Gå til innhold

Til MR utredning i forbindelse med tinnitus ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tinnitus og nedsatt hørsel henger ofte saman, og  opplever at  øresusen (tinnitusen)  er  til større besvær en nedsatt hørsel. ØNH har forlengst diagnosert at eg har over 50 % nedsatt hørsel, og  moduskanditat for innplata.  Har reist spørsmål overfor ØNH om innplate fjærner den  sjenerende  indre støyen.og  Ingen har sålangt kunne gi svar på hva årsaken til tinnitus skyldes.

Han nå fått henvisning fra ØNH til MR undersøkelse for om muleg å få diagnosert en muleg årsak til tinnitusen.

Har oppdaget at om morgenen etter en lang natt hvile er øresusen (tinnitusen) borte, men blir ofte økende utover dagen, Noen dager kan den  vera heilt borte medan andre dager kan den vera ekstrem under tilsvarende livsituasjon. Legen ved ØNH hevder at ansamlinger av ørevoks, høyt eller lavt blodtrykk, stress, støy, kan påvirke øresusen.

Den eine dagen kan vera lik den andre, men ikkje øresusen.   

Anonymkode: 95aba...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tinnitus og nedsatt hørsel henger ofte saman, og  opplever at  øresusen (tinnitusen)  er  til større besvær en nedsatt hørsel. ØNH har forlengst diagnosert at eg har over 50 % nedsatt hørsel, og  moduskanditat for innplata.  Har reist spørsmål overfor ØNH om innplate fjærner den  sjenerende  indre støyen.og  Ingen har sålangt kunne gi svar på hva årsaken til tinnitus skyldes.

Han nå fått henvisning fra ØNH til MR undersøkelse for om muleg å få diagnosert en muleg årsak til tinnitusen.

Har oppdaget at om morgenen etter en lang natt hvile er øresusen (tinnitusen) borte, men blir ofte økende utover dagen, Noen dager kan den  vera heilt borte medan andre dager kan den vera ekstrem under tilsvarende livsituasjon. Legen ved ØNH hevder at ansamlinger av ørevoks, høyt eller lavt blodtrykk, stress, støy, kan påvirke øresusen.

Den eine dagen kan vera lik den andre, men ikkje øresusen.   

Anonymkode: 95aba...a30

Misstenker at det kan vere ein samanheng mellom statisk elektrisitet og øresus. Har  oppdaget at ein kan opphold på  steder, og i    omgivelser hvor  tinnitusen er langt  mer intens en på støyende plasser 

Anonymkode: 95aba...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i MR fordi jeg fikk et nokså akutt hørselstap+tinnitus (umiddelbart etter koronavaksine nr tre, men samtidig var det en uutholdelig situasjon på jobb som sammenfalt med overgangsalder og altfor lite nattesøvn). MR var i mitt tilfelle for å utelukke at svulst kunne være årsak til hørselstapet. Alt så normalt ut på MR.

Tinnitus er noe bedre. Hvis jeg har vært på konsert eller et sted med støy/høy lyd, så er tinnitusen verre i opptil ei uke etterpå. Har jeg mye stress i kroppen pga jobb eller noe på privaten, blir det verre. Dårlig nattesøvn kan gjøre det verre. Enkelte ganger skjønner jeg ikke hvorfor jeg feks våkner på morran med intenst sus. Det kan være en lørdag når jeg endelig kan slappe av etter uka og ikke ha på vekkerklokke. 

Har tinnitusplager på ett øre, og det er også det øret jeg har nedsatt hørsel på. 

Anonymkode: 48670...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...