Gå til innhold

Vedvarende sopp i underlivet (kvinne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i 2-3 år hatt tilbakefall av sopp i underlivet. Det har alltid hjulpet å ta én tablett (Fluconazol) på meg og samboer, og så er problemet borte. Det hjalp også å bytte truser (til bomull), samt ha noe hårvekst for å unngå at det skulle bli så tett. Men for et par måneder siden kom det tilbake, og har nå begynt å langkur, der jeg skal ta flere tabletter over en lang periode. Samboer (mann) tok én tablett og ble bra, men jeg har fortsatt, men kun periodevis. Men blir aldri 100%, bare litt bra i mellom tablettene. Kløe og noe utflod. 

Har bestilt time til lege, men får ikke time før etter påske. Legen min virker ikke å ha så mye peiling på dette heller.

Noen som har hatt erfaring med dette? Hva hjalp deg å bli bra?

Anonymkode: 1cea5...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her:

Har ikke fått påvist hvilken sopp jeg har. Kanskje det må til for å benytte riktig behandling?

Anonymkode: 1cea5...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei venninne som slet. Hun måtte kutte ut all form for sukker og gå på noe som tilsvarte ketodiett for å få det vekk. Problemet er at hun var modelltynn fra før så det gikk ikke i lengden, men hun kom over den verste bøygen. Nå spiser hun normalt, men holder seg unna kaker, gjærbakst etc. Vet ikke hvordan det funker, men er noe ala at kroppen hennes omdanner sukker til gjær som resulterer i vonde soppinfeksjoner. 

Anonymkode: 16e26...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant det med sukker. Men spiser ikke akkurat så veldig mye sukker fra før av.

Anonymkode: 1cea5...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slet med det samme, til jeg begynte å vaske med daglig m drgreve og kuttet det meste av melken i dietten. 

Anonymkode: 41e9d...0fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS her:

Har ikke fått påvist hvilken sopp jeg har. Kanskje det må til for å benytte riktig behandling?

Anonymkode: 1cea5...542

Ja.Det er viktig. Jeg fikk påvist en sjelden type hvor «vanlig soppbehandling» ikke var nok

Anonymkode: b7717...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problemet. Jeg tar en pille i uka for å holde det i sjakk, får alltid symptomer dagen før jeg skal ta neste pille. Slitsomt. Spiser heller ikke noe særlig gjærbakst eller sukker. Nå har aldri samboeren min fått det så han har sluppet unna der. Det finnes flere tilfeller hvor partnere trigger hverandre, som oftest er det at kvinnene reagerer på mannen sin ph/sperm, har en følelse at det er det som skjer hos oss, kjenner til ei annen som har samme problem. Jeg slet nemlig aldri med det før jeg ble sammen med samboeren min. Aner ikke hvordan det kan fikses men... 
Må vel nevnes at samboeren min er veldig renslig og spiser bra så det er altså ikke derfor. Han spiser heller ikke noe jeg er allergisk mot (som er svært lite).

Anonymkode: 34576...bbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være diabetes 2. Få sjekket blodsukkeret ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn ekstra.. 

Det er og har vært vinter, det betyr ofte mer klær, tettere, trangere. Mange som sliter med svette har samme problem, det blir for tett!

Prøv å la vær å gå med bukser som ligger tett mot vulva, ikke bruk strømpebukser bruk heller en løsere longs i bomull. 

Og noen tips på engelsk:

https://www.healthline.com/health/natural-remedies-to-restore-ph-balance#natural-remedies

 

Anonymkode: 9c3f7...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit også med det samme i ungdommen. Trusene var problemet hos meg. 

Sluttet å bruke truser helt uten om trening der jeg kun bruker bomullstruse. Aldri hatt sopp siden jeg sluttet med truser. 

Anonymkode: 468f9...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bruke en dæsj multigyn actigel etter hver gang jeg hadde samleie over mange år for å holde soppen på avstand.

Anonymkode: 3c8ac...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har samme problemet. Jeg tar en pille i uka for å holde det i sjakk, får alltid symptomer dagen før jeg skal ta neste pille. Slitsomt. Spiser heller ikke noe særlig gjærbakst eller sukker. Nå har aldri samboeren min fått det så han har sluppet unna der. Det finnes flere tilfeller hvor partnere trigger hverandre, som oftest er det at kvinnene reagerer på mannen sin ph/sperm, har en følelse at det er det som skjer hos oss, kjenner til ei annen som har samme problem. Jeg slet nemlig aldri med det før jeg ble sammen med samboeren min. Aner ikke hvordan det kan fikses men... 
Må vel nevnes at samboeren min er veldig renslig og spiser bra så det er altså ikke derfor. Han spiser heller ikke noe jeg er allergisk mot (som er svært lite).

Anonymkode: 34576...bbc

Eventuelt så har han det og smitter deg tilbake hele tiden.

Anonymkode: 1d8ac...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Eventuelt så har han det og smitter deg tilbake hele tiden.

Anonymkode: 1d8ac...759

TS her: Han har ingen symptomer... Vi har også brukt kondom en periode (5-6 uker) for å teste akkurat den teorien.

Anonymkode: 1cea5...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...