonymkode: 91740...18a

Det er ingenting du kan gjøre med det. The only winning move is not to play, etc.

Anonymkode: 97a8d...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...