Gå til innhold

Foreldreperm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Barnet og jeg bor uten pappa og derfor fikk jeg også permisjonsukene som egentlig er til pappa. Må jeg gi beskjed til han om dette eller får han automatisk informasjon fra NAV om det? 

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han får ikke beskjed om dette.

Anonymkode: 14f61...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal få beskjed fra nav. Du trenger ikke å gjøre noe.

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Han får ikke beskjed om dette.

Anonymkode: 14f61...a9f

Jo det får han

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jo det får han

Anonymkode: 629da...466

Her fikk ikke far noe info fra Nav om at jeg fikk hans uker. Fikk beskjed fra nav at de sendte ikke ut brev om slikt når han i utgangspunktet ikke hadde rettigheter til ukene da vi ikke bodde sammen. Så nei. Ikke i alle tilfeller. 

Anonymkode: 14f61...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde dere ikke sammen da barnet ble født heller?

Isåfall så vil jo ikke NAV plukke opp at "hei her er det en person som har fått barn men ikke har rett til foreldrepenger, vi sender ham et brev."

Om dere flyttet fra hverandre etter baby, du søkte om å overta ukene hans på grunn av at dere nå ikke bor sammen, og NAV innvilget det. Da er det mulig han også får kopi av det vedtaket?

Har far uttrykt at han tror han skal ha permisjon?

Anonymkode: 57397...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

(..)

Har far uttrykt at han tror han skal ha permisjon?

Anonymkode: 57397...65d

Ved første møte med Barnevernet sa han at han gleder seg til perm og spurte de hvordan det håndteres nå. Barnevernet svarte «det er ikke vi som bestemmer». Kanskje han tror fortsatt at han skal ha perm etter påske 🤭 men det er egentlig ikke mitt problem…

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ved første møte med Barnevernet sa han at han gleder seg til perm og spurte de hvordan det håndteres nå. Barnevernet svarte «det er ikke vi som bestemmer». Kanskje han tror fortsatt at han skal ha perm etter påske 🤭 men det er egentlig ikke mitt problem…

Anonymkode: 629da...466

Hvorfor ikke bare fortelle det? Så slipper dere ha et så sabla dårlig samarbeid senere. du må forholde deg til han, for barnet ditt har en far, så kanskje oppføre seg som en voksen?

Anonymkode: d3f46...00a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ved første møte med Barnevernet sa han at han gleder seg til perm og spurte de hvordan det håndteres nå. Barnevernet svarte «det er ikke vi som bestemmer». Kanskje han tror fortsatt at han skal ha perm etter påske 🤭 men det er egentlig ikke mitt problem…

Anonymkode: 629da...466

Du burde jo gi beskjed.  Veldig kjedelig om han feks har fått innvilget permisjon fra jobb og står uten inntekt i 4 måneder. 

Anonymkode: 844f8...b8a

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ikke bare fortelle det? Så slipper dere ha et så sabla dårlig samarbeid senere. du må forholde deg til han, for barnet ditt har en far, så kanskje oppføre seg som en voksen?

Anonymkode: d3f46...00a

Dårlig samarbeid har vi allerede takket han. Det eneste jeg må forholde meg er at barna og jeg har det bra. Resten er ikke relevant. Det har skjedd for mye. Han er ikke noe far.

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig samarbeid har vi allerede takket han. Det eneste jeg må forholde meg er at barna og jeg har det bra. Resten er ikke relevant. Det har skjedd for mye. Han er ikke noe far.

Anonymkode: 629da...466

Du sier det er hans feil at dere har dårlig samarbeid- men du gjør ingenting for å bedre det heller.. Sier mye om deg som person. 

Det eneste her som er relevant er at han er far - og har rettigheter. Uavhengig om du gidder å forholde deg til det. 

Som mor har du et ansvar om å sette barna først og tilrettelegge for samvær og at barna får et forhold til sin far. 

Har han fått innvilget permisjon på jobb og du i ettertid har fått ukene hans, og du lar være å fortelle han at han ikke får benytte seg av de ukene er det råttent gjort og i gråsonen for svindel og ren sabotasje da du velvitende tilbakeholde informasjon som gjør at han potensielt kan bli stående uten inntenkt. 

Anonymkode: 14f61...a9f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Dårlig samarbeid har vi allerede takket han. Det eneste jeg må forholde meg er at barna og jeg har det bra. Resten er ikke relevant. Det har skjedd for mye. Han er ikke noe far.

Anonymkode: 629da...466

Dere er jo ikke sammen av en grunn, men det er ingenting du kan gjøre med at han er far. For han er far og du må forholde deg til han. 

Anonymkode: d3f46...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Ved første møte med Barnevernet sa han at han gleder seg til perm og spurte de hvordan det håndteres nå. Barnevernet svarte «det er ikke vi som bestemmer». Kanskje han tror fortsatt at han skal ha perm etter påske 🤭 men det er egentlig ikke mitt problem…

Anonymkode: 629da...466

Hva har barnevernet med saken å gjøre?

 

Anonymkode: 57397...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 3/22/2024 at 9:39 PM, AnonymBruker said:

Ved første møte med Barnevernet sa han at han gleder seg til perm og spurte de hvordan det håndteres nå. Barnevernet svarte «det er ikke vi som bestemmer». Kanskje han tror fortsatt at han skal ha perm etter påske 🤭 men det er egentlig ikke mitt problem…

Anonymkode: 629da...466

Fikk du ikke nok svar på Facebook? 

Anonymkode: bde25...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Du sier det er hans feil at dere har dårlig samarbeid- men du gjør ingenting for å bedre det heller.. Sier mye om deg som person. 

Det eneste her som er relevant er at han er far - og har rettigheter. Uavhengig om du gidder å forholde deg til det. 

Som mor har du et ansvar om å sette barna først og tilrettelegge for samvær og at barna får et forhold til sin far. 

Har han fått innvilget permisjon på jobb og du i ettertid har fått ukene hans, og du lar være å fortelle han at han ikke får benytte seg av de ukene er det råttent gjort og i gråsonen for svindel og ren sabotasje da du velvitende tilbakeholde informasjon som gjør at han potensielt kan bli stående uten inntenkt. 

Anonymkode: 14f61...a9f

Det driter jeg i 🙂 han har ødelagt allerede så mye for meg og barnet. Dette må han selv fikse. 

Anonymkode: 629da...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fikk du ikke nok svar på Facebook? 

Anonymkode: bde25...f2f

Jo, fikk bekreftelse på at det er ikke mitt problem :)

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så råttent gjort hvis han tror han skal ha permisjon. Du høres jo ikke særlig mye bedre ut enn du mener han er, hvis du ikke sier fra at nå får du hans uker.

Anonymkode: a5ed8...e6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så råttent gjort hvis han tror han skal ha permisjon. Du høres jo ikke særlig mye bedre ut enn du mener han er, hvis du ikke sier fra at nå får du hans uker.

Anonymkode: a5ed8...e6d

Trenger ikke. Det er NAV sin jobb :)

Anonymkode: 629da...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 17.49):

Han skal få beskjed fra nav. Du trenger ikke å gjøre noe.

Anonymkode: 629da...466

Han får ikke beskjed fra NAV. Det får han først om han søker og får avslag. 

Anonymkode: 32888...04b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det driter jeg i 🙂 han har ødelagt allerede så mye for meg og barnet. Dette må han selv fikse. 

Anonymkode: 629da...466

Stakkar mann som fikk barn med deg...  og ikke minst synd i barnet som har 2 foreldre som overhode ikke klarer å se barnet beste over egne egoistiske ønsker og behov... 

Anonymkode: 14f61...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...