AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #1 Skrevet 22. mars 2024 Vi bor 5 minutter unna mine foreldre, besteforeldre til ungen. Det er veldig dårlig/ ekkel stemning mellom oss, etter at de ikke kommer overens med min samboer, de har vært ganske ufine mot han. Bestemor vil stadig besøke ungen da det er såpass kort avstand, men hun totalt overser oss, og kommer kun med ufine kommentarer på ting vi gjør feil om det er noe. Bestefar kommer aldri innom, noe som er garantert fordi han ikke liker min samboer. Min mor er visst så redd hun ikke skal få ha kontakt med enda et barnebarn( broren min sin sønn) da hun heller ikke liker moren til sitt andre barnebarn. Jeg ville jo tro første bud på å ha god kontakt med barnebarn er å prøve å komme overens med foreldrene. Akkurat nå kjenner jeg at jeg bare har lyst til å flytte lengre vekk fra henne, så hun kan slutte å prøve å kontrollere hver minste ting vi gjør ift ungen( alt ifra at ikke all maten blir hjemmelaget økologisk, for mange ingredienser i salve til atopisk eksem, at jeg bruker våtservietter istedet for klut og masse annet helt urimelig etter min mening, og helt unødvendig å bli opphengt i.) Jeg syns jo det er viktig at sønnen vår har kontakt med besteforeldre, men til en hver pris? Anonymkode: 7596d...f18
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #2 Skrevet 22. mars 2024 Ikke til en hver pris. Hvis overvekten er negativ, er d vel best å kutte… barn liker vel heller ikke å være i rom som er toxic.. Anonymkode: 717e7...67f
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #3 Skrevet 22. mars 2024 Du får snakke med dem. Sett deg ned med din mor og forklar henne problemet. Si at du vil ikke at barnet ditt skal vokse opp med all denne kjeklingen, og hun må finne en bedre måte å forholde seg til dere på. Det hjelper ikke hennes barnebarn at hun lager dårlig stemning over småting, og du må jo bare si at du vurderer å flytte langt unna for å slippe å forholde deg til henne. Alternativt så får hun faktisk ikke lov å komme innom. Hun liker ikke samboer- og viser det tydelig, hun liker ikke måten ting gjøres på, og hun oppleves kontrollerende. Endringen må være at at hun oppfører seg med normal høflighet til samboer, enten hun liker han eller ei, og at hun holder alle sine meninger om tull og tøys for seg selv og konsentrerer seg om å være en god ting i barnebarnets liv, og ikke noe negativt som trekker dere som foreldre ned slik at dere gruer dere til å se henne. Det går ut over deres familieharmoni og det kan hun holde seg for god til. Så kan du jo tilføye at det var da merkelig at hun ikke kan komme overens med en neste samboer. Da kan det jo hende at det er noe galt med henne og ikke samboerene. Be henne begynne å oppføre seg. Anonymkode: 410f3...232 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #4 Skrevet 22. mars 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Vi bor 5 minutter unna mine foreldre, besteforeldre til ungen. Det er veldig dårlig/ ekkel stemning mellom oss, etter at de ikke kommer overens med min samboer, de har vært ganske ufine mot han. Bestemor vil stadig besøke ungen da det er såpass kort avstand, men hun totalt overser oss, og kommer kun med ufine kommentarer på ting vi gjør feil om det er noe. Anonymkode: 7596d...f18 Verf henne ut. En person som ikke respekterer deg (eller din samboer) i ditt eget hjem, skal ikke ha lov å komme på besøk. Anonymkode: 16f2c...1a5
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #5 Skrevet 22. mars 2024 Wow. Har de alltid vært så dysfunksjonelle? Anonymkode: 1e1d0...580 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå