Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til Paris med ungdommene i huset, 16 og 17 år, noen som har tips til hva vi bør få med oss? De har selv ønska Louvre, og Eiffeltårnet klarer vi vel ikke unngå å se, men er det ellers noe "must do" for ungdommer i Paris? 

De er enkle og greie, og er lett dra med på ting, så trenger ikke være super-action 😅

Anonymkode: fc332...f0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke et ungdomsspesifikt tips, men et (i mine øyne) veldig godt alternativ til Eiffeltårnet er Tour Montparnasse. Fantstisk utsikt over hele Paris som inkluderer Eiffeltårnet. https://www.tourmontparnasse56.com

Anonymkode: 715cc...f5f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal til Paris med ungdommene i huset, 16 og 17 år, noen som har tips til hva vi bør få med oss? De har selv ønska Louvre, og Eiffeltårnet klarer vi vel ikke unngå å se, men er det ellers noe "must do" for ungdommer i Paris? 

De er enkle og greie, og er lett dra med på ting, så trenger ikke være super-action 😅

De har vel disneyland paris også.. men det er jo veldig dyrt igjen😬

Det finnes noen pakker på nettet~ slags tour guide eller en pakke der du får inngang til de ulike tingene de har i Paris. 

Personlig tok jeg ferjen med familien, og det var en ganske avslappende opplevelse oppi alt med folk, personer som prøver å selge deg ting osv😅

Husker en mann ga meg en rose, så på min far og strakk frem hånden, Pappa tok da fint rosen ut av hånden min og tilbake til mannen.😅 så sånne ting er viktig å være obs på at de kan være litt "slue" spesielt ved utsikt-plasseringen til Eiffeltårnet.

Håper du tar turen, veldig koselig. Må bare være forsiktig med vesker, mobil, penger, folk som skal prøve å selge deg ting. Og hvor fort det går fra "ren og pen by" og veien bort til Eiffeltårnet gjennom gatene ligger det søppel og masse skrot. Ganske villt. 🙈

Anonymkode: 590ae...400

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Notre Dame (vet ikke om man kommer inn nå, da). Båttur på Seinen. Og Disney. 

Anonymkode: 11d0c...516

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutt eller jente da? Mine villa shoppe i tillegg til å se alt det der. Så tiden gikk for å si det slik. 

Anonymkode: 2a252...011

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Gutt eller jente da? Mine villa shoppe i tillegg til å se alt det der. Så tiden gikk for å si det slik. 

Anonymkode: 2a252...011

Gutt og jente..  🙈😅 

• Hjerte 1
Skrevet

Dere må dra og kjøpe makroner på Laduree 😊

Se Eiffeltårnet om kvelden når lysene glitrer, der skjer hver hele time eller noe.

I Louvre bør dere se Napoleons leilighet, jeg syns faktisk den var mer "wow" enn deler av slottet i Versailles (som for øvrig kan anbefales om dere har mange dager, men dra dit tiiidlig i høysesongen).

Støtter også båttur på Seinen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en dagstur til Versailles om dere har tid.

Anonymkode: 9ac4f...537

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Katakombene selvfølgelig.  

Anonymkode: 832bd...73c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i Paris med familien da jeg var 16 og broren min 13. Vi var på Louvre, oppe i Eiffeltårnet, i Notre Dame, i Invalidekirken og på Montmartre og i Sacre Coeur. I tillegg var vi på Champs Elysses og spiste, tittet i butikker og sånn. Husker det som en veldig fin tur 😊 Vi gikk mye og så byen til fots.

Anonymkode: b0633...1a7

Skrevet

Som 16-17 åring var jeg ikke interessert i masse museum. Joda, Eiffeltårnet er fint. Prøv å dra til Marche de puce. Et svært marked, passer for både gutt og jente. Sett av hele dagen. Ligger på endestasjon nr 4 på metro. Porte de clignancourt. Helg og mandag. Ha med gode sko. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Katakombene selvfølgelig.  

Anonymkode: 832bd...73c

En ungdom bryr seg ikke om katakombene. Gå igjennom tuneller med skjeletter…?  Jeg er voksen og kjenner historien mere, men en ungdom? 

Skrevet

TS, send meg gjerne mld. Har bodd i Paris flere år, og jobber med ungdommer. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Bare et spørsmål, har dere bestilt ennå. Hvis ikke husk at fra 26 juli er det OL i Paris med ekstremt masse mennesker og vanvittige hotellpriser.

Og uansett ved Seinen (tror det er nær Eifeltårnet) så skal jo hoveddelen av åpningssermonien holdes. Så dette området vil helt sikkert bli avstengt i god tid før OL. Det skal bygges opp tribuner, scener osv. Og det er neppe gjort på en dag heller.

Endret av Kjetil E
AnonymBruker
Skrevet
Kjetil E skrev (9 timer siden):

Bare et spørsmål, har dere bestilt ennå. Hvis ikke husk at fra 26 juli er det OL i Paris med ekstremt masse mennesker og vanvittige hotellpriser.

Og uansett ved Seinen (tror det er nær Eifeltårnet) så skal jo hoveddelen av åpningssermonien holdes. Så dette området vil helt sikkert bli avstengt i god tid før OL. Det skal bygges opp tribuner, scener osv. Og det er neppe gjort på en dag heller.

Er på tur til flyplassen akkurat nå, faktisk,  så slipper unna det meste av  OL-styret, forhåpentligvis. 😃

• Liker 1
Skrevet

Montmartre, Sacre Coeur , bruk beina når dere er i Paris og få gjerne med dere når tårnet lyses opp og blinker på kveld.

Utsikten fra Galleries Lafayette er jo veldig kjekk å få med seg, Jardin du Luxembourg. Sist gadd vi ikke gå inn for å se Mona Lisa, men det er jo gøy å få med seg dersom man ikke har sett maleriet før. Ellers er jo Katakombene veldig spennende.

Å siste  - ta gjerne å besøk Père Lachaise gravlund. Her finner man veldig kjente mennesker som Jim Morrison, Edith Phiaf etc. Er fantastisk gravlund å besøke - men kanskje ikke for alle :)

God tur :)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er på tur til flyplassen akkurat nå, faktisk,  så slipper unna det meste av  OL-styret, forhåpentligvis. 😃

God tur kos dere masse.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 21.50):

Galleri Dior om dere er interessert i mote. 

Anonymkode: 41413...60c

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...