Gå til innhold

plukker du inn greiner til påske?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og fra hvilken tresort? Hva pynter du de med? 

Anonymkode: 089e2...bc5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker grener fra vårt eget plommetre som må beskjæres uansett. De blomstrer inne, så trenger ikke annen pynt. Blir vel noe barnehagepynt etterhvert 😅

Anonymkode: 28a0e...219

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bruker grener fra vårt eget plommetre som må beskjæres uansett. De blomstrer inne, så trenger ikke annen pynt. Blir vel noe barnehagepynt etterhvert 😅

Det var lurt :) Har også plommetrær, men trodde jeg måtte i skogen å finne noe, hihi. Men : skader man ikke treet hvis man beskjærer når det er minusgrader? tar det lang tid før det blomstrer når du tar dem inn? ts

AnonymBruker
Skrevet

Bruker grener fra hagen. Burde egentlig satt meg inn i hva som blir fint når det får løv, men det er bare inne en uke, så har ikke så mye å si. I år skal jeg merke meg hvilket som etterhvert får gåsunger. 

Pynter med gule fjær, og små egg i påskefarger (fra Flying Tiger, mener jeg) 

Anonymkode: 0de05...505

AnonymBruker
Skrevet

Greiner fra bjørk er fint 🙂

Anonymkode: 9ea6e...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har plukket inn greiner fra plomme og epletreet, de måtte beskjæres uansett, som jeg håper rekker å blomstre til påske. Jeg har også plukket inn noen oregreiner, de har så søte små kongler.

Anonymkode: 73e4a...511

AnonymBruker
Skrevet

Jeg plukker greiner fra bjørk og pynter med egg i pastellfarger 😊

Anonymkode: ec209...468

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar inn greiner fra en sveitsisk pil jeg har i hagen. Den får fine gåsunger og sølvgrågrønne blad. Putter en bukett påskeliljer eller tulipaner sammen med greinene og synes det er en hyggelig dekorasjon.

Anonymkode: e2a3e...816

Skrevet

Ja, tar med meg den lille klippesaksen på en tur og tar med meg noen sevje greiner. Ser minst 15 slike bare på vei til bussen her jeg bor så jeg må ikke gå spesielt langt akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det må være plastgreiner i såfall. Her kommer det aldri inn greiner til fastelaven eller påske. Pollenallergi her i hus.

Vi pynter med påskeliljer og stemorsblomster ute.

Anonymkode: f2c1b...ff8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, gåsunger såklart 

Anonymkode: 4e681...ebd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det var lurt :) Har også plommetrær, men trodde jeg måtte i skogen å finne noe, hihi. Men : skader man ikke treet hvis man beskjærer når det er minusgrader? tar det lang tid før det blomstrer når du tar dem inn? ts

Ser masse beskjæringsvideoer hvor det er snø på bakken, så virker som det går bra. Tror det tok en uke eller to ca :)

AnonymBruker
Skrevet

I år har jeg bjørkekvister. Har noen småbjørk ute her, som skal få dø i løpet av året, så jeg tok kvister fra de.
Pynter med påskeegg (små, som henger) og noen små fugler. Har brukt blomstrende kvister noen år også. Gåsunger har jeg ikke funnet her jeg bor nå.

Anonymkode: 2428a...aac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt inn noen greiner fra en forsythia jeg har i hagen. Satser på at den blomstrer snart🌼

Anonymkode: 33474...5da

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt inn noen greiner fra en forsythia jeg har i hagen. Satser på at den blomstrer snart🌼

Takk for at du nevnte den, jeg hadde glemt min i år. 

Anonymkode: e2a3e...816

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ååå den er nydelig :) jeg tok inn noen greiner fra solbærbuske, lukter veldig godt i stua . ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 8.39):

Det er en fordel å beskjære eple og plommetre før sevjen begynner å stige. De er så kalte blødertre, det vil si de blør sevje som burde gå til vekst hvis de beskjæres for lagt ut på våren. Treet dør ikke, men det er bedre for treet å beskjære før sevjen begynner å stige.

Anonymkode: 73e4a...511

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne gjort det, men samboer er allergisk mot alt av pollen som følger selv gåseunger før de får pollen på seg. Utrolig kjipt. 

Anonymkode: b2375...855

Skrevet

Jeg pleier å ta inn forsythia, men har glemt det helt i år :sjenert: 

AnonymBruker
Skrevet

Skal plukke inn noen seljekvister. Pynter med egg fra Royal Copenhagen. :)

Anonymkode: d6787...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...