Fremmed fugl Skrevet 30. mars 2024 #61 Del Skrevet 30. mars 2024 Tiuren skrev (På 23.3.2024 den 20.00): Forbudet at bar mage er ikke utformet for å "ramme" kun en gruppe, det betyr i praksis at menn ikke han trene i bar overkropp (eller magetopp). Han om det sto "kvinner kan ikke trene i tights uten at de har topp som til en hver tid dekker skrittet", ville det vært greit? Kan du vise til hvor det står at forskjellsbehandling er tillatt "om et er saklig begrunnet", og hva er den "saklige" begrunnelsen i dette tilfellet? Paragraf 9 i likestillings og diskrimineringsloven. Du burde ikke være overrasket at det er lovlig å ha ulike klæskoder for kvinner og menn, de fleste badeanlegg har det. I praksis så har forbudet om bar mage hos 3t rettet mot kvinner. Hvis du leser deres klæspolicy så finner du begrunnelsen, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp på deres treningssenter. Med tanke på at 3t er den mest fremgangsrike aktøren i sin region, så kan det se ut som deres policy fungerer. Folk liker å bruke deres treningssenter. Den minoritet av menn som har et trang å se på sine muskler i et speil i styrke avdelingen, dem finner gym som er tilpasset deres gruppe og interesse. Vanskeligere er det ikke. Bare merkelig at TS og andre skal prøve å lage et tema om at 3t diskriminerer menn med sin klæspolicy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #62 Del Skrevet 30. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 11.03): Så nå at 3t sjefen argumenterer for at damer blir ''skremt'' av å se store menn med muskler. Herregud så pysete folk har blitt. Er det virkelig mulig å bli redd, bare fordi noen er godt trent? Mest latterlige jeg har hørt på lenge. Anonymkode: 10468...fac Skremt? Jeg (kvinne) blir mye rart av å se godt trente menn, men i hvert fall ikke skremt 😅 Anonymkode: bbdc3...306 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 30. mars 2024 #63 Del Skrevet 30. mars 2024 Thanos skrev (På 23.3.2024 den 19.43): Da regner jeg med at også kvinner generellt kan bytte ut tights og heller ta på seg shorts/treningsbukser når de trener? For det er vel ikke så inngripende for kvinner det? Menn trener jo i både t-skjorter og shorts. 3t har ikke policy mot at menn bruker tights. PS. Har du sett hvordan kvinners bekledning i de to største kvinne idrettene i landet? Dem må bruke shorts. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #64 Del Skrevet 30. mars 2024 Her er det nok egentlig motepolitiet som har satt ned foten. Singlet på menn er blodharry Anonymkode: c0dc7...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #65 Del Skrevet 30. mars 2024 Jeg syntes det er skummelt med kvinner i singlet, er redd for at min kone skal ha tilsvarende heng når hun blir eldre . Anonymkode: 94c15...53b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 30. mars 2024 #66 Del Skrevet 30. mars 2024 Fremmed fugl skrev (På 22.3.2024 den 5.13): https://3t.no/kleskode/ Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd. 3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. Hva om denne avtalen hadde sagt at kvinner måtte pakke seg inn i burka? Helt frivillig å inngå denne avtalen. Ville du fortsatt tenkt at det var greit? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2024 #67 Del Skrevet 30. mars 2024 Fremmed fugl skrev (1 time siden): Paragraf 9 i likestillings og diskrimineringsloven. Du burde ikke være overrasket at det er lovlig å ha ulike klæskoder for kvinner og menn, de fleste badeanlegg har det. I praksis så har forbudet om bar mage hos 3t rettet mot kvinner. Hvis du leser deres klæspolicy så finner du begrunnelsen, dem ønsker at det ikke skal være fokus på kropp på deres treningssenter. Med tanke på at 3t er den mest fremgangsrike aktøren i sin region, så kan det se ut som deres policy fungerer. Folk liker å bruke deres treningssenter. Den minoritet av menn som har et trang å se på sine muskler i et speil i styrke avdelingen, dem finner gym som er tilpasset deres gruppe og interesse. Vanskeligere er det ikke. Bare merkelig at TS og andre skal prøve å lage et tema om at 3t diskriminerer menn med sin klæspolicy. Det synes ikke som velbegrunnet at menn blir skumlere av å gå i singlet enn kvinner, og at kvinner synes store muskler er frastøtende synes ikke mer velbegrunnet enn at tante Olga foretrekker å ikke se sort mennesker på butikken. Anonymkode: 8eef5...af8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sizz- Skrevet 7. april 2024 #68 Del Skrevet 7. april 2024 (endret) Kleskoder på treningssenter er noe av det dummeste jeg vet om. Jeg har verken store muskler eller spesielt fit kropp, men lar meg aldeles ikke krenke av at andre er stolt av musklene sine. Kjære vene. Så lenge man er hygienisk, tørker opp svette etter seg og behandler resten av medlemmene med respekt så må vel det være det viktigste? Om man blir krenker av at sidemannen har store muskler så kanskje man skal gå inn i seg selv og løse dypere problemer tenker jeg. Da er det jaggu ikke musklene som er hovedproblemet. Da må man jo stoppe all idrettskonkurranser fordi de som aldri ble like flinke kan jo bli krenket. Samme med å nekte velstående mennesker å kjøpe seg dyre hus, klær og biler og slutte å vise det fram i offentlighet fordi de som aldri får den muligheten