Gå til innhold

Solkrem for gravide


Laizz

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter solkrem til kropp og ansikt som er trygt å bruke for gravide og som ikke inneholder titandioksid.

Leste at gravide helst burde bruke fysiske solfiltre og ikke kjemiske.

Lett meg ihjel på nett. Må passe fet og uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Jeg har dundra på med solkrem i ansiktet uten å lese på innholdet. Visste ikke at man skulle unngå visse typer solkrem. Følger denne!😅

Anonymkode: 42bb4...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte solkrem fra wooden spoon til 1-åringen min i fjor, og den skal være trygg. Veldig fet, og får stygge flekker på klærne av den, så tror jeg skal finne noe annet i år. Anglamark fikk gode anbefalinger til barn i fjor så da kan vel gravide også bruke den? 
 

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/baerekraft/forbrukerradets-solkremtest-for-2023/

Anonymkode: b1546...d60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint bruke solkrem for barn fra apoteket

Anonymkode: acc74...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oi! Jeg har dundra på med solkrem i ansiktet uten å lese på innholdet. Visste ikke at man skulle unngå visse typer solkrem. Følger denne!😅

Anonymkode: 42bb4...efa

Jeg vet ikke hvor skadelig det eventuelt er med kjemiske filtre, men jeg våger ikke ta sjansen da det allerede er noe galt med lille fra før av🩷

Sendte en mail til La roche-posay og hørte om gravide kunne bruke antihelos solkremene dems da det egentlig står på nettsiden dems at man kan bruke dem. Fikk til svar at man må spørre legen😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøpte solkrem fra wooden spoon til 1-åringen min i fjor, og den skal være trygg. Veldig fet, og får stygge flekker på klærne av den, så tror jeg skal finne noe annet i år. Anglamark fikk gode anbefalinger til barn i fjor så da kan vel gravide også bruke den? 
 

https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/baerekraft/forbrukerradets-solkremtest-for-2023/

Anonymkode: b1546...d60

Ja, det er det også. Jeg orker ikke at alle klærne skal nli ødelagt av solkrem. Sliter også veldig med huden i ansiktet og skulle helst hatt en solkrem som er beregnet for fet og uren hud for å ikke få vond acne i hele ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan fint bruke solkrem for barn fra apoteket

Anonymkode: acc74...0f6

Ja, kan kanskje det. Ser noen inneholder titandioksid som jo er et fysisk filter, men som jeg er skeptisk til da det er blitt forbudt i mat og det anbefales på det sterkeste å unngå å bruke tannkrem som inneholder det.

Også er ikke solkrem for barn tilpasset fet og uren hud som får store vonde kviser om jeg bruker produkter som er for fete og tetter porene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laizz skrev (9 timer siden):

Ja, kan kanskje det. Ser noen inneholder titandioksid som jo er et fysisk filter, men som jeg er skeptisk til da det er blitt forbudt i mat og det anbefales på det sterkeste å unngå å bruke tannkrem som inneholder det.

Også er ikke solkrem for barn tilpasset fet og uren hud som får store vonde kviser om jeg bruker produkter som er for fete og tetter porene.

Ser gravide Maria Mena sverger til Dermalogica sin. Sikkert svindyr da. 

Anonymkode: b1546...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...