Gå til innhold

Påskeegg


exictence

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke noe interessert i å få eller kjøpe påskeegg. Det gjør ikke jeg.

Er det vanlig at kjærestepar gir hverandre påskeegg?

Hva gjør du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir ikke hverandre hver sitt påskeegg som vi hver for oss sitter å knuger på. Men vi har påskeegg som står på bordet hele påsken igjennom der vi tatt en bit her og en bit der.

Men ser ikke noe galt eller rart med å gi hverandre påskeegg igrunn. Kan være koselig det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir ikke hverandre egg. Men begge får på arbeidsplassen. Det står her til fellesen gjennom påsken, og gjerne litt lenger da vi vanligvis ikke spiser godteri. 

For andre par er noe annet riktig. Man må jo bare snakke sammen og bli enige. Ellers er du i den klassiske situasjonen at den som vil ha gir til den det ikke betyr noe for, og så blir såret. 

Anonymkode: 28fe4...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (31 minutter siden):

Jeg er ikke noe interessert i å få eller kjøpe påskeegg. Det gjør ikke jeg.

Er det vanlig at kjærestepar gir hverandre påskeegg?

Hva gjør du?

 

Er det ikke rett og slett så enkelt som å si at du ikke gidder noen påskeegg-greie, eller er dere så nye at det er vanskelig?

Jeg sliter litt med å forstå at det er så vanskelig å bare si ting rett ut. Det pleier ofte å være bedre enn å ikke innfri andres forventninger, noe som ofte fører til skuffelsen hos den parten for forventet. 

En enkel "jeg liker ikke å verken få eller gi påskeegg" holder lenger. Gjør det ikke?

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
skreppamedleppa skrev (32 minutter siden):

Vi gir ikke hverandre hver sitt påskeegg som vi hver for oss sitter å knuger på. Men vi har påskeegg som står på bordet hele påsken igjennom der vi tatt en bit her og en bit der.

Men ser ikke noe galt eller rart med å gi hverandre påskeegg igrunn. Kan være koselig det

Enig at det kan være koselig for noen 

Brunhilde skrev (17 minutter siden):

Er det ikke rett og slett så enkelt som å si at du ikke gidder noen påskeegg-greie, eller er dere så nye at det er vanskelig?

Jeg sliter litt med å forstå at det er så vanskelig å bare si ting rett ut. Det pleier ofte å være bedre enn å ikke innfri andres forventninger, noe som ofte fører til skuffelsen hos den parten for forventet. 

En enkel "jeg liker ikke å verken få eller gi påskeegg" holder lenger. Gjør det ikke?

Burde jeg presisert at det er ikke vanskelig for meg å forstå at andre liker det. Og jeg vil gi til kjæresten om han uttrykker at han vil ha det. Jeg skal spørre på en fin måte.

Jo så enkelt er det.

Jo, absolutt holder det å si det. 

Jeg lurte bare på hva du gjør, og om det er vanlig at voksne gir til hverandre

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (Akkurat nå):

Enig at det kan være koselig for noen 

Burde jeg presisert at det er ikke vanskelig for meg å forstå at andre liker det. Og jeg vil gi til kjæresten om han uttrykker at han vil ha det. jeg skal spørre på en fin måte.

Jo, absolutt holder det å si det. 

Jeg lurte bare på hva du gjør, og om det er vanlig at voksne gir til hverandre

Jeg er singel ;) - men ingen av de voksne jeg kjenner, aldersgruppe 30 til 70,  gir påskeegg til hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ga til han i fjor da vi datet, men tror ikke jeg kommer til å gjøre noe i år. Vet vi får et hver fra mamma + at vi skal feire bursdagen hans i morgen med masse godteri og kaker. Tenker det er nok godteri egentlig 😂

Ellers synes jeg det er veldig gøy med sånne små overraskelser - så mulig jeg laget et med andre ting enn godteri. 

Endret av Ellah
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellah skrev (5 timer siden):

Jeg ga til han i fjor da vi datet, men tror ikke jeg kommer til å gjøre noe i år. Vet vi får et hver fra mamma + at vi skal feire bursdagen hans i morgen med masse godteri og kaker. Tenker det er nok godteri egentlig 😂

Ellers synes jeg det er veldig gøy med sånne små overraskelser - så mulig jeg laget et med andre ting enn godteri. 

Det er det jeg tenker også; at det er nok godteri ellers.

Men synes og det er gøy med kos og overraskelser.  Tenker du å fylle et påskeegg fyllt med noe annet, hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper til samboeren min, da dette har vært en tradisjon helt siden vi begynte å date. Kjøper 1-2 personlige smågaver til han oppi påskeegget, men godteriet deler vi jo på gjennom påsken.. 

Anonymkode: aca36...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg kjøper til samboeren min, da dette har vært en tradisjon helt siden vi begynte å date. Kjøper 1-2 personlige smågaver til han oppi påskeegget, men godteriet deler vi jo på gjennom påsken.. 

Anonymkode: aca36...1d3

Hvilke smågaver? Ble nysgjerrig :) Kanskje jeg vil selv gjøre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (5 timer siden):

Det er det jeg tenker også; at det er nok godteri ellers.

Men synes og det er gøy med kos og overraskelser.  Tenker du å fylle et påskeegg fyllt med noe annet, hva da?

Jeg vet egentlig ikke helt.. mulig noe hudpleie, te og noe skikkelig nerdete om jeg finner - noe som er han på en måte. Begynner som vanlig alt for sent, så vanskelig å finne noe 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første påske med ny kjæreste her , har kjøpt et stort egg og lagt noe øl og chili nøtter og noen andre små ting oppi . 😅

Anonymkode: 18629...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir alltid påskeegg og julestrømp til kjæreste. Men liker å gi folk godteri, drikke, mat osv de er glad i. Syns det er så koslig 😊💕

Anonymkode: cc331...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir til gode venner, gir bort 5-6 hvert år, det er koselig og folk blir glade. 

Anonymkode: 2aceb...0a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...