Gå til innhold

Celleforandringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått påvist hpv nå med mistanke om celleforandringer. Men følte legen hadde det så travelt at jeg rakk ikke spørre om alt. Hvor lang tid tar det å utvikle celleforandringer når man har hpv? Vil det si at jeg eventuelt har hatt hpv viruset en stund siden det har blitt forandringer? 
 

spør fordi jeg ikke fant noe svar på det og tenker jo litt på det. 

Anonymkode: 7d27b...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har akkurat fått beskjed om det samme. HPV og uspesifiserte celleforandringer. Fått beskjed jeg skal inn igjen om ca ett år å ta ny prøve.

Jeg hadde ikke hpv i fjor, så man trenger ikke å ha hatt det så lenge. Det skal ta lang tid før evnt celleforandringene utvikler seg til kreft (noe de sjelden gjør) Heldigvis 

Anonymkode: a4f66...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei!

Jeg har akkurat fått beskjed om det samme. HPV og uspesifiserte celleforandringer. Fått beskjed jeg skal inn igjen om ca ett år å ta ny prøve.

Jeg hadde ikke hpv i fjor, så man trenger ikke å ha hatt det så lenge. Det skal ta lang tid før evnt celleforandringene utvikler seg til kreft (noe de sjelden gjør) Heldigvis 

Anonymkode: a4f66...c8a

Har lest at hpv kan ligge latent i kroppen i flere år for så og blusse opp 🤔 men oppstår celleforandringer med en gang man får hpv?

har hatt kun 2 partnere siden 2016. Så lurer på om han forrige kunne gitt meg det (ble slutt for 2,5 år siden med)

Anonymkode: 7d27b...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.Det kan ligge i kroppen i mange år.

Nei,man trenger ikke å få celleforandringer når man har hpv. Man trenger heller ikke å få hpv når man har celleforandringer. Disse celleforandringene uten hpv gir ikke kreft.

hvilken grad av celleforandringer har du?

Anonymkode: a4f66...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Ja.Det kan ligge i kroppen i mange år.

Nei,man trenger ikke å få celleforandringer når man har hpv. Man trenger heller ikke å få hpv når man har celleforandringer. Disse celleforandringene uten hpv gir ikke kreft.

hvilken grad av celleforandringer har du?

Anonymkode: a4f66...c8a

Har ikke fått vite hvilken grad jeg har enda da jeg var på biopsi i dag.

Anonymkode: 7d27b...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke fått vite hvilken grad jeg har enda da jeg var på biopsi i dag.

Anonymkode: 7d27b...f03

Ble du tilbudt biopsi etter funnene?Det ble ikke jeg,Bare at jeg skulle tilbake før jul..

Anonymkode: a4f66...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ble du tilbudt biopsi etter funnene?Det ble ikke jeg,Bare at jeg skulle tilbake før jul..

Anonymkode: a4f66...c8a

Ja, fikk plutselig innkallese til biopsi da det var mistanke om celleforandringer og dette måtte av eller bekreftes.

Anonymkode: 7d27b...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pos HPV test og celleforandringer. Tok biopsi (ikke vondt eller skummelt) og fikk svar 6 uker senere: ingenting galt og jeg skal tilbake om et år for å se om jeg er hpv negativ. :)

Anonymkode: 60b18...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...