AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Skrevet 20. mars 2024 Hei. Snart sommer Yuppi! Jeg bor I borettslag med mitt barn i en 50kvm leilighet. Det blir varmt her om sommeren så jeg lurer på om jeg skal investere litt på en varmepumpe? Planen er å flytte om 1/2 år. Bruker vedfyring og varmeovn om vinteren men er det ikke deilig med en varmepumpe som både varmer og kjøler? Er det vert skatte pengene med tanke på slag av leiligheten? Takk for svar Anonymkode: 55849...c26 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #2 Skrevet 20. mars 2024 Varmepumpe hadde vært smart om du skulle bli boende, men jeg tviler på at du får igjen de pengene når du selger. Og på et halvt år rekker du ikke spare noe særlig på å bruke den heller, så i praksis får de som kjøper leiligheten "gratis" varmepumpe mens du blir sittende igjen med bare kostnader. Anonymkode: 07630...c9a 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #3 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Varmepumpe hadde vært smart om du skulle bli boende, men jeg tviler på at du får igjen de pengene når du selger. Og på et halvt år rekker du ikke spare noe særlig på å bruke den heller, så i praksis får de som kjøper leiligheten "gratis" varmepumpe mens du blir sittende igjen med bare kostnader. Anonymkode: 07630...c9a Når man ser på leiligheter som er lagt ut på salg så står det på noen. Utsikt + Varmepumpe osv. Så kanskje blir leiligheten litt mer aktuelt for kjøpere ? Anonymkode: 55849...c26
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #4 Skrevet 21. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Når man ser på leiligheter som er lagt ut på salg så står det på noen. Utsikt + Varmepumpe osv. Så kanskje blir leiligheten litt mer aktuelt for kjøpere ? Anonymkode: 55849...c26 Varmepumpe vil stort sett være et pluss, men ikke så mye at det vil være utslagsgivende på prisen de er villige til å betale. Altså vil du kaste 25-30 000 rett ut av vinduet. Er du villig til å betale den prisen for litt behageligere innetemperatur på de ca 10 varmeste dagene det neste halvåret så vær så god, slå deg løs. Du rekker jo ikke spare noe særlig strøm på oppvarming med den i samme tidsrom, det blir ikke så voldsomt stort behov for oppvarming det neste halvåret. Anonymkode: 07630...c9a
Hedda-78 Skrevet 21. mars 2024 #5 Skrevet 21. mars 2024 Høres ut som en veldig dårlig idé siden du snart skal flytte. Du tjener ikke noe på det.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #6 Skrevet 22. mars 2024 Ikke sikkert du får lov av borettslaget, hvis det innmebærer montering på utsiden. Uansett - hadde aldri i verden investert i varmepumpe dersom du skal flytte om 6 mnd Anonymkode: 7fc5e...c89 3
Gjest jegerrinne Skrevet 22. mars 2024 #7 Skrevet 22. mars 2024 Sidrn du ska flytte om 6 mnd hadde jeg ikke innvilget i det
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #8 Skrevet 22. mars 2024 Jeg vurderer det samme. Men jeg har kjøpt bolig med vedovn og flytter inn til sommeren. Å investere i varmepumpe rett før du flytter ut tror jeg ikke gjør noe forskjell på salgsprisen 🤔 Anonymkode: cb594...e3b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå