Gå til innhold

Fødsel - 40+ år


California

Anbefalte innlegg

Er i sluttinnspurten nå, men skjønner ikke helt rutinene for fødende over 40 år. 

På ordinær ultralyd fikk jeg beskjed om at jeg ikke ville få gå over termin. Allikevel har jeg ikke time for kontroll før etter påskeferien, 4 dager etter termin. Snakket med sykehuset og de nevnte bare kontroll, ikke time for igangsetting. 

Med barn 1 gikk jeg 10 dager på overtid før jeg ble igangsatt (var da i midten av 30-årene). Har ikke på følelsen av at andremann kommer noe før denne gangen, men jeg har ikke lyst til å gå så lenge over nå. 

Hva slags kontroller og igangsettelse fikk andre eldre gravide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kranglet meg til å gå 5 dager over termin før jeg lot dem sette fødselen i gang. 

Jeg gikk alltid over termin, og til dels langt over termin med de andre barna, så jeg var ikke bekymret selv da.

Tror nok det varierer fra sykehus til sykehus hva slags rutiner de har på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 29 første gang og da kom baby 13 dager på overtid. 

nr 2 var jeg 38 og da var det 4 dager på overtid. 

nr 3 var ks planlagt som ble 2 uker før termin. Skulle jeg føde vanlig ville det vel vært innen en uke etter termin slik jeg forstod. 

Anonymkode: 0c99a...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lar deg gå maks en uke over termin. Jeg ble helt sjokkert da jeg oppdaga dette seint i mitt svangerskap, var veldig forberedt på å ikke gå over. Nå kom barnet av seg selv rett før termin. 

Anonymkode: 9cab7...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare for eldre gravide, siden jeg var ung da jeg fikk mine. 

Men du må være bestemt. Ring til sykehuset og få en bedre avklaring. 

Kontroll betyr gjerne at den kontrollen kan føre til igangsetting. 

Det lengste jeg har gått på overtid er 3 dager, og ved det svangerskapet da jeg hadde maserier så nektet jeg å reise fra sykehuset før de fikk satt meg igang. Baby døde nesten under fødselen og hadde tydelig vært stresset, så hvis jeg hadde forlatt sykehuset og de ikke hadde tatt vannet tør jeg ikke tenke på hva som kunne skjedd... 

Igjen, vær litt mer bestemt, få en avklaring hva som skal skje. Syns ikke det er greit at du skal få kontroll på sykehuset 4 dager etter det de har lovet er det lengste du skal gå. 

Lykke til med fødsel ❤️ 

Anonymkode: 3b126...e6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lar deg gå over termin dato, men ikke termin uke mener jeg. Men ring sykehuset ditt. De vet best. 

Anonymkode: 38451...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...