Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så dårlig og usikker på dette😅 Har ny bolig, og trenger å få opp gardiner på kjøkken/spisestue(åpen løsning). Fargene på veggen er beige, og hvitt tak. Kjøkken, lamper, peis og andre detaljer er sort. Hva kan passe? 

Anonymkode: 24ca2...d60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye kan passe da! Hvilke farger liker du? Med sort kjøkken ville jeg kanskje gått for en lys farge, for eksempel lys grønn. Du kan jo også ha ulike farger til ulike årstider. 

Anonymkode: a222a...da3

• Liker 1
Skrevet

Er det gardinene du lurer på?

Det er veldig Randi 55 å ha fargede gardiner synes jeg. Gå for hvite eller noen uten for mye farge. På soverom er det pent med farger.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags stil skal du kjøre? Tenker at farger og type gardiner avhenger veldig av det, hvis ikke kan det fort bli litt usammenhengende 🙂

Anonymkode: d5153...d63

AnonymBruker
Skrevet

I teorien passer alle farger til de der 3 men du må ju tenke på helheten. 

Farge på gulvteppe?

Farge på sofa? Sofaputer? Interiørstil? 

Hva slags stil har du på møbler?  

Hva slags bilder har du på vegger? 

Hvordan er det møblert? Og hva slags vinduer har du?

Anonymkode: 4ae7f...966

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Veldig mye kan passe da! Hvilke farger liker du? Med sort kjøkken ville jeg kanskje gått for en lys farge, for eksempel lys grønn. Du kan jo også ha ulike farger til ulike årstider. 

Anonymkode: a222a...da3

Har sett på denne faktisk: https://www.lineahjemme.no/produkt/gidn/512009.51-Roll-up Malena

Men aner ikke om den er bestemor/tante eller noe annet, har ikke peiling 😂

Men ønsker jeg helst helårs gardin, vil ikke eie så mye stæsj(mom mor var hoarder, jeg får panikk).

Blåttvann skrev (16 timer siden):

Det er veldig Randi 55 å ha fargede gardiner synes jeg. Gå for hvite eller noen uten for mye farge. På soverom er det pent med farger.

Hadde helfargede blå gardiner der jeg bodde før 😄 

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hva slags stil skal du kjøre? Tenker at farger og type gardiner avhenger veldig av det, hvis ikke kan det fort bli litt usammenhengende 🙂

Anonymkode: d5153...d63

Har vel egentlig ikke en stil, og jeg kan like mye forskjellig uten at det nødvendigvis passer i lag. Sitter på stua og det meste jeg har er arvet og gaver jeg har gått. Det er kun tre ting jeg faktisk har kjøpt selv😄 men tror de fleste er ganske anonyme med unntak av en. 

Sofaen er turkis og den synes jeg er veldig fin, har hvite puter. Usikker på hvilket teppe vi blir å ha, min mann er ikke norsk og er mye mer tøff med mønster enn jeg er:p og han er jo faktisk også interessert.

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I teorien passer alle farger til de der 3 men du må ju tenke på helheten. 

Farge på gulvteppe?

Farge på sofa? Sofaputer? Interiørstil? 

Hva slags stil har du på møbler?  

Hva slags bilder har du på vegger? 

Hvordan er det møblert? Og hva slags vinduer har du?

Tror sofaen er ganske anonym i stil, men er turkis med sorte ben. Hvite puter, beige på veggen(ser litt grønn ut på bildet men er beige), hvite lameller på stuevindu, og den veggen bak sofaen er annerledes enn resten. Sorte lamper og to små hvite... Noen grønne kunstige planter, rosa orkide... Har lite bilder, et gammelt bilde med fjellmotiv etter min far, to med dyremotiv med mye farger men har sort ramme.

PXL_20240323_100608826.thumb.jpg.bd1451a87c2563a04214163dae1d8813.jpg

Har et hvitt gulvteppe men blir nok et nytt da det er slitt. Muligens noe som dette, selv om mannen gjerne vil ha noe rødt og mye mønster. Tror ikke rødt blir å passe?595997.jpg

Har slike vindu:

vindu-lyssand-toppsving-2-lags-tre__b810

Har tidligere hatt mye gammeldagse møbler men de blir solgt nå, da de ikke passer inn i huset som er mer moderne. Litt lyst å beholde skjenken da den er så fin😅

AnonymBruker
Skrevet

Dobbel gardiner hengt fra gulv til tak. En lys storsh og så en mørkere over der igjen. 

