Gå til innhold

Sum konfirmasjonsgave søsken

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg synes det er helt sinnsykt å forvente 5000 av et søsken. 1000 - 3000, avhengig av livssituasjon. 

Anonymkode: 4e5b9...a97

Hvem har sagt forvente? Jeg sa hva jeg hadde gitt. Ikke hva noen hadde forventet.

Anonymkode: 4ba43...366

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 9.35):

Takk for svar.

For meg er økonomi ikke noe problem. Sitter godt i det. Mitt andre søsken som er voksen har ikke like mye å rutte med. Tenker kanskje det er greit at vi gir det samme. 

Ellers er det jo litt vanskelig å vite hva man gjør i denne situasjonen. Oss to eldste gav jo ikke gaver til hverandre, da det bare er to år mellom oss.

Anonymkode: 481c8...fd2

Vi søsken gir likt til alle for at ingen skal være utenfor. En er dårlig stilt og det trekker ned for alle andre. Men så lenge alle gir det samme så spiller det ingen rolle!

1000 kr er mer enn nok til søsken!

Anonymkode: 9247a...ae2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi søsken gir likt til alle for at ingen skal være utenfor. En er dårlig stilt og det trekker ned for alle andre. Men så lenge alle gir det samme så spiller det ingen rolle!

1000 kr er mer enn nok til søsken!

Anonymkode: 9247a...ae2

1000 kroner fra voksne søsken som er i jobb, er faktisk veldig lite.

Anonymkode: 944f3...d74

• Liker 3
Skrevet
On 3/22/2024 at 8:34 AM, AnonymBruker said:

Jeg er voksen og har et søsken som skal konfirmeres nå i mai. Vi er to  voksne søsken og denne attpåklatten i familien. Hva er vanlig å gi i en slik setting?

Rundt 10-20.0000 er normalt

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Enig 

Anonymkode: c795a...841

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Igjen takk for flere svar. Veldig fint å få noen innspill, da det ikke er så lett å finne ut hva som er mest vanlig i en slik situasjon. Oss to eldste er begge rett rundt 30 og ingen av oss har fått egne barn enda. Venner av oss har små barn, så konfirmasjon er på en måte litt fjernt for oss.

Skrevet

Fordelen med den situasjonen dere er i nå er at dere ikke trenger å tenke på hva dere skal gi alle de andre som kommer etter (som man må med tantebarn). Ikke har dere noe oppdrageransvar heller. Jeg ville gitt mye. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 17.36):

Enig

Anonymkode: a0621...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...