Gå til innhold

Jyllands-Posten og Magazinet


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

De to avisene har utvilsomt kun hatt som mål å provosere andre religioner.

DET HAR DE KLART

De har sansynligvis oppnådd enda mer ved at de på denne måten har klart å oppnå noe som tilnærmet er en krig mellom den muslimske verden og den vestlige verden. Danmark og Norge blir nå fremstilt ekstremt negativt i mange muslimske land. Danske produkter som Arla og en del andre blir boikottet. Statoil kan miste milliard kontrakter i Iran. Norske og Danske delegasjoner er uønsket i Quatar.

Norske borgere må rømme fra muslimske land. Konflikter rundt det samme tema har medført knivstikking av muslimer i Norge iløpet av siste døgn. Fremedhatet blomstrer i Danmark, Norge, Frankrike, Tyskland og andre Europeiske land.

Historisk sett vet vi at religion har skapt bølger av vold og krigserklæringer.

Jeg er glad vi har trykkingsfrihet i norge, men ikke når det gjøres med det formål som synes å være så tydlig som i denne (og enkelte andre) saker.

Kristendommen har med dette vist en del av sine ønsker om krig. Og hansken er blitt tatt opp av det muslimske samfunnet.

Skal folk flest, uten tilknytning til de kristne miljøer, måtte lide for den krigen de har satt igang ? Vi har ingen mulighet til å forklare det muslimske folk hva som virkelig har skjedd. Også dette vet de kristne avisene.

Alt tyder på at det er kristne miljøer som har oppnådd sitt ønske om krig. Og barna vil delevis trukket med i de vanvittige handlingene som de kristne har provosert fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet veldig enig med deg. Det er helt håpløst at enkelte folk går inn for å provosere, og vi alle ender opp med en situasjon som har eskalert ut av proposjoner.

Men samtidig går du i samme fella selv, ved å si at "de vanvittige handlingene som de kristne har provosert fram". ALLE kristne er ikke med på det Magazinet har gjort. Min kristne bestemor synes mest sannsynlig ikke noe om det i det hele tatt. På lik linje som veldig mange muslimer synes at tegningene var ganske drøye, men at det å brenne flagg og true nordmenn ikke er noe de er med på. Det er NOEN ekstreme i hver religion som har provosert og latt seg provosere til det vi ser i dag. Det nytter ikke å skjære alle over en kam, det er det som har skapt problemet i utgangspunktet.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er trådstarter, og jeg er enig i at dette ikke er et felles kristent angrep på islam. Det er gjort av et mindretall ytterligående kristne som er opptatt av å provosere, for deretter å trekke seg tilbake for å vurdere skadevirkningene (som om de skulle være totalt uvitende og uskyldige i det som nå skjer).

Det er altså de ekstremistiske fraksjonene av kristne som i denne saken har provosert de mest ekstreme fraksonene av det muslimske samfunnet. Og de har oppnådd eksakt hva de ønsket.

Jeg sammenlikner det som skjer med en full 17-åring som dytter til en annen full 17-åring. Han som dyttes tar igjen med 10 ganger den samme reaksjonen og nesten tar livet av han første. Og det er naturligvis han som tar igjen som blir kritisert. Dette er eksakt samme taktikk som Magazinet og Jyllands-Posten har brukt.

At det samtidig medfører at etniske norske borgere må rømme fra de andre landene er vel bare en bonus for de eksteme kristne miljøene i denne sammenhengen. Det samme er tapet av milliard kontrakter for Statoil og at norske delegasjoner blir uønsket i land som Quatar og kansje etterhvert andre muslimske land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, trådstarter, da er vi ganske enige begge to.

Jeg ser på det litt som når barn vifter med hånda foran andre barn, og sier "lufta er fri for alle". Selvfølgelig er den det, men det irriterer andre at de gjør det, og de som vifter, gjør det jo for å provosere.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be benytter brennbare matrialer for å tenne på byggninger.

Iraelerne benytter kamphelikoptere og skyter med raketter.

Provoseres det kraftig nok vil enhver slå tilbake med de midler de har. De som har tent på ambasdene har ikke helikopter og raketter. Det skal vi være glad for. Hvordan ytterligående israelere kunne slått tilbake, med de økonomiske ressurser de har, kan vi bare gjette oss til. Om en selvmordbomber går inn og dreper seg selv og kansje 3 andre svarer Israelerene med raketter og buldoser for å jevne hus med jorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Be benytter brennbare matrialer for å tenne på byggninger.

Iraelerne benytter kamphelikoptere og skyter med raketter.

Provoseres det kraftig nok vil enhver slå tilbake med de midler de har. De som har tent på ambasdene har ikke helikopter og raketter. Det skal vi være glad for. Hvordan ytterligående israelere kunne slått tilbake, med de økonomiske ressurser de har, kan vi bare gjette oss til. Om en selvmordbomber går inn og dreper seg selv og kansje 3 andre svarer Israelerene med raketter og buldoser for å jevne hus med jorden.

Hva har jødene med karikaturtegningene å gjøre ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har jødene med karikaturtegningene å gjøre ???

Jeg har ikke nevnt jødene med et eneste ord. Jeg har nevnt "ytterligående israelere".

Provikasjoner er en ypperlig måte å få frem konflikter på. Det samme så vi da Sharon ? absolutt skulle besøke et eller annet på muslimenes høtidsdag der muslimene vaholdt sine bønner. Det var også en konflikt som de "kristne" klarte å fremprovosere. Dette er bare et annet eksempel. De vet hvor de skal stikke kniven. Og de gjør det med stor glede om det kan skape sterke reaksjoner, - helst med mye blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos Sharon: Han kommer til å få sjokk når / hvis han våkner av koma. "Hamas vant valget?" og "De brenner ambassader?" Kommer nok til å bli en aldri så liten overraskelse...

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har redaktøren av Magazinet sterk tilknytning til Carolas tidligere "kirkesamfunn" Livets Ord (var det ikke det de het da?).

Det virker på meg som om de har vært ute etter å provosere.

Jyllandsposten har etter min mening hatt en annen grunn til å publisere tegningene, og jeg føler den er litt mer "rederlig" enn Magazinets.

Men til syvende og sist er det vel ytterliggående muslimer som har "æren" av spredningen og oppstyret (de ønsker kanskje opprør?). Hvor mange i araberlandene kjøper Jyllandsposten på den lokale aviskiosken liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...