Anonymkode: 736ed...aa2

Skrevet
Blåttvann skrev (På 22.3.2024 den 18.10):

Randi 55 er glad i farger. Ikke noe galt med det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (På 22.3.2024 den 18.10):

Det er veldig Randi 55 å ha fargede gardiner synes jeg.

Helt enig.  Det er veldig "Randi 55" å ikke være redd for farger :)

Til TS

Det meste passer til de fargene du beskriver, det hele kommer an på hvlket uttrykk du vil ha hjemme hos deg selv.
Selv tror jeg at jeg ville gått for en rødtone som kontrast til sofaen, men både blå og grønne farger vil være fint :)

Men tenk litt på tekstilene også, ikke bare fargen.
Mange foretrekker lysere og lette gardiner i sommerhalvåret, og mørkere tyngre gardiner ivinterhalvåret.

Anonymkode: 0eb81...f2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dobbel gardiner hengt fra gulv til tak. En lys storsh og så en mørkere over der igjen. 

Anonymkode: 736ed...aa2

Jeg kan ikke ha det, må ha lift på disse vinduene. Ene er over vasken på kjøkkenet, det andre har varmepumpen under seg, og under det tredje vil det stå en sjenk.

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Helt enig.  Det er veldig "Randi 55" å ikke være redd for farger :)

Til TS

Det meste passer til de fargene du beskriver, det hele kommer an på hvlket uttrykk du vil ha hjemme hos deg selv.
Selv tror jeg at jeg ville gått for en rødtone som kontrast til sofaen, men både blå og grønne farger vil være fint :)

Men tenk litt på tekstilene også, ikke bare fargen.
Mange foretrekker lysere og lette gardiner i sommerhalvåret, og mørkere tyngre gardiner ivinterhalvåret.

Uttrykk ja, egentlig bare at det ikke er fullstendig kræsj:p Men samtidig er det fint om hans kultur også finner uttrykk her. 

Jeg kan strekke meg til å ha halvårs gardiner, altså to sett, vi har sol leeeenge her så egentlig fint om jeg fant noe jeg kunne stenge sola ute med ved behov egentlig. 

Siden du nevner kontrast så kanskje mannen kan få det teppet sitt likevel 😄 A la:599958.jpg 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hverken det første eller det siste gulvteppet passer stilen og fargen til sofaen. Hadde valgt noe nøytralt evt mønster som ikkje er fullstendig kræsj med den stramme stilen og den «kule» fargen på sofaen.

Anonymkode: 779bf...3e0

AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som hummer å kanari de her. Dere har et par valg 

Fortsette i samme stil å bare blande hei vildt det dere liker siden i stort sett ingenting av det passer sammen uansett, deres stil- deres hjem.

Velge bort deres eksisterende stil og gå for noe som komplimenterer boligen. 

Behold sofaen og innred rundt den, velg farger og stil som komplimenterer og toner den ned/opp.

Uansett, når du bestemt deg for retning,  be om hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hverken det første eller det siste gulvteppet passer stilen og fargen til sofaen. Hadde valgt noe nøytralt evt mønster som ikkje er fullstendig kræsj med den stramme stilen og den «kule» fargen på sofaen.

Anonymkode: 779bf...3e0

Helt enig, de to teppene passer overhode ikke sammen med sofaen.

Anonymkode: 236a4...014

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg kan ikke ha det, må ha lift på disse vinduene. Ene er over vasken på kjøkkenet, det andre har varmepumpen under seg, og under det tredje vil det stå en sjenk.

Uttrykk ja, egentlig bare at det ikke er fullstendig kræsj:p Men samtidig er det fint om hans kultur også finner uttrykk her. 

Jeg kan strekke meg til å ha halvårs gardiner, altså to sett, vi har sol leeeenge her så egentlig fint om jeg fant noe jeg kunne stenge sola ute med ved behov egentlig. 

Siden du nevner kontrast så kanskje mannen kan få det teppet sitt likevel 😄 A la:599958.jpg 

Det er en mulighet, men jeg føler nok at du med denne fargen får to fargesterke gjenstander som konkurrerer om oppmerksomheten i stedet for å fremheve hverandre.

Jeg tror jeg ville hatt en rødtone litt mer som denne mot det turkise:

https://www.princessbutikken.no/zinatra-velourgardin-blush

image.jpeg.4e2eb5a4f154756a117c233d23557ce3.jpeg

Og et gulvteppe som tar opp farge både fra sofa og gardiner. 

https://www.europris.no/p-teppe-sevilla-l230x160-cm-206721

206721_main.thumb.webp.bd1c4fe1a278e8c94fc5acc0829bbae3.webp

Ps: Dette er bare fargeeksempler.  Jeg lette ikke for å finne fine gardiner og gulvteppe

image.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...