Gå til innhold

Turnus trigger overspising

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er normalvektig+ noe som vil si at jeg ønsker å miste 5-6 kg for å føle meg mer komfortabel. 

Spiser sunn vanlig mat og er ikke spesielt glad i snop og søtsaker. Mitt problem er porsjoner og småspising. Har en god rutine på dagvakter, men etter kveldsvakter og under nattevakter sklir det ut. Jeg har ulvehunger når jeg kommer hjem fra senvakt samme om jeg har spist middag på jobb eller ikke. Hvis jeg ikke spiser regelmessig under nattevaktene så blir jeg dårlig og uggen. Er så frustrerende, føler alle andre spiser mindre enn meg og er flinkere enn meg. Nå har jeg nettopp hatt to nattevakter og føler meg litt dritt, oppblåst og treg mage pga småspising og jeg må ta meg i nakken for å snu om på spisemønsteret igjen. 

Har dere andre turnusarbeidere noen tips? 

Anonymkode: 5b132...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er normalvektig+ noe som vil si at jeg ønsker å miste 5-6 kg for å føle meg mer komfortabel. 

Spiser sunn vanlig mat og er ikke spesielt glad i snop og søtsaker. Mitt problem er porsjoner og småspising. Har en god rutine på dagvakter, men etter kveldsvakter og under nattevakter sklir det ut. Jeg har ulvehunger når jeg kommer hjem fra senvakt samme om jeg har spist middag på jobb eller ikke. Hvis jeg ikke spiser regelmessig under nattevaktene så blir jeg dårlig og uggen. Er så frustrerende, føler alle andre spiser mindre enn meg og er flinkere enn meg. Nå har jeg nettopp hatt to nattevakter og føler meg litt dritt, oppblåst og treg mage pga småspising og jeg må ta meg i nakken for å snu om på spisemønsteret igjen. 

Har dere andre turnusarbeidere noen tips? 

Anonymkode: 5b132...6a6

Kalorifri drikke som energidrikk, te, kaffe og ikke spise noe mellom kl 24:00 og 0700

Anonymkode: a253e...0a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker være veldig sulten på nattevaktene.... spiser ihvertfall 2 måltider på natta... 

Og spiser når jeg kommer hjem før jeg sovner . 

Anonymkode: af907...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker være veldig sulten på nattevaktene.... spiser ihvertfall 2 måltider på natta... 

Og spiser når jeg kommer hjem før jeg sovner . 

Anonymkode: af907...01a

Da må man la være å spise på dagen før ei nattevakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner akkurat samme frustrasjonen, ikke funnet noen gode svar. Følger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker uansett periodisk faste fordi jeg er i vektnedgang, funker uansett turnus det. Har lagt spisevinduet sent, fra 16 til midnatt. Spiser middag og kvelds. Funker fint for meg. Da kan jeg spise i starten av nattevakt og hvis jeg er sulten. 

Anonymkode: 03aa1...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Kalorifri drikke som energidrikk, te, kaffe og ikke spise noe mellom kl 24:00 og 0700

Dette funka bra for meg, og magen min er også mindre urolig om natta fordi jeg lar være å spise. Spiser middag kl 22, og frokost i 6-7 tiden. 

Anonymkode: b7ff7...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...