Gå til innhold

Kan baby på 7-8 mnd sitte i handlekurven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pleier vanligvis å handle med bæresele, men etter jeg sikkert gikk for lenge en dag så har jeg så vondt i ryggen, spesielt når jeg prøver selen. Har jeg bilstolen i korga får jeg plass til så lite vare😅

Kunne tenkt meg å storhandle før påske, samboer er offshore men kommer hjem på helligdagene og besteforeldrene som bor i nærheten er bortreist. Har en 3 åring også så kunne tenkt meg å få det gjort på dagtid i dag før han skal ha påskeferie🙈

Men kan jeg ha baby på snart 8 mnd i handlekorga? Altså der barn kan sitte ved håndtaket? Hun setter seg ikke opp selv, men sitter veldig greit i feks tripp trapp stol.

Anonymkode: 96ba3...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bruke de som er til små barn. Baby sette. Det har de her. De har 2 typer vogner en som er til de som er 1år og oppover og 1 til de under 1 år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Screenshot_20240322_080912_Facebook.thumb.jpg.d532c93d92f9962ee1c7370a78648539.jpg

Anonymkode: 16f86...338

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går vel greit det :)! Sjekk babyen og om babyen syns det er ok. Såpass stor. 

Anonymkode: 47ce8...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun klarer sitte selv, så tenker jeg det er null problem :) Husk at en vogn beveger seg, så det er litt annerledes enn en statisk stol. 

Anonymkode: cb70e...ed5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du må holde en hånd på henne hele tiden. Ser altfor ofte at unger holder på å ramle ut fordi foreldrene er opptatt med å se på eller hente varer vekk fra vogna (ja, jeg jobber i butikk). Handlekurv med babysete og seler er best til så små tenker jeg da. 

 

Anonymkode: 71663...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min hadde ikke klart det i den alderen. De setene er veldig åpne og har ingen støtte på siden. Min ville sklidd ut eller veltet sidelengs. Selv når hun var over året og satt fint i stol måtte jeg passe på henne i de handlevognsetene for hun holdt på å skli ut når hun vrei seg rundt for å se på alt i butikken.

Ville tatt en av de handlevognene med babysete.

Anonymkode: 66abe...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare tatt med meg ei venninne på handleturen, og kombinert det med å spandere lunsj på henne. 

Anonymkode: 3c90d...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips, dere burde bytte til neste bilstol.

Anonymkode: 54d55...d42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått helt fint med min, men det er nok litt individuelt. Bare prøv, eller så kan du bruke de med babysete på. 

Anonymkode: 16083...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker de med babysete på som noen postet bilde av litt tidligere. Jeg har også handlet med vogn. Handlenett på håndtaket, og varer under vogna. Sekk på ryggen.

Anonymkode: f7bda...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare et tips, dere burde bytte til neste bilstol.

Anonymkode: 54d55...d42

Kommer vel an på ungen og hvor stor denne er. I tillegg bør de kunne sitte sånn passe stødig selv før stolbytte. Mine ble flytta over etter fylte ett år begge to. Hadde fortsatt mye å gå på på lengde og vektgrense. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

smurfebuss skrev (4 timer siden):

Kommer vel an på ungen og hvor stor denne er. I tillegg bør de kunne sitte sånn passe stødig selv før stolbytte. Mine ble flytta over etter fylte ett år begge to. Hadde fortsatt mye å gå på på lengde og vektgrense. 

Ja, de bør kunne sitte (med støtte) hele bilturen uten å sige sammen, samt fysisk nå opp til selene og nakkestøtten på den nye bilstolen.

Kan jo også legge til at det ikke handler om å bruke babystolen til den er utvokst på lengde eller vekt - når barnet fyller «kravene» ovenfor er det tryggere å sitte i stol nr 2 med mindre helling. Det kan hende du visste dette men skriver dette som informasjon til alle som leser - jeg blir skremt av hvor lite mange egentlig vet om bilstoler.

Anonymkode: 2e503...cdf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...