Gå til innhold

Påskefilm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det fins en drøss med julefilmer, men ingen påskefilm?

Jeg vil se en film der det kristne budskapet står i fokus. Husker en film for mange år siden der det var store scener (i ørkenen?), men lite annet. Noen som skjønner? Eller som kan tipse om relevante filmer?

Er rart at det folk forbinder med påskefilmer alltid er krim og overhodet ikke har noe med kristendommen å gjøre. Hvorfor er det sånn, egentlig? Veldig rart, altså. 

Men når det kommer til krim: Hva ser du da? Jeg vil se Daglish igjen, ekte stemningsfull krim. Hva med deg?

Anonymkode: 6478c...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det er veldig rart. 

Hjemme aleine

Flåklypa i grand Prix 

Grinchen 

Askepott 

Og andre typiske  julefilmer har jo heller ikke akkurat et kristen budskap og handler ikke om Jesus fødsel sånn sett. Vi ser lite filmer som er av et budskap om religion i julen også.

Jeg er ikke kristen og har lite interesse for "Jesus filmer" i påsken men THE PASSION OF THE CHRIST (2003) har jeg sett en gang bare for å se den, og den var grei nok den. (Kanskje det er den du mener?) Den ble iallefall hypet veldig opp når den kom. 

Men ellers er jeg ganske krimfrelst (egentlig hele året men selvfølgelig eksta i påsken)

Nedgravde hemmeligheter 

Arr i sjelen (denne synes jeg kanskje er den beste påskekrimen som er sent på tv noensinne) og ligger på tv2 

Wisting (kommer med en ny sesong nå som jeg gleder meg til)

Beck 

Lost girls 

True detective

I famnen til ein mordar (årets påskekrim på NRK, den gleder jeg meg litt til)

Ellers er jeg ikke ukjent for litt skrekk og/eller thriller filmer og "død snø" er en klassiker i påsken.  "se7en" og "den 6 sans", "Shutter Island", eller "nattsvermeren" er også ok påskefyll om været blir gale. Men jeg liker godt filmer i gaten psykologiske thrillere 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Passion of the Christ

The Resurrection of Gavin Stone

The Gospel of John 

Selv ser jeg gjerne «istid» og «Life of Brian » i påsken. På krimfronten finner jeg gjerne frem igjen Millenium-trilogien 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...