Gå til innhold

Nabo har fått baby


Helene

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker ikke å starte ny tråd. Jeg har bare et spørsmål. Hva gi i gave til nybakt mamma? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag noe mat som kan fryses. 

Anonymkode: 81c41...bd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat ja! Noe som kan spises med en hånd er veldig fint. Iskaffe/kald drikke er gull. Man trenger mye væske og mat, og har både liten tid, få hender og liten mulighet til å lage. Dusjsåpe uten parfyme, kroppskrem uten parfyme kan også vurderes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleier

Anonymkode: 1b199...458

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt ett sett til baby med feks en body og bukse. Og noe stæsj til mor. Men IKKE noe hjemmelaget mat.. selv spiser jeg ikke hvis noen kommer med hjemmelaget mat fordi jeg vet ikke hvor nøye folk er med hygienen rundt matlaging

Anonymkode: 6818f...ac7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville kjøpt ett sett til baby med feks en body og bukse. Og noe stæsj til mor. Men IKKE noe hjemmelaget mat.. selv spiser jeg ikke hvis noen kommer med hjemmelaget mat fordi jeg vet ikke hvor nøye folk er med hygienen rundt matlaging

Anonymkode: 6818f...ac7

Oi du er sær! 

Anonymkode: b5e8e...172

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer litt an på hvor godt du kjenner henne og hennes hverdag. Mange får myyyye klær til baby, og ender opp med mye ubrukt, mens andre får lite av det og skulle gjerne ønske seg deg. Noen blir veldig glad for er lite teppe, noen har fått fem hjemmestrikkede tepper av ivrige besteforeldre, noen blir kjempeglad for mat - noen sikkert ikke.

Da vi fikk barn nummer to, kom daværende nabo på døra med en pose med et par kanelboller og et ferskt, nybakt brød - alt rett fra baker'n. Det er en av de gavene jeg fortsatt husker, for å si det sånn.

  • Liker 5
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjøpt klær i litt større str. Eller leker som bok feks.
Eller så er det hyggelig med mat. 

Anonymkode: b5e8e...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboene våre (Som vi kun småprater med over gjerdet en gang i mellom) kom til oss med en liten potteblomst. Det var hyggelig, men kanskje ikke så nyttig.

Jeg tenker det kanskje kunne vært hyggelig å gi mor en liten "velværepakke". Om det er mat, sjokolade, kremer, drikke eller noe annet, må nesten komme an på hva man tror hun vil sette pris på. 

Det viktigste er vel forhåpentlig å gi positiv oppmerksomhet.

Anonymkode: da89e...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk baby druknet jeg i babyklær som jeg fikk i gave. Dessverre mye fint jeg ikke rakk å ta i bruk. 

Ett brød fra bakeren som jeg så noen skrev over her et godt tips syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin barnebok eller barnesangbok. 

Anonymkode: 5c8eb...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven jeg husker best, var en stor pose med grove fylte horn. Gull verdt med enkel og næringsrik mat! 

Anonymkode: c2b02...7c6

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer. Mat og væske lett tilgjengelig :)

 

Anonymkode: 09d58...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi du er sær! 

Anonymkode: b5e8e...172

Fordi jeg er skeptisk til å spise hjemmelagd mat fra naboen? Ja selvfølgelig er jeg skeptisk til det da jeg ikke kjemmer mine naboer og jeg ønsker å holde meg så frisk som overhode mulig til min nyfødte

Anonymkode: 6818f...ac7

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi jeg er skeptisk til å spise hjemmelagd mat fra naboen? Ja selvfølgelig er jeg skeptisk til det da jeg ikke kjemmer mine naboer og jeg ønsker å holde meg så frisk som overhode mulig til min nyfødte

Anonymkode: 6818f...ac7

Men altså.. javel 😆 

Anonymkode: b5e8e...172

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for bakevarer.

Anonymkode: 70966...6f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helene skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker ikke å starte ny tråd. Jeg har bare et spørsmål. Hva gi i gave til nybakt mamma? 

Oi, du startet visst en ny tråd😶

Anonymkode: 9a9a3...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi du er sær! 

Anonymkode: b5e8e...172

100% enig med den du siterte. Maten hadde ikke blitt spist her. 

Vi hadde et voldsomt smokkestyr her, baby ville ikke ha vanlige smokker fra dagligvare. Drev å bestilte på nett og holdt på for å finne en type han likte (ja, vi var desperate etter noe som hjalp, men det er en annen historie). Oppdaget etter flere måneder at bibs har en prøvepakke med 4 forskjellige varianter ment som gave til nybakte foreldre, husker jeg ønsket meg så inderlig at noen hadde kommet på å gi oss en sånn pakke i nyfødgave 🙈

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du et sted de har morgenlevering? Det er veldig koselig, der kan du legge til blomster også om du ønsker :) 

Anonymkode: 966b0...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenlevering er hyggelig 🥰

Gavepose / kurv med forskjellig snacks (Alkoholfri cider, iskaffe/sjokolademelk, rundstykker fra bakeriet og noe godt pålegg, sjokolade, proteinbarer f.eks). 
 

En god ansiktskrem uten parfyme! Vannflaske (gjerne termoflaske, kjekt å ha stående på nattbordet når man ammer om natten). 

Hvis du vil kjøpe noe til babyen kan du kjøpe et babyteppe, bitering/babyleker, baby bok med lyd. Klær får man ofte masse av (i tillegg til at man gjerne har kjøpt noe selv). Og her ble 70% av det vi fikk i klær ikke brukt fordi folk kjøpte for store størrelser så sommertøy passa ikke før vinteren igjen osv… 🫣
 

 

 

Anonymkode: b283a...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...