Gå til innhold

4 month sleep regression?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siste uka har baby (16 uker) sovet mye kortere naps på dagen.  Dette er i grunn håndterbart. MEN de siste par nettene har hun begynte å bevege seg/kave hele tiden fra kl 1/2 til 6. Her får jeg maks 15 min søvn før ny kaving og jeg holder på å dø av søvnmangel. Er det flere som har hatt dette problemet og VÆR SÅ SNILL si at det går over. Prøvd å rape etter hvert måltid i natt uten effekt. Det hender hun slipper en promp og da sovner hun igjen...i ca 15 min før ny kaving

Råd? Oppmuntrende ord?

Hilsen stuptrøtt mamma

Anonymkode: 8487c...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babyen min sov veldig urolig da han var rundt 4 mnd, det ble også vanskeligere å få han til å sove på dagtid. Vet ikke om det var søvnregresjon eller pga tenner, men det ga seg etter en ukes tid. selv om det føles håpløst når det står på, så går det heldigvis over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle min har gått gjennom en slik fase rundt 3,5/4mnd. Det har tatt et par uker før det har blitt bedre (helt til 8-month sleep regression 🫣😅). Det blir bedre! En av de tingene jeg har lært etter flere barn er at det ikke har vært så mye vits å prøve ut masse nye tiltak, men at det bare er å holde ut. For de periodene har forsvunnet like fort som de kom. Håper det samme gjelder for deg også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitveis90 skrev (4 timer siden):

Alle min har gått gjennom en slik fase rundt 3,5/4mnd. Det har tatt et par uker før det har blitt bedre (helt til 8-month sleep regression 🫣😅). Det blir bedre! En av de tingene jeg har lært etter flere barn er at det ikke har vært så mye vits å prøve ut masse nye tiltak, men at det bare er å holde ut. For de periodene har forsvunnet like fort som de kom. Håper det samme gjelder for deg også!

Har egentlig tenkt til å jobbe hun over i egen seng, men det er vel best å vente til dette er over? Det er jo slitsomt for snuppa og stakar som ikke får ordentlig søvn på natta :snurt:

Anonymkode: 8487c...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har egentlig tenkt til å jobbe hun over i egen seng, men det er vel best å vente til dette er over? Det er jo slitsomt for snuppa og stakar som ikke får ordentlig søvn på natta :snurt:

Anonymkode: 8487c...6ed

Vår opplevelse er at det er best å vente med de type endringene til de er i en god søvnperiode for å gjøre overgangene så skånsomme som mulig. Håper det blir bedring snart for dere 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt nummer tre og hun begynte med kaving kl 22 like greit. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal overleve dette :gråter:

Anonymkode: 8487c...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Natt nummer tre og hun begynte med kaving kl 22 like greit. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal overleve dette :gråter:

Anonymkode: 8487c...6ed

Du og pappaen må jo bytte på, så du får sovet! F.eks. kan han ta over etter at du har ammet, og så legger du deg på et annet rom med ørepropper i ørene. Det er bare en fase og det kommer til å gå over, men dere må dele på byrden mens det står på.

Anonymkode: b0666...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du og pappaen må jo bytte på, så du får sovet! F.eks. kan han ta over etter at du har ammet, og så legger du deg på et annet rom med ørepropper i ørene. Det er bare en fase og det kommer til å gå over, men dere må dele på byrden mens det står på.

Anonymkode: b0666...a2f

Baby krever pupp store deler av natten og da er det ikke så lett å gi fra seg ansvaret. Men i natt sov hun overraskende bra og jeg fikk 4 timer sammenhengende :rodmer:

Anonymkode: 8487c...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...