Gå til innhold

Hvilken jobb hadde du valgt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde dere valgt: 

Jobb 1: 

Jobbe med vgs utdannelse i en dagjobb med lønn på 500 000. Fleksibel arbeidstid 2-3 dager i uka.  Fri alle helger, røde dager og kvelder. Aldri grue seg til jobb. 

Jobb 2: 

Jobbe med høgskoleutdannelsen og tjene ca 700 000, men turnus, ingen fleksibilitet. Mer stressende jobb. Mer krevende men også mer givende. Grue seg til jobb. 

Har barn på barneskolen. 

Anonymkode: d9b5a...b60

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Denne burde kanskje ligger under karriere ser jeg nå. 

Skrevet

Den første hadde jeg valgt. Fritid, trivsel har mye å si. :) 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva hadde dere valgt: 

Jobb 1: 

Jobbe med vgs utdannelse i en dagjobb med lønn på 500 000. Fleksibel arbeidstid 2-3 dager i uka.  Fri alle helger, røde dager og kvelder. Aldri grue seg til jobb. 

Jobb 2: 

Jobbe med høgskoleutdannelsen og tjene ca 700 000, men turnus, ingen fleksibilitet. Mer stressende jobb. Mer krevende men også mer givende. Grue seg til jobb. 

Har barn på barneskolen. 

Jobb 1,fordi jeg har den. Kunne ikke tenke meg å sikte meg inn på jobb 2. Pengene jeg har strekker til,å jeg liker friheten av 0 ansvar eller mas i helger. Har gode ordninger rundt ferier og selv om jobben er noe repterende og lite utviklende,så er det noe trygghet i det også. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

2. For min del. Min erfaring er at man gruer seg mindre når man blir mer kjent med rutinene. Erfaring fra denne jobben vil kunne gi deg verdifull erfaring du kan bruke for å søke deg til en lignende men mindre ubehagelig stilling.

Anonymkode: 203e9...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller tatt den enklere for 500k, også funnet på noe annet å tjene ekstra på ved siden av. For meg så er hovedjobben bare en trygghet for at jeg vet at det kommer en lønn som dekker kostnadene mnd til mnd. Jeg liker å ha tid og overskudd til å konsentrere meg på andre ting som lett kan veie opp for den ekstra lønna++ med den mer krevende jobben. Spørs litt hva du selv ønsker å gjøre, eller om den best betalte men mer krevende jobben er det du brenner for så kanskje gå for den.

Anonymkode: d1db7...220

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva hadde dere valgt: 

Jobb 1: 

Jobb 2: 

Har barn på barneskolen. 

Kommer helt an på hva som gir deg mest . Utfordring & inntekt , eller trygghet & trivsel . Hvis du har små barn ville jeg valgt nr 1. men har du snart store barn ( å store ambisjoner ) jobb nr 2😄

AnonymBruker
Skrevet

Ville selvsagt valgt nr. 2, men er 500 000,- lønn i 100% i stilling nr. 1?

Hvilken jobb er det du kan tjene 500 000,- i 50% stilling og som kun krever utdannelse fra vgs, liksom? 🤷‍♀️

Hvis du faktisk kan tjene 500K i 50% stilling ville jeg selvsagt valgt det, i og med at det tilsvarer 1 mill i 100% stilling, og forsøkt å få litt ekstra timer, evt. jobbe ekstra et annet sted. 

Anonymkode: f30f2...09c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde jobb nr 2, men ble syk av turnus og stress. Så nå er jeg lykkelig og glad i jobb nr 1 🙂

Anonymkode: bc41b...f6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvilken jobb er det du kan tjene 500 000,- i 50% stilling og som kun krever utdannelse fra vgs, liksom? 🤷‍♀️

Hvis du faktisk kan tjene 500K i 50% stilling ville jeg selvsagt valgt det, i og med at det tilsvarer 1 mill i 100% stilling, og forsøkt å få litt ekstra timer, evt. jobbe ekstra et annet sted. 

Begge er 100%...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Regner med at ts mener at arbeidstiden er fleksibel 2-3 dager i uken og at den er mer fast resten av dagene. 

Anonymkode: 2aac0...d55

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å svare på uten å vite noe om privatøkonomien til vedkommende. For meg personlig, med nedbetalt bolig og generelt godt med sparepenger ville jeg valgt den jeg trivdes best med uavhengig av pengene. Er man alenemor og i nød etter penger så tar man selvfølgelig en jobb som betaler godt. 200k forskjell i året er faktisk en god del i måneden. Det merkes!

Anonymkode: 941d9...344

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Regner med at ts mener at arbeidstiden er fleksibel 2-3 dager i uken og at den er mer fast resten av dagene. 

Anonymkode: 2aac0...d55

Det stemmer! 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Litt vanskelig å svare på uten å vite noe om privatøkonomien til vedkommende. For meg personlig, med nedbetalt bolig og generelt godt med sparepenger ville jeg valgt den jeg trivdes best med uavhengig av pengene. Er man alenemor og i nød etter penger så tar man selvfølgelig en jobb som betaler godt. 200k forskjell i året er faktisk en god del i måneden. Det merkes!

Anonymkode: 941d9...344

Det samme du skriver om deg gjelder meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan en jobb man gruer seg til også er givende.

Jeg hadde valgt jobb nr 1 i påvente av noe bedre.

Anonymkode: f47fa...c57

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hva hadde dere valgt: 

Jobb 1: 

Jobb 2: 

Har barn på barneskolen. 

Ta en ny mastegrad slik at du kan få en ordentlig jobb! Slike lavtlønnede jobber er bare tull å holde på med!

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva hadde dere valgt: 

Jobb 1: 

Jobb 2: 

Har barn på barneskolen. 

Jeg strøk ut setningene dine, og beholdt det som var relevant. 

Dette er ikke et jobbvalg i det hele tatt. Du kan da aldri finne på å velge nr 2 når det er slik det der. 

Trivsel betyr alt. Å grue seg til å gå på jobb må du aldri finne på. Du setter da ikke helsa på spill for mer lønn. 

Det er ingenting å tenke på.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke nølt med å velge jobb nr. 1. 

Hadde jeg fått en jobb som i alt. 1 så hadde jeg uansett doblet det jeg har av inntekt sånn det er nå, så jeg hadde klart meg fint med 500 000.

Jeg ville aldri valgt en jobb der hadde gruet meg til å gå på jobb.  

Anonymkode: 7727b...e99

AnonymBruker
Skrevet

Jobb to er mer givende, men du gruer deg likevel til jobb hvert dag? Det gir jo ingen mening. Eller mener du givende for andre?

Ville uansett ikke valgt en jobb der jeg gruer meg til å møte opp hver dag.

Anonymkode: 0627c...b15

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde ikke nølt med å velge jobb nr. 1. 

Hadde jeg fått en jobb som i alt. 1 så hadde jeg uansett doblet det jeg har av inntekt sånn det er nå, så jeg hadde klart meg fint med 500 000.

Jeg ville aldri valgt en jobb der hadde gruet meg til å gå på jobb.  

Anonymkode: 7727b...e99

Jeg er altså ikke TS, men nysgjerrig på hva du gjør ved siden av for å doble inntekten? Daytrading?

Anonymkode: 317eb...b6a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde valgt jobb nr 1. I den andre jobben blir du utbrent innen kort tid. Men hva med å ha samme frihet som jobb nr 1 OG tjene 700 000??! Tipper det er fullt mulig med litt utdanning 👌🏼

Anonymkode: fa090...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...