Gå til innhold

Rasisme mot hvite mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg skriver i riktig gruppe?

Jeg kjenner jeg begynner å bli veldig lei nå av rasisme, og da mener jeg mot hvite mennesker. Ja det er greit at svarte mennesker er blitt sett ned på lenge, men nå er det akkurat som om det er de hvite sin tur til å bli sett ned på? Kanskje ikke så mye i Norge, men hvertfall steder som USA for eksempel. Såg blant annet love is blind på Netflix, der det var en svart mann og en hvit dame som ble kjærester uten å se hverandre. De hadde ikke møtt familiene til hverandre. Før de skulle møte de sa den svarte mannen «jeg er usikker på om familien min synes det er greit at jeg er sammen med en hvit dame, de vil at jeg skal være med svarte damer», altså wtf??? Er ikke det rasisme så vet ikke jeg! En annen sesong av love is blind er det en svart dame som spør en svart mann som er sammen med en hvit dame «er du sikker på at familien din aksepterer det?». En ting til, i en annen reality serie var det en hvit man som sa til en svart dame at hun hadde veldig fin hud og fine afrikanske klær. I intervjuet etterpå sa hun noe lignende «den j*vla hvite mannen med blå øyne som kaller meg ulike ting sårer meg veldig, jeg opplever det som rasisme». 
 

sorry for langt innlegg her, men jeg kjenner jeg er dritt lei av dette nå… Er det flere eller er det bare jeg som synes dette er urettferdig? Hva mener du? Hvorfor kan ikke alle bare drite i fargen, både svarte og hvite mennesker er jo mennesker, og alle er like mye verdt. 

Anonymkode: ef36e...60c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvite folk er ikke noe særlig bedre akkuratt. Bare se deg litt rundt på dette forumet f.eks. 
 

Ikke at det gjør det rettferdig altså, men absolutt alle folkeslag har rasister as. 

Anonymkode: 0864b...e82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme er en uting uansett farge, kultur, religion, det kan vi alle være enig om.

Problemet nå slik jeg ser det er at alle forventer å "bli sett" hele tiden og det er ikke rom for å akseptere forskjeller lengre. Alt skal "in your face" med lite evne til å møte forståelse om noen er ulik.  Det er så fokus på hvor fælt ting har vært at dagens generasjon har skiftet hvilken side byrden skal være. Nå må du forsvare, forklare og skjems om du er hvit, heterofil, mann, ikke-veganer eller om du ikke kjører curling foreldre oppdragelse overfor barna dine. Det er SÅ SYKT press for å være "anderledes" at "A4" blir nesten foraktet av folket.

Jeg heier på forskjeller, på at folk skal akseptere hverandre, men i disse influencer og sosialemedia tider tror jeg neppe det kommer til å skje. 

Anonymkode: 2fa27...ea3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rasisme er en uting uansett farge, kultur, religion, det kan vi alle være enig om.

Problemet nå slik jeg ser det er at alle forventer å "bli sett" hele tiden og det er ikke rom for å akseptere forskjeller lengre. Alt skal "in your face" med lite evne til å møte forståelse om noen er ulik.  Det er så fokus på hvor fælt ting har vært at dagens generasjon har skiftet hvilken side byrden skal være. Nå må du forsvare, forklare og skjems om du er hvit, heterofil, mann, ikke-veganer eller om du ikke kjører curling foreldre oppdragelse overfor barna dine. Det er SÅ SYKT press for å være "anderledes" at "A4" blir nesten foraktet av folket.

Jeg heier på forskjeller, på at folk skal akseptere hverandre, men i disse influencer og sosialemedia tider tror jeg neppe det kommer til å skje. 

Anonymkode: 2fa27...ea3

Helt enig! Høye, hvite, hetero menn er vel de som blir mest sett ned på i dagens samfunn. Er du ikke dame, svart, trans eller homo så er du ikke like viktig virker det som. 

Anonymkode: ef36e...60c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...