blir krenket av det. Nekte å fremvise all suksess folk har uansett hva det handler om. Altså, det blir for dumt. jeg blir bare litt provosert av dette barnehageopplegget til landet vårt noen ganger, blir helt matt…. Endret 7. april 2024 av Sizz- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #69 Del Skrevet 7. april 2024 Fremmed fugl skrev (På 22.3.2024 den 5.13): https://3t.no/kleskode/ Du har helt frivilig inngått en avtale med 3t. Den avtalen innebærer at du ikke har lov å bruke singlet i styrke avdelingen. Som igjen er en avtale du har valgt å inngå. Så hva er problemet ditt TS? Skjønner absolutt ikke noe av din tråd. 3t er en privat virksomhet som ønsker å posisjonere seg i et gitt markedssegment, som da opplagt ikke er menn med fokus å se musklene sine i speilet når dem trener. Du har valgt å inngå enn avtale med 3t. Men greit at kvinner går i singlet for å vise seg sexy? Eller vise seg? For kvinner gjør det de også…. Er kvinne selv, og forstår ikke greien med at et kjønn får lov og et annet ikke…. Anonymkode: 2039e...c1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #70 Del Skrevet 7. april 2024 Får bare mer og mer lyst til å melde meg ut av hele jævla 3t jo mer jeg leser om slike ting som dette. Håper de mister en haug av kunder pga det tåpelige reglementet sitt. Anonymkode: d1649...132 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 7. april 2024 #71 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men greit at kvinner går i singlet for å vise seg sexy? Eller vise seg? For kvinner gjør det de også…. Er kvinne selv, og forstår ikke greien med at et kjønn får lov og et annet ikke…. Anonymkode: 2039e...c1b Reglene dem har mot magetopper er opplagt spesifikt rettet mot kvinner. Er en grunn til at dem har regel om at i styrke avdelingen skal ikke menn bruke singlet. Dem får lov andre steder på disse treningssentrene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #72 Del Skrevet 7. april 2024 Kvinner skal få love å vise muskler men ikke menn?? Anonymkode: 55aa5...dd6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #73 Del Skrevet 7. april 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kvinner skal få love å vise muskler men ikke menn?? Anonymkode: 55aa5...dd6 Godt spørsmål! Litt kult i såfall! Make girls tough💪🏻💪🏻💪🏻 Anonymkode: fcad3...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 7. april 2024 #74 Del Skrevet 7. april 2024 On 3/30/2024 at 1:26 AM, Fremmed fugl said: Med tanke på at 3t er den mest fremgangsrike aktøren i sin region, så kan det se ut som deres policy fungerer. Folk liker å bruke deres treningssenter. Den minoritet av menn som har et trang å se på sine muskler i et speil i styrke avdelingen, dem finner gym som er tilpasset deres gruppe og interesse. Vanskeligere er det ikke. Bare merkelig at TS og andre skal prøve å lage et tema om at 3t diskriminerer menn med sin klæspolicy. De andre aktørene klarer ikke å konkurrere mot det 3T tilbyr. Var personlig veldig irritert da 3T kjøpte opp treningstudioet jeg pleide å bruke for så å legge det ned. Det at 3t har penger og kan tilby medlemene sine et stort utvalg av tilbud innenfor trening rettferdiggjør virkelig ikke kleskode-tullet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 7. april 2024 #75 Del Skrevet 7. april 2024 Bigote skrev (2 timer siden): De andre aktørene klarer ikke å konkurrere mot det 3T tilbyr. Var personlig veldig irritert da 3T kjøpte opp treningstudioet jeg pleide å bruke for så å legge det ned. Det at 3t har penger og kan tilby medlemene sine et stort utvalg av tilbud innenfor trening rettferdiggjør virkelig ikke kleskode-tullet. Dem er markedsledende med det du omtaler som tull. Kanskje reflektere over om at tullet faktisk er lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 7. april 2024 #76 Del Skrevet 7. april 2024 1 hour ago, Fremmed fugl said: Dem er markedsledende med det du omtaler som tull. Kanskje reflektere over om at tullet faktisk er lurt? Kleskoden deres er tvilsomt faktoren som har gjort dem markedledene 😅 Dette skjønner sannsynlig du også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #77 Del Skrevet 7. april 2024 issoras skrev (På 22.3.2024 den 15.32): De må gjerne påstå at det dreier seg om ulike kundesegment men da gir det ikke mening at det er ulike regler for menn og kvinner. Det er ingenting i vår kultur som forklarer hvorfor kvinner kan vise skuldre, men ikke menn. Kundesegmentet de henvender seg mot kan reagere på tåpelig forskjellsbehandling. Jeg er kvinne som ikke trener i singlet og synes det er en helt tåpelig regel. Det må jeg få lov til å ytre. 3T har fullt lov til å oppføre seg tåpelig likevel. La samme regel gjelde begge kjønn så er det lettere å forstå. Menn som vil flekse overarmer gjør det fint med t-skjorte som de ruller opp uansett... 😅 Så en brud i brudekjole som viser skuldre....da kan brudgommen stille i tank top da og ikke smoking? Pga ingenting i vår kultur og alt det der.... Anonymkode: 29fe5...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2024 #78 Del Skrevet 7. april 2024 Som 3T-kunde sier jeg opp på dagen hvis de blir tillatt med singlet for gutter. Broilerne tar stor nok plass som det er... Anonymkode: 21671...